środa, 8 sierpnia 2012

„Wymuszony” :D

Bo jak inaczej nazwać haft, który powstał na specjalne zamówienie z osobistym zakupieniem gazetki przez zamawiającego włącznie:P A o kogo chodzi? O moją największą fankę i świetną wtykę w Polsce – Matkasa:) Jak tylko widzę jakieś fajne wzory w polskich gazetkach na Waszych blogach to proszę mamę, żeby jak będzie w empiku sprawdziła gazetki. Tym razem byłam w szoku, bo mama sama kupiła gazetkę i nawet zapomniała mi o niej wspomnieć:P Zorientowałam się dopiero przeglądając kupkę w maju w Katowicach:D A było w niej to.


DSC04239


Oczywiście chodzi o Grecję:) Rodzicki 18 sierpnia będą obchodzić 34 rocznicę ślubu:) Sama co roku haftuję im greckie obrazki i zawsze się podobają, bo to nasze ulubione miejce na spędzanie wakacji:) Poza tym rodzice to wakacyjna miłość, poznali się też 18 sierpnia, więc i wakacyjny hafcik tym bardziej pasuje:) Matkas na bieżąco widziała postępy w pracach, sama też prosiła, żeby z prezentacją na blogu nie czekać do 18. A Maciek dziś powiedział, że haft wygląda na pocztówkę:)


DSC04241


Nawet nie wiecie jak się ucieszyłam, że mama sama wszystko zaplanowała:D Matkas, jesteś beściak!!!!!!!! Za hafcik wzięłam się w sobotę 28 lipca, a skończyłam wczoraj czyli 6 sierpnia – znaczy zajął mi 10 dni:) I udało mi się skończyć przed rocznicą:) Oto i on!


Matkas, Osobisty Ojciec to dla Was! Koś, koś! :)


DSC04221


Jak widać zrezygnowałam z haftowanej ramki. Decyzja była podjęta wspólnie z mamą. Obu nam się nie podobała:P Sam haft wyszedł też ciemniejszy niż w gazetce, ale ten w gazetce to nie jest zdjęcie rzeczywistego haftu, ale krzyżyki postawione w programie komputerowym:( Szkoda, że polska gazetka tak nie szanuje czytelników:(


To kilka szczegółów technicznych zanim zamęczę Was zbliżeniami:P


- Hafcik ma 75 x 111 krzyżyków, czyli w sumie 8325 krzyżyków:D


- Kanwa 18ct Pima white Charles Craft.


 - Mulina DMC wg legendy, jedna nitka.


- 10 wieczorów pracy i wielka przyjemność w haftowaniu:)


- Wymiar końcowy haftu: 10,5 x 15,8 cm.


Matkas już wie, żeby szukać niebieskiej lub granatowej ramki w rozmiarze 15 x 21 cm:P Wtedy jak przyjadę w maju będzie sobie mogła szybciutko oprawić:)


No to zbliżenia:) Dumna jestem z siebie ogromnie, bo tylko jeden krzyżyk jest niezgodny z legendą:P I zdecydowana większość jest równiutka, czyli nie piła ouzo w trakcie haftowania:P


DSC04222


Chciałam wypruć i jeszcze raz zrobić krzyż w jaśniejszym kolorze, ale Matkas stwierdziła, że go widzi i mam nie ruszać:P


DSC04243


Przy schodach zaczęły się “schody”, bo zmian kolorów było multum! I to tak po jednym krzyżyku z danego koloru, ale dałam radę! Jak widać są też lekkie prześwity, ale nawet mi tu pasują:D


DSC04224


DSC04226


Tu mój ulubiony fragment:) Jakaś wyspa w oddali:D Tak jak Lefkada widziana z naszej plaży w Lygii:)


DSC04230


DSC04232


DSC04234


DSC04236


Na koniec mała “zabawa” w znajdź 10 szczegółów różniących poniższe zdjęcia:P


Zdjęcie przed prasowaniem, czyli po skończeniu haftowania.


DSC04217


I zdjęcie wykonane 2 minuty później, czyli po spotkaniu 3 stopnia z żelazkiem:P


DSC04218


I jak? Będzie pasować do greckiej ściany w pokoju rodziców?


DSC01818


A najlepsze, że znalazłam już kolejny haft do kolekcji:D Też wygląda jak pocztówka i Rodzicki go ode mnie dostaną za jakiś czas:)


 


Co do nowego ornamnetu, nikt nie zgadł, ale pagatek była najbliżej:) Dziś skończę, więc w najbliższym czasie dowiecie się co to było. Aaaa! Mulinki do skubańca, czyli grudniowego kota już leżą na kanapie:D


 


Dziewczyny, dziękuję za wszystkie komentarze pod ostatnim postem. Z częścią z nich się zgodzę, z innymi nie:P Dobry humor mnie nie opuszcza, chciałam tylko napisać co mi w głowie siedzi. I nie, absolutnie nie miałam zamiaru zawieszać bloga, a tym bardziej go kasować. Nie ma głupich, żeby tyle pracy wywalić do kosza. Dlatego właśnie się dziwię, jak niektóre blogi łatwo znikają:(

2 komentarze:

  1. haftytiny
    2012/08/08 06:50:49
    Piękny!!!!!! Tak sobie myślę czy te równe krzyżyki powstały bez tamborka?:) Bo ja też miętolę kanwę w rękach, ale żeby takie krzyżyki wyszły to miałabym ciężko bez w/w ustrojstwa:) Pasuje na ścianę idealnie!!!!


    Gość: Matkas, *.welnowiec.net
    2012/08/08 07:45:03
    Anku!!!Jestes wielka!!!!!Dzieks w imieniu moim i taty - mama


    damar5
    2012/08/08 07:48:51
    Jak zwykle perfekcja w wykonaniu ,tematyka cudna to i dzielo koncowe rewelacyjne :) Beda Rodzice szczesliwi i zadowoleni :)
    W jednym tylko sie nie zgralysmy ,mnie sie ta ramka dookola podoba ale to kwestia gustu:)

    Chyba jeszcze za wczesnie i moj niewyspany mozg oprocz tego ,ze po wyprasowaniu troche jasniejsze kolory widzi to poza tym nic :( Za bardzo skomplikowana zagadka hihihi ale oczy juz tez nie te i slepe ,wiesz o tym hihihi

    Sliczny obrazek a z niebieska ramka bedzie wrecz cudny :)
    I kolejny dowod na to ,ze bez backstischy tez sa jeszcze ladne wzorki i ladne efekty :)

    Poz.Dana


    cornelka2
    2012/08/08 07:57:31
    Piękie Ci to wyszło nie dziwię się,że mamie się podoba ściana będzie miała nowy obrazek przypominający waszą GRECJE pozdrawiam


    isana_haft
    2012/08/08 09:32:03
    Fajna ta Grecja, ładnie wyszła. I ja tam wcześniej nie widziałam, żebyś jakoś brzydko haftowała. Zawsze jest szybciutko i porządnie. Pozdrawiam :)


    drugi.maurycjusz
    2012/08/08 10:47:24
    Hej:0 jestem pod wrażeniem rodzicielskiej greckiej ściany!!!bombastic!:)))
    prezentowy obrazek prześliczny, miałaś niezłe tempo, Kobietko:))) pozdrowiooonka!


    truskawki2701
    2012/08/08 11:04:16
    Szybko działasz ;) Obrazki piękne! Rodzicki na pewno przeszczęśliwi ;D


    OdpowiedzUsuń
  2. Gość: kasiaparkview, *.play-internet.pl
    2012/08/08 12:16:35
    Grecka kolekcja do pozazdroszczenia, fajnie pooglądać sobie taką ścianę na żywo.
    Też mam tą gazetkę w domu, kupiłam ją głównie dlatego, że była w sklepie z przecenionymi gazetami ;).
    Hafcik śliczny. Zdziwiło mnie, że na 18-tce haftujesz jedną tylko nitką.
    Piękny prezent sprawiłaś rodzicom.
    Pozdrowienia!


    mara-quja
    2012/08/08 12:18:16
    Piękny haft, gratuluję precyzji i cierpliwości :) częste zmiany kolorów bywają męczące, a tylko jeden niezgodny krzyżyk to jest coś ;D pozdrawiam


    april79
    2012/08/08 12:30:13
    świetny obrazek, dowód na to że ( wbrew temu co sądzi wiele młodych hafciarek) obrazek bez konturów może być efektowny i wszystko na nim "widać":) Twoi rodzice mają szczęście -że są razem rzecz jasna i mają takie dzieciaki:)


    haftyska
    2012/08/08 13:00:38
    ta ściana jest rewelacyjna! też taka planuję w swoim mieszkaniu, ale w klimacie kuchennym :) bo bardzo lubię tego rodzaju hafty...
    wracając do samego haftu - śliczny jest, można powiedzieć, że to prawdziwa perełka, bo bardzo rzadko mogę spotkać interesujący wzór z polskiej gazety...
    a teraz odnośnie poprzedniego posta- mam nadzieję, że nie przestaniesz pisać swojego bloga! wiem, że myślę bardzo samolubnie, ale bardzo lubię Twoje wpisy, znacznie różnią się od innych, które czytam, i to nie tylko długością :) zawsze od nich zaczynam swój dzień w pracy, no i od kawy hehe pozdrawiam!


    1_iwonan
    2012/08/08 13:51:13
    Widoczek naprawdę przesliczny. Efekt jest niesamowity, kiedy haftuje się jedna niteczką! A na ścianie greckiej obrazek przypasuje idealnie!
    Musze jeszcze słówko ws zawiesznych blogów, niecheci do pisania pstów itp. Ja bardzo długo bloga nie chcialam załozyć, bo obawiałam sie że nie wytrwam.., troszkę też było mi żal czasu, ktory musze poświecić na pisania posta, zrobienie zdjeć itd.
    Jednak terez po czasie ciesze się że rozpoczełam tą zabawę - inne blogi na które zagladam tak mnie inspirują, tyle pieknych prac możan zobaczyć, tyle rzeczy się nauczyć!
    I nawet jeśli jakiś zniknie, to zagladam do innych, też ciekawych z nadzieją, że tamten może kiedyś zowu "ruszy"... Piegucho wierzę, że wytrwasz bo zawsze z niecierpliwoscią czekam na kazdy Twoj wpis!


    paga-tek
    2012/08/08 14:05:06
    Haft pierwsza klasa :). Bardzo mi sie podoba... Widze, ze na scianie macie juz niezla kolekcje. Taka kolekcja to prawdziwy skarb :)


    arabeska291
    2012/08/08 14:31:17
    zanim zobaczyłam haft to zgadłam odrazu ,że będziesz haftować grecki domek :) taka grecka babka jesteś


    andulencja
    2012/08/08 16:05:59
    Niesamowicie wygląda twój obrazek!
    Równiutkie krzyżyki (bez tamborka jak mniemam - bo przecież nie lubisz tamborka ;) ) i tyle krzyżyków (bo jakoś przyzwyczaiłaś mnie do maleństw).
    Muszę spróbować wyszywania 1 nitką, bo może tu tkwi tajemnica?

    Świetnie wygląda ściana u twoich Rodzicieli - widać ich pasję grecką.


    joaisent
    2012/08/08 18:21:51
    czy ty przypadkiem nie wysłałaś swoich haftowanych kur do cross stitchera?chyba Cię wydrukowali:)


    malgorzata-p17
    2012/08/08 22:01:37
    obrazek piekny - będzie super prezent:)


    kinia_1979
    2012/08/08 22:20:54
    Szczerze...jestem w szoku.
    Już dawno nawet nie zaglądałam do gazetek HP, bo nic w nich ciekawego dla mnie nie było...a tu proszę...Grecja rewelacyjna!!!


    Gość: alexls, *.nyc.res.rr.com
    2012/08/09 05:26:37
    Fantastyczny obrazek do kolekcji! Ty to masz tempo Kobito!


    titania_yng_nghymru
    2012/08/14 01:46:37
    swietne gazetki, dojrzałam na jednej starry night vincent - mmmm śliczny projekt!
    wyszyjesz? :P

    OdpowiedzUsuń