niedziela, 31 lipca 2011

Słoneczniki:)

Sierpień dopiero jutro, ale już dziś wyciągnęłam z worka oba haftowane kalendarze, żeby mama mogła je rano zmienić:) Na pierwszy rzut pokazuję wafelka:) Bardzo lubię słoneczniki, ale i tak źle mi się haftowało ten miesiąc:( Za dużo na raz zrobiłam kalendarzy i miałam po prostu już dość. Wykończony jest już od maja:P Długo się naczekał na sierpień:P Choć ostatnio jak patrzę na Wasze nowe prace na blogach to aż mnie ręce świerzbią:P Już powoli układam kolejność nowych hafcików:P Mam tylko nadzieję, że w nowym semestrze będę miała czas na hafty.


DSC07321


Z doborem dodatków do tego wafelka nie miałam najmniejszych problemów! Wybrałam żółtą wstążkę i żółte szpilki. Oraz pszczółkę, bo ta jedna haftowana była taka samotna:P


DSC07323


A także już trochę jesienny słonecznik, bo taki w bardzo żywych kolorach mi nie pasował do całości.


DSC07326


Jeszcze tylko trzy brązowe guziczki.


DSC07324


DSC07325


Oraz materiał w słoneczniki na tył i kalendarz gotowy na 1-go sierpnia:)


DSC07334


DSC07333


Kalendarze na kolejne miesiące dopiero będę haftować:) Obecnie jedynie kanwy są przycięte i czekają w kopercie w Michigan:P


 


iss-ola – Dziękuję bardzo za wyróżnienie:)


magda.madziula, ulikop – Też mi się wydawało, że to needlepoint, ale dzięki Wam mam teraz pewność. A na czym te dwa wzorki są haftowane? Kiedyś chciałabym przynajmniej jeden z tych obrazków zrobić, ten wenecki, ale nie wiem jaki materiał do tego kupić?


monludki – Grecja jak najbardziej nadaje się na rodzinne wypady:) Grecy bardzo kochają wszystkie dzieci:) Jeśli chodzi o koszty, to wszystko zależy kiedy, gdzie i jak chcesz się tam dostać. Na pewno Grecja nie jest już tak tania jak kiedyś, zanim wprowadzili euro. I na pewno nie polecam miejscowości turystycznych, bo tam i drogo i nastawienie Greków jest inne do turystów. Właściwie to w miejscowościach turystycznych czy jesteś w Grecji, we Włoszech, Hiszpanii, Francji czy gdziekolwiek indziej jest tak samo, czyli kiepsko:( My do Grecji pływamy promem z Wenecji. Nie jest to najtańsza droga, ale na pewno najbezpieczniejsza. Lądowo przez Bułgarię, czy byłą Jugosławię nie polecam. O samolotach nie mam pojęcia, bo ja tylko ze Stanów do Aten latałam. Z małym dzieckiem nie polecam miesięcy letnich, bo jest bardzo ciepło, zwłaszcza na Peloponezie. My spędzamy wakacje zwykle w Epirze, czyli północno-zachodniej części i tam już na początku lipca nie da się żyć. Grecja jest najpiękniejsza przed sezonem, czyli pod koniec maja, na początku czerwca. Po sezonie wszystko jest wymarłe i brudne. Grecy niestety nie przejmują się swoim środowiskiem i po sezonie wszędzie są śmieci, dopóki zimą nie zabierze ich morze:( A wiem co mówię, bo w Grecji spędziliśmy już 18 wakacji i byliśmy w różnych porach, od końca maja do końca września. We wrześniu słabo może też być z pogodą, bo wtedy zaczynają się burze, silne wiatry, etc. Co prawda nasza znajoma już wiele razy nas denerwowała, gdy dzwoniliśmy z życzeniami w Wigilię, a ona mówiła, że dziś pływała w morzu:P Ogólnie Grecję bardzo polecam na wakacje! Trochę jeździliśmy po Europie, wakacje spędzaliśmy już we Włoszech, Francji, Chorwacji, Bułgarii czy na Węgrzech, ale Grecja jest najlepsza:) Z pogodą nie ma się co martwić, ale też i ludzie są cudowni!!! I dlatego warto tam jeździć:) Mój tata mówi, że do końca życia mógłby każde wakacje spędzać w Grecji:) Dlatego tym bardziej jest nam smutno, że w tym roku nie możemy jechać:( Jakbyś miała jeszcze jakieś pytania to pisz na maila (piegucha(at)gazeta.pl)

1 komentarz:

  1. ulikop
    2011/07/31 18:55:05
    kalendarze super. Boh, kiedy sama się za nie wezmę?!
    Aniu, pytasz na czym to? Na specjalnej kanwie. Jest taka. mam ją w oczach. w A.C.Moor jest na pewno. W Miszelinie nie widziałam, a co z Joaśką, nie wiem. Zbyt daleko mi do tej sieci. Z tego co wiem, dziewczyny na normalnej klasycznej "14 m.in. wyszywają. Ta specjalna ma nieco większe otwory i jest luźniejsza. A może otwory wydają się większe z racji - luźniejsza. Poszukaj informacji w necie. Jestem przekonana, ze widziałaś kanwę, tylko jeszcze o tym nie wiesz.
    Pozdrawiam goraco


    anenia-vladona
    2011/07/31 19:08:13
    bardzo mi się podoba ten kalendarz wafelkowy :-)
    zawsze podziwiam Twoje wykończenia - te drobiazgi świetnie dopełniają hafcik a Twój dobór guziczków, materiału na tył zawsze jest przemyślany idealnie dobrany do danego miesiąca - podziwiam każdy z osobna i w całości
    p.s. jeszcze raz dziękuję za wzorki z Profilo :-)
    aneniowewytworkipotworki.blogspot.com/


    magda.madziula
    2011/07/31 19:19:25
    Materiał nazywa się monokanwa - czyli jedna na jedną nitkę - są różne rozmiary. Tą kanwę nabija się na ramę i absolutnie nie pierze się absolutnie (możesz zerknąć u mnie pod zakładką needlpoint - jak to wygląda). Wiem że dziewczyny robią na zwykłym materiale typu unifil czy lugana czy belfast tylko też trzeba naciągnąć odpowiednio przed wyszywaniem żeby dobrze ścieg szedł :)


    Gość: nuriko, *.net.pulawy.pl
    2011/07/31 20:02:14
    piękny ten sierpień :D mam nadzieję, że ten jutrzejszy też będzie tak pogodny. Uwielbiam Twój kalendarz :D z niecierpliwością czekam na kolejne miesiące :)


    damar5
    2011/07/31 21:38:55
    Cudowny!!!Nic wiecej dodac bo ujac w kazdym wypadku nie:) Nie rozumiem "zachwytu"nad moimi ,jak Twoje takie piekne i idealne :)
    Poz.Dana


    renataa25
    2011/08/01 09:55:57
    Twoje pinkeepy sa cudne i ja dzisiaj równiez kończe ten hafcik, jakoś zawsze nie moge się wyrobić, ale dzisiaj dam radę:)))


    Gość: labores_pariunt_honores, 194.181.0.*
    2011/08/01 11:28:25
    Tak samo jak Ty Grecję, ja uwielbiam Chorwację! :))) Wybrzeża M.Śródz. mają w sobie jakąś magię! Urzekające są dachówki - te z czerwonych łupków, czy jak to się tam zwie :D No i jedzonko, pyszne! Śmieszne mają gazetki w Grecji, nawiązując do Twojego poprzedniego postu, hehe, no ale może wielość rodzajów haftu zachęci Cię do tego needlepointa :)))) W każdym razie to inna liga niż włoskie czasopisma. I chyba faktycznie miałaś rację z tymi nawiązaniami kolorystycznymi do każdego numeru. Aczkolwiek mogliby czasem dać jakiś niepowtarzający się numer muliny... Ale nie można mieć wszystkiego! :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń