piątek, 13 sierpnia 2010

Kolczyki gwiazdki – kurs :)

Na każdy kolczyk potrzebujemy 5 kwadratów.


DSC02906


Moje miały boki długości 12 mm.


DSC02912


Jeśli ktoś już robił 15-częściowe biscornu to będzie mu łatwiej, bo zaczynamy od zszycia 5 kwadratów boczkami. I zanim zaczniecie zszywać, upewnijcie się, że nitka jest mocna. Zwłaszcza na końcu jest wiele naciągania, więc nitka musi sporo wytrzymać bez rwania się.


DSC02914


DSC02915


DSC02916


DSC02917


Po zszyciu wszystkich 5 kwadratów mamy coś na kształt kwiatka:)


DSC02918


Teraz bierzemy się za zszywanie kolejnych boków. I mamy takie jakby dziubki:)


DSC02919


Przy każdym kolejnym zszytym boczku będziemy mieć kwadraty po bokach.


DSC02921


Jak zostaną nam już dwa ostatnie boczki do zszycia, czas na wypychanie! Czyli moją ulubioną część:)


DSC02924


DSC02925


DSC02926


Jak już kiedyś wspominałam do wypychania moich robótek używam wypełnienia mojej poduszki:P A ponieważ prace mam zwykle maciupcie to pomagam sobie nożyczkami.


DSC02928


Najlepsze są nożyczki zakończone na okrągło. Tak jak moje, chirurgiczne. W przypadku ostrych istnieje ryzyko przebicia i uszkodzenia robótki:(


DSC02929


Najczęściej skręcam watolinę (chyba tak to się profesjonalnie nazywa?), żeby więcej weszło, bo bardzo lubię jak moje robótki są maksymalnie wypchane:)


DSC02931


Dlatego też jak zabieram się za zszywanie to coś niecoś wystaje z robótki. Wtedy też trudniej jest zszywać, więc na poczatek proponuję mniej intensywne wypychanie.


DSC02932


I teraz zaczyna się moment, kiedy łapki zaczynają boleć, bo trzeba wszystko mocno ścisnąć i pomóc sobie nożyczkami, żeby wcisnąć do środka końcówki kanwy.


DSC02934


Teraz gwiazdka wygląda szpetnie, bo niestety wcześniej nie da się tak zszyć, aby środek był ładny.


DSC02935


Najpierw pomagamy sobie nożyczkami i wpychamy wszystko do środka. Jednocześnie ściskając całość, żeby to, co wciśniemy nie wyszło.


DSC02936


I zaczynamy ostre naciąganie, zszywając we wszystkie możliwe strony!


DSC02937


A tu dowód, że się da:P


DSC02939


Teraz zostaje jeszcze skonstruowanie kolczyków czyli dobranie odpowiednich drutów i bigli.


DSC02940


I mały trik:) Jeśli dokładnie wszystko zszyjecie, to może być problem z przepuszczeniem drutów przez sam środek. Ja wspomagam się dużą igłą. Najpierw dziurkuję gwiazdkę i kilka razy ruszam igłą w górę i w dół, aż zrobią się trwałe dziury.


DSC02942


A następnie jednocześnie wyciągam igłę i z drugiej strony wkładam drut.


DSC02945


Jeszcze tylko zagięcie drutów, założenie bigli i kolczyki gotowe!


Mam nadzieję, że kurs jest zrozumiały:) Jakby co, piszcie!


Powodzenia i zarażajcie się ile wlezie! :P

1 komentarz:

  1. damar5
    2010/08/13 17:19:57
    No ,uffff nareszcie laptop u Anki :) i humor zaraz wrocil :)
    Dzieki za kurs ,masz cierpliwosc do tych kwadracikow ,mnie same palce bola od patrzenia ale efekt koncowy piekny!!! Poogladam pozniej jeszcze raz bo teraz musze z domu wybyc :)
    Poz.Dana


    ewaiwiki
    2010/08/13 21:34:07
    Super kursik :)

    OdpowiedzUsuń