czwartek, 23 sierpnia 2012

Jak starałam się spełnić prośby, czyli szpilkowy przemyt :D

Dziś obiecana druga część wymianki z alexls:) Od razu uprzedzam, że moje zdjęcia w porównaniu z tymi na blogu Oli nie będą wcale artystyczne;) U mnie prawie wołami, ale tak żeby było wszystko widać:P Zdjęć będzie sporo, bo nie umiałam się zdecydować:P Niestety robione na szybko, zaraz przed pakowaniem:(


Jak już wczoraj wspominałam i ja dostałam od Oli maila z listą co z moich skromnych xxx tworków jej się podoba. Ola nie taki chapiś jak ja, więc lista była tylko z trzema podpunktami:) Za hafciki zabrałam się dopiero jak wróciłam do Stanów, ale w dwa tygodnie wyrobiłam się ze wszystkim!




1 prośba – mój grubiutki wafelek, najlepiej połączenie lnu i białej nitki.


Hmmm, na lnie jeszcze nie haftowałam, ale od czego jest lniana kanwa DMC? :) Wzorek od razu przyszedł mi do głowy, wybrałam jeden z czterech wzorów z Cross Stitch Crazy nr 150. Ola jest wielbicielką róż, więc wybrałam ten, który najbardziej przypominał mi te kwiaty.


IMAGE0002


Biała mulina DMC jakoś słabo była widoczna na lnianej kanwie, więc zdecydowałam się na śnieżnobiałą (DMC B5200). Przy moich hafcikach dla Oli, która perfekcyjnie wykonuje wszystkie swoje prace, starałam się wykonać jak najrówniejsze xxx. Czasem w haftach dla mnie samej nie zwracam na to aż takiej uwagi, zwłaszcza w kocim kalendarzu, gdzie celem jest jak najszybsze uśmiercenie UFOka:P Ale dla Oli musiało być idealnie! I chyba mi się udało:)


DSC03165


Pierwszy raz też wprowadziłam do haftu koraliki. Jakoś nie bardzo lubię koraliki w moich haftach, jak już to obrębiam nimi biscornu czy inne poduszeczki, ale w tym wzorze akurat były koraliki i trzeba było je przyszyć:P Dzięki temu nauczyłam się ładnie przyszywać koraliki:) Sama nie wiedziałam, ale wg kursiku w „Igłą i nitką malowane” (numer z greckim wzorm) dowiedziałam się, że koraliki powinno się przyszywać na skos przez kratkę, czyli zrobić półkrzyżyk.  Stoją wtedy na baczność jak szkolnej akademii:)


DSC03168


DSC03170


DSC03172


DSC03177


DSC03179


Wafelek całkiem miło mi się robiło i nawet wykończyłam go pod Olę, bo dałam białą wstążkę oraz perłowe szpilki:) Sama jakoś za takimi szpilkami nie przepadam, wolę mniejsze i matowe:P


DSC03183


DSC03185


DSC03190


Na tył dałam materiał, który znalazłam w moich domowych zasobach, jakoś bardziej mi pasował niż inne w sklepie:)


DSC03181


Aaaa, żeby nie było watpliwości, że miałam przyjemność i że robiłam dla kogoś, kogo lubię, doczepiłam jeszcze serduszko:)


DSC03167


 


2 prośba – wisorek! Oli tak spodobał się wisiorek z żółtą różą (ten czarny), że poprosiła mnie o drugi. Tym razem prosiła o większy z różową różą na czarnej kanwie. Ola tak dobrze wie, co chce dostać, że podesłała mi też ulubione kolorki muliny:) Dzięki temu nie męczyłam się z doborem mulin, bo nie lubię tego za bardzo robić:( Wzorek znalazłam w necie, a oprawkę na wisiorek w Michaelsie. Jak za chwilę zobaczycie wisiorek zupełnie nie w moim stylu, bo ani ta wielkość, ani styl retro, ani moje „ulubione” kwiatki, ani „ulubiony” kolor, ale przecież ja go nie będę nosić:P Najważniejsze, żeby spełniał wytyczne Oli, bo wtedy większa pewność, że się spodoba:)


DSC03193


Od siebie dodałam tylko małe metalowe serduszko i długi łańcuszek, żeby Ola mogła sama zdecydować jaka długość jej odpowiada.


DSC03195


I tu znowu czegoś nowego się dzięki Oli nauczyłam, bo po raz pierwszy robiłam tak płaski wisiorek, poprzednie rameczki były głębsze i musiałam nieco wypychać wisiorki, a tu było plaskato:P


DSC03196


DSC03199


Ogólnie jestem zadowolona z efektu, bo wyszedł ładnie:) Choć strasznie duży jest, bo ma jakieś 6 cm długości. I chyba wreszcie zmobilizuję się, żeby sobie samej jakiś wisiorek zrobić, bo niestety ale wszystkie moje wisiorki wywędrowały w świat:P


DSC03202


 


3 prośba – niespodzianka:) Oj, jak ja lubię jak mam wolną rękę:D Mogę poszaleć nieco z pomysłami:P Pomysłów miałam sporo, ale w końcu stanęło na pierścionku! Ola już dwa razy została obdarowana przeze mnie haftowanymi kolczykami (tymi i tymi), poprzedni wisiorek też jej się spodobał (na dowód mam zdjęcia Oli w mojej biżuterii:), więc pomyślałam, że pójdę w tym kierunku i zrobię pierścionek:) Poszłam nieco na łatwiznę, bo wybrałam znowu motyw róży w odcieniach zaproponowanych przez Olę i na wybranej czarnej kanwie. Sama tu się pochwalę, że chyba z każdym kolejnym pierścionkiem wypychanie ich wychodzi mi coraz lepiej:D


DSC03205


DSC03207


DSC03209


DSC03215


Nie lubię kompletów, więc pierścionek ma nieco inną różę:P  


DSC03217


I jeszcze wszystkie moje wypociny:P


DSC03162


 


Do moich wypocin dołożyłam jeszcze coś od Matkasa:) Ola pisała na blogu z okazji amerykańskiego święta niepodległości, że lubi kolory marynistyczne czyli dokładnie te z tutejszej flagi:P i takie właśnie bransoletki dostała:)


DSC03158


Tu się przyznam, że jestem pod wielkim wrażeniem bransoletek mojej mamy:) Dopiero w maju miałam okazję po raz pierwszy je obejrzeć i pomacać i WOW! Matkas, Ty beściaku jeden:D


DSC03150


DSC03155


Matkas do każdego koloru koralików ma nitkę w odpowiednim kolorze:) Bardzo podobają mi się matowe koraliki, ciężko było się z nimi rozstawać.


DSC03160


Ja sama też nieco poszalałam z pakowaniem:D Żeby było jeszcze bardziej marynistycznie:)


DSC03238


 


Ola ma w domu dwóch Darków, męża i syna, więc i o nich z Matkasem nie zapomniałyśmy i każdy dostał osobistą tasię z podarkami. Ale kupnych rzeczy to ja już nie będę pokazywać. Zdjęć brak, ale ciekawskim polecam blog Oli, gdzie wszystko jest pokazane. Co prawda wanilia z migdałami udaje chałwę i orzechy, ale najważniejsze, że smakowały te typowo greckie słodkie przysmaki:P Czy jak sami Grecy mówią na wszystko co słodkie – „gliko” :D


 


Mam nadzieję, że wszystko się spodobało i będzie się dobrze nosiło:) Olu, przykro mi tylko, że Ty aż tyle się napracowałaś i przygotowałaś tak wiele cudnych rzeczy, a ja tu tak skromnie wypadłam:( Postaram się jeszcze kiedyś zrewanżować:) Pamiętam o wściekłym różu i kanwie z metaliczną nitką! :)


 


Jeszcze jedna uwaga odnośnie szpilek na pokładzie samolotu:P Wafelek specjalnie osobno zapakowałam, żeby być przygotowaną na wyciąganie szpilek na kontroli na lotnisku. Ale nic takiego się nie stało i szczęśliwie przemyciłam 9 szpilek:D Nie wiem czy na innym też by mi się udała ta sztuka, ale na lotnisku w Detroit nie uznali mnie za terorystkę, a nawet życzyli miłego lotu:) Także jestem prawdziwą szpilkową przemytniczką:P


   


No i jak, dziewczyny? Potrafię spełniać prośby? :)


 


W imieniu Oli dziękuję za wszystkie komentarze odnośnie jej prac:) Na pewno sprawiłyście jej dużo radości, bo ja mam radość do dziś, ile razy patrzę i macam moje skarby:)


 


I jeszcze mój UFOk! Uśmiercam go powoli:P Wczoraj sporo przybyło xxx! Skończyłam wreszcie kwiatki i ruszyłam szybciutko z brzuszkiem i doniczką, bo tu jest najwięcej najzwyklejszych i najukochańszych xxxx! Stwierdzam, że najgorsze w całym kalendarzu nie są koty, ale właśnie kwiatki:( Jak dziś nic się nie wydarzy to powinnam skończyć wszystkie xxx :D


DSC04576

2 komentarze:

  1. Gość: alexls, *.nyc.res.rr.com
    2012/08/23 01:17:21
    OOOO! Moja Droga! Tu sie posypią dopiero komentarze! Nie bądź taka skromna, bo prace nie dość że cudne to porzadnie sfotografowane! Nie ma to jak zrzucić "braki" na "artyzm";)

    Jestem zachwycona realizacja "zamówienia" i wszystkimi niespodziankami! Od Ciebie i Twojej Mamy! Masz rację że wychodzą jej koralikowe prace PERFEKCYJNIE!!!

    Dziekuje za zamieszczenie podziekowań w moim imieniu! Publikujesz ostatnio z szybkością światła w porównaniu z moimi możliwościami śledzenia Twoich wpisów;)

    Na koniec chcialabym jeszcze raz podkreślić, że najwspanialszym prezentem było samo spotkanie z Tobą! DZIĘKUJĘ:)


    Gość: fiona83, 83.22.197.*
    2012/08/23 07:47:47
    Jezu, jakie cudne !!! Masz przeogromny talent :)


    damar5
    2012/08/23 08:03:35
    W wafelku zakochalam sie od pierwszego wejrzenia :) sliczny jest! Tez lubie taki zestaw kolorow ,ostatnio nawet coraz bardziej :) :) Wykonanie cudne i zacytuje Ciebie:"chrzanisz" ,ze czasem Twoje krzyzyki sa krzywe,ja takich jeszcze nie widzialam ,zawsze z mama sie smiejemy ,ze sa wyczesane :)
    Wisior i pierscien ,nie moj kolor kwiatkow oczywiscie ,ale rownie piekne,oprawa wisiora jest cudna,czasem potrzeba jest by zawiesic cos wiekszego i ten wisior wlasnie idealny .
    Cudne prezenty ,moglabym nawet powiedziec ,ze rownie ladne jak moje ale nie, moje jednak lepsze :P

    Bransoletki Mamy rewelacyjne , bardzo wdziecznie sie je nosi i sa bardzo zauwazalne :) :)

    Fajnie to wszystko urzadzilas i zapakowalas ,ta kokarda na pudle mnie powalila do reszty :)

    A z kotami jestes uparta hihihi ,trzymam dalej kciuki ,zeby Cie nie opuscilo chciejstwo :)


    Poz.Dana


    haftyska
    2012/08/23 09:06:25
    mi też bardzo podoba się zestawienie lnu i białej muliny... delikatne, subtelne, kobiece, romantyczne... :) świetny wafelek!


    barbaratoja
    2012/08/23 09:26:06
    spisałaś się , prezenty śliczne;-)


    Gość: Ania, *.cdma.centertel.pl
    2012/08/23 09:56:31
    Ty to jesteś szalona kobieta! Czerwono-granatowa kokarda powala! A prezenty fantastyczne. Te krzyżyki są tak równiutkie, że wyglądają jak narysowane w jakimś programie:)


    OdpowiedzUsuń
  2. Gość: , *.gorzow.mm.pl
    2012/08/23 10:04:56
    Witam,

    Zrobiłaś wspaniałe prezenty dla Oli. Pomyślałaś o tym, co lubi i co pasuje do niej.

    Wafelek prezentuje się rewelacyjnie! Faktycznie biała nitka świetnie zgrała się z lnem. Zainspirowałaś mnie:)
    Krzyżyki bardzo równiutkie. Cieszą oko:) Wiem, co mówię też kładę na to nacisk.

    Dzięki za uwagę odnośnie koralików. Warto zapamiętać. Faktycznie koraliki przyszyte na pół krzyżyk lepiej się prezentują. Może skusisz się na więcej hafcików z koralikami
    Jeśli mogę zapytać, gdzie kupiłaś ten stojaczek? Bardzo fajnie wyróżnia hafcik.

    Wisiorek i pierścionek obłędne! Można tylko pozazdrościć Oli takich wspaniałości. Wydaje mi się, że nawet, jeśli nie tworzą kompletu, (bo nie maja), to i tak razem bardzo dobrze się prezentują. Może przez to, że na obu są róże, (choć każda inna).

    UFO-k niech się robi bom ciekawa efektu :)

    Uff rozpisałam się ale trudno nie popaść w zachwyt:)

    Pozdrawiam serdecznie


    pakma
    2012/08/23 11:02:06
    Swietne prezenty przygotowalas :)
    Zawsze dobrze dobierasz material na tyl wafelkow :)
    Ja latam z iglami i tez jeszcze nikt mi nic nie powiedzial :)
    Pozdrawiam!


    svea1
    2012/08/23 11:26:55
    Czekałam na tego posta:) I nie wiedziała tego o przyszywaniu koralików, też ich unikam jak mogę. Ale z wafelkiem to się naprawdę postarałaś, równiutko jak spod igły, hi hi hi :D


    truskawki2701
    2012/08/23 12:02:14
    Wymianka bardzo udana ;) Taki pinkeep też by mi pasował do pokoju ;) Fajny klimat tworzyłby z resztą wzorków. A biżuteria zjawiskowa, bardzo fajnie pasuje do tego ta czarna kanwa ;D Pozdrawiam, I.


    paga-tek
    2012/08/23 13:46:07
    Jestem pod wrazeniem. Wszystko pieknie wykonane, a bransoletki Twojej mamy sa cudne. Ja probowalam je kiedys zrobic, ale sie poddalam :(.

    Pozdrawiam


    Gość: Jaemigrantka, *.glw-bng-011.adsl.virginmedia.net
    2012/08/23 15:35:50
    Ja pierdziu,szczerze podziwiam!!!! Ten pierscien jest nieziemski,ze tez mnie sie nie napatoczy nigdzie takie cudo:/ A bialy hafcik jest cudny,bosko wyglada w polaczeniu z ta kanwa.Szok.
    Uwielbiam Twoje wafelki:] Za kazdym razem efekt jest fantastyczny!


    iskierka_duszy
    2012/08/23 16:19:15
    Obdarowana na pewno jest zachwycona, a pierścionek rewelacyjny :)


    magda.madziula
    2012/08/23 20:24:57
    przemytniczka!!! Ja się zastanawiam nad szydełkiem ale to mi pewnie zabiorą więc nie będę ryzykować :(
    u mnie kalendarz koci to już na szczęście wspomnienie ...


    Gość: , *.interkar.pl
    2012/08/23 21:30:57
    o ja pierdziu, aniu gdzie ty kupujesz takie piekne wisioreczki pod hafciki ???? boskie, ja tez taki chce, łełełełełełe.


    arabeska291
    2012/08/23 21:39:33
    kwiatki śliczne i perfekcyjne, i biżuteryjka też ekstra. za kota trzymam kciuki


    Gość: Matkas, *.welnowiec.net
    2012/08/24 07:09:38
    Ale fajowe, ja tez chce....mama


    cornelka2
    2012/08/24 14:21:15
    No no no wafelek też jak Danusi mi się podoba bardzo wisior piękny a pierścionek rewelacja . Miałam okazję pomacać osobiście Twoje dzieła i(mucha nie siada)
    Mamy bransoletki to mi zazdroszczą a ja chwalę się nimi pozdrawiam


    beatrix73
    2012/08/25 14:51:25
    Wafelek bardzo ładny, muszę spróbować kiedyś wyszyć sobie obrazki w tym stylu, tylko lniana kanwa??? Muszę poszperać w sklepach internetowych.
    Wisiorek również bardzo, bardzo ładny.
    Pozdrawiam.


    mara-quja
    2012/08/27 11:35:29
    Uhuhu śliczności i jak pięknie zapakowane!

    OdpowiedzUsuń