czwartek, 16 grudnia 2010

4 x 4 x 2 x 2 x 5 = 2

Zacznę „skromnie”, bo jestem z siebie bardzo dumna:P Poniżej zobaczycie ósme w mojej karierze kolczyki xxx, które nieskromnie uważam, że są najlepsze jakie mi wyszły! :) Są to też kolczyki, których zrobienie zabrało mi najwięcej czasu, bo nie jak zwykle 1 – 3 wieczorów, a kilka tygodni:( I pierwszy raz przy zszywaniu malutkich hafcików bolały mnie łapki:( Ale zacznę od początku.


W połowie listopada przyszła wena na kolejne kolczyki. A zaczęło się od kolorowych kanw firmy Wichelt Permin, bo nabyłam ich kilka z czego najżywsze kolory to żółty, pomarańczowy, zielony, niebieski, różowy i fioletowy. Wszystkie te kolory w rozmiarze 14 ct. Poza tym od ponad roku miałam w domu bardzo ładne bazy do kolczyków (z serduszkami:) i nie miałam pomysłu jak je wykorzystać. Jak już na to wszystko razem popatrzyłam to stwierdziłam, że zrobię maleńskie hafty i umocuję je do baz kolczykowych. Wyeliminowałam pomarańczową kanwę, bo baza ma tylko pięć dziurek, a na pomarańczowej kanwie ostatnio robiłam pierścionek halloweenowy (o ten:). Stwierdziłam też, że po nowych kształtach czas powrócić do starego dobrego biscornu:P Szukanie małego wzorku było dość krótkie, bo w pamięci miałam nadal moją kuchenną zawieszkę (), dzięki której nauczyłam się jak robić algerian eyes i właśnie takie „oczka” znalazły się na wszystkich biscornu.


Zaraz po podjęciu tych „trudnych” decyzji wzięłam się za realizację planów.Musiałam szybko sprawdzić czy w ogóle uda mi się zeszyć takie małe biscornu. Na pierwszy rzut poszła różowa kanwa. Szybciutko wyszyłam dwa kwadraciki, używając dwóch nitek czarnej muliny DMC.


DSC04152


Jak widać wzór zajmuje 4 x 4 kratki, co przy rozmiarze kanwy 14 ct daje 7 mm!


DSC04154


Ze zszywaniem był niestety problem:( Okazało się, że dwie kratki zapasu ... nie mieszczą się w środku! Po prostu za dużo materiału na za małą przesteń. Rozprułam, obcięłam materiał i z już tylko jedną kratką zapasu zszyłam biscornu. Udało się! Pierwsze powstało, zostało 9 do końca:P Tej samej nocy zszyłam drugie różowe biscornu i od razu do obu przyszyłam kółeczka, które miały mocować biscornu do bazy kolczyka. Jak widać przekątna biscornu to 9 mm!  


DSC04418


DSC04419


DSC04421


Za kolejne dwa biscornu wzięłam się następnego wieczoru. Tym razem wybrałam lawendową kanwę:) i od razu skróciłam brzegi do jednej kratki zapasu.


DSC04156


DSC04157


DSC04426


DSC04427


DSC04429


Następne biscornu powstało dzień póżniej na niebieskiej kanwie. Tylko na jedno biscornu sił mi starczyło. I w tym właśnie stanie kolczyki czekały kilka tygodni na dokończenie, bo jakoś ochota do nich mi przeszła i zwięłam się za inne prace, które teraz też czekają na wykończenie:P Coś ostatnio haftowanie szybko mi idzie, natomiast z wykańczaniem jest gorzej:P


DSC04422


DSC04423


Kilka dni temu wena wróciła! I to ze wzmożoną siłą, bo jednego wieczoru wyhaftowałam aż trzy mikruski:P Jedno biscornu na niebieskiej kanwie oraz dwa na zielonej. Zdjęć brak, bo tak mi to szybko szło, że nie chciałam się rozpraszać. Wieczór później powstały dwa  żółte biscornu. Jeszcze przed montażem kolczyków biscornu wyglądały tak.


DSC04436


DSC04437


DSC04438


I w takiej też kolejności postanowilam je przyczepić do baz kolczykowych. I voila, moje najnowsze kolczyki! Bardzo wiosenne, bo ja zimy nie lubię:P Niech idzie sobie już, a kysz!


DSC04450


DSC04451


DSC04453


Oj, ciężko mi się zdecydować na zdjęcia:P


DSC04458


DSC04459


DSC04460


I jeszcze na moich osobistych uszach:P


DSC04456


DSC04457


Świetnie się je nosi, tylko wizyta w łazience jest niebezpieczna:P Na swój widok w lustrze rżę jak koń:P


Jestem tylko ciekawa czy ktoś wyhaftował mniejsze biscornu niż moje? :)


Teraz muszę przystopować z kolczykami, bo znalazłam na necie kilka nowych i ciekawych kształtów i jestem na etapie podejmowania decyzji za co się najpierw zabrać i na jakich kanwach haftować:)


Aaaaa, zapomniałabym! Jak ktoś ciekawy co oznacza tytuł to już rozszyfrowuję:P


4 kratki x 4 kratki czyli hafcik


x 2 kwadraty to daje jedno biscornu


x 2 bo w każdym kolorze są dwa biscornu


x 5 bo jest pięć kolorów


= 2 bo dwa kolczyki:P


Dla przypomnienia jeszcze moje poprzednie xxx kolczyki:) (żeby zobaczyć wystarczy kliknąć na nazwę)



  1. kwiatuszki

  2. sześciany ze śnieżynkami

  3. czarne gwiazdki

  4. niebiańskie gwiazdki

  5. gwiazdki dla Dany

  6. sześciany z listkami

  7. liściaste sopelki


Jak tak sobie przypomnę zszywanie wszystkich kolczyków, to „powiem” Wam, że najgorzej zszywało sie gwiazdki, a najłatwiej oba sześciany:)


A jutro inne rozrywki mnie czekają:( Od 7:45 jestem na egzaminie końcowym moich studentów, a później cały dzień sprawdzania ich wypocin. Już się boję, czego nowego się dowiem:P


 


kinia_1979 -  Chciałam tu tylko uświadomić Tobie i innym bywalcom mojego blogu, że wszystkie zdjęcia powstają na kawałkach tkanin jakie kupuję z sklepach. No chyba, że czasem z lenistwa „pozuje” moje biurko:P Chomikuję już od jakiś dwóch lat tkaniny i jak tylko wrócę do domu i mama nauczy mnie szyć na maszynie, to coś z nich powstanie:)


blankac – Dzięki:]


fejferek – No coś mi Ciebie brakowało jak sprawdzałam obecność:P Fajnie, że znalazłaś chwilę na komentarz:)


Haneczka – A nie masz zdjęcia tego Twojego fotelika? Bardzo jestem ciekawa jak wyglądał:)


damar5 – Jestem bardzo dumna z mojego pierwszego ucznia! Pierwsze kolczyki i takie pochwały:) Czekam na kolejne kolczyki:)


renataa25 – Na moim foteliku to tylko mały miś siedzi:P Na zmianę z drugim małym misiem:) Ale miło przynajmniej popatrzeć jak im wygodnie:P

1 komentarz:

  1. kinia_1979
    2010/12/16 07:15:29
    Ale świetne, ja chyba nie miałabym cierpliwości...lubię małe hafciki, ale bez przesady ;o)
    Nie mniej podziwiam za efekt i cierpliwość.
    A tkaniny superowe, ale ta w śniezynki boska.


    blankac
    2010/12/16 09:18:34
    cudne - mateńko jakie to maleńkie - podziawiam, bo ja taka precyzyjna nie jestem :-))


    chica111
    2010/12/16 09:27:22
    Hej !
    Jeśli miałabym dzis oddć głos na Twoje własnoręcznie wykonane kolczyki to głosowałbym na nr 2 - sześciany z gwiazdkami. Tak a propo Twoich ostatnich kolczyków to jakbyś chciała to mogę Ci podesłać kanwę 20 ct - wyszywa się jedną nitką ale nie wiem jaką igłą :).
    Pozdrawiam Iza N-P.


    lideczka102
    2010/12/16 10:48:19
    Właśnie wzięłam w ręce kawałek aidy 14,taki malutki,jak zszywałaś i muszę przyznać,że chyba zostaniesz moja idolką.A ile musisz mieć cierpliwości.Wyszły cudne i nie dziwie się,że rżysz,jak koń oglądając się w lustrze:)


    anek-73
    2010/12/16 11:13:50
    Napiszę tylko jedno - jesteś szalona! :P


    magda.madziula
    2010/12/16 14:00:42
    ty to masz zdrowie kochana!! najmniejsze na świecie biskornu tu widzę!!
    Kolczyki super oryginalne!!!


    damar5
    2010/12/16 14:59:27
    No mniejszego sie nie da juz chyba zrobic :) Sliczne i takie prosciutkie:) Moze na moim zdjeciu tego nie widac ale boki sa pofalowane a u Ciebie jak od zelazka:)
    Cudne te kolorki ,rewelacja :)
    Poz.Dana


    cornelka2
    2010/12/17 07:41:48
    same piękności nie mogę się napatrzeć i pozazdrościłam ,zrobiłam kolczyki te z listkiem nie są tak cudne jak pefekcjonalistki ale ujdą w tłoku może Danusia wyśle zdjęcie pozdrawiam


    ann_margaret
    2010/12/17 14:26:10
    Booooskie!!!! Zazdroszczę: i zręcznych palców do zszywania takich drobinek, no i takich cudnych kolorowych kanw...

    Pięknie się prezentują te kolczyki!!


    miekkie.kapcie
    2011/02/24 02:08:33
    Ojapierdziuuuu, to teraz mi głupio :P Bo ja tu piszę, że moje 9x8 kratek to była dla mnie niezła przeprawa a Ty takie rzeczy pokazujesz?? Ty szalona jesteś! :) Jak Ci się to w rękach zmieściło przecież? Ech.. na swoją obronę napiszę, że moje kolczyki to pierwsze w mojej "karierze" i pomimo, że faktycznie dały mi trochę popalić to nie zniechęciłam się do tworzenia kolejnych ;P Ale teraz to moja droga zrobię mniejsze.. i już nie będę marudzić że się pokłułam czy że westchęłam.. teraz to pokażę że umiem!! :D A Ty, mistrzyni, kciuki trzymaj ;)
    A przy okazji to bloga Twojego do ulubionych dodaję.. i w głowę zachodzę że jakże się to stało, że wcześniej nie dodałam ;P
    Pozdrowień moc


    aneladgam
    2011/07/31 22:19:08
    Moje najmniejsze to 7 na 7 kratek i za mniejsze się nie biorę ;) Nie te oczy, nie te palce ;)

    OdpowiedzUsuń