niedziela, 20 września 2015

Zimowa kartka z Kokardki :)

Wiem, obiecalam, ze wpis bedzie wczoraj, ale porzadki w pudelkach z guzikami skutecznie mnie odciagnely od kompa:P


A chcialam Wam pokazac skonczona kartke ze sklepu Kokardka.pl. Sama zaproponowalam ten zestaw do przetestowania i musze napisac, ze bardzo polecam! Byl idealny na niedawne upaly:)


W zestawie Orchidea znalazlam wszystkie materialy potrzebne do wykonania kartki. Jest jednak jeden szczegol, ktory mnie bardzo denerwuje w zestawach z Orchidei - wkluwanie igly w sam srodek kanwy. Od razu ja odksztalca i po co???? Nie prosciej wbic w rogu? A w zestawie mamy dobre materialy, czyli muliny DMC i kanwe Zweigart :)


DSC07912


Etapow haftowania nie ma, bo choc chyba z tydzien ja haftowalam (z braku czasu) to bylo to tak przyjemne, ze nie chcialam sie odrywac i cykac zdjec. Tu juz wszystkie xxx postawione i gotowosc do backstitchowania. Kanwa biala 14ct i sugerowane 2 nitki do xxx. Zwykle na 14ct haftuje 3 nitkami, ale sprobowalam 2 i wyszlo fajnie:)


DSC08238


I tu mnie nieco przystopowalo. Backstitche robione 4 kolorami i przy bialych jakos sie zniechecilam:( Ale jak juz wrocilam do igly to poszlo szybko:) Tu juz po prasowaniu, oczywiscie bez prania:P


DSC08548


Najgorsze okazaly sie choinki! Te duze z przodu i te male z tylu:(


DSC08549


Najbardziej w calym hafcie podoba mi sie niebo! Te odcienie... cud, miod i orzeszki :)


DSC08550


Nie zauwazylam, a tu moj blond klak zalapal sie na zdjecia:P


DSC08552


DSC08554


Do oprawy 3-czesciowa kartka. I tu sie nieco nameczylam, bo chcialam, zeby haft byl idealnie wkomponowany w passe. O ile jakies nierowne xxx mi nie przeszkadzaja, tak niedokladne wklejenie haftu by mnie gryzlo strasznie.


DSC08569


Na zdjeciu z zestawu niestety widac, ze ksiezyc/slonce jest nieco przesuniete:(


DSC08573


Pierwszy raz oprawialam haft w ten sposob, wiec tak to sobie wymyslilam. Jak nikomu sie nie przyda to sama bede pamietac:P Skleroza nie boli, zwlaszcza moja:D


Hafcik skrocilam do 5 kratek zapasu dookola.


DSC08575


I caly dookola obkleilam tasma dwustronna. Poczatkowo zastanawialam sie czy nie obkleic kartoniku, ale stwierdzilam, ze to kanwa ma nie odstawac, a jak i gdzie bedzie tasma na kartce to juz mnie kicha:P


DSC08577


Przed klejeniem przylozylam sobie hafcik do passe i delikatnie olowkiem zaznaczylam rogi.


DSC08579


I na dwa razy zaczelam przyklejac hafcik.


DSC08580


Za pierwszym razem sie nie udalo, wiec nie musialam calosci odklejac, a tylko gorna krawedz:) Uffff!


Za drugim razem udalo sie, wiec przykleilam i pozostale 3 krawedzie:)


DSC08582


I co? I nieskromnie powiem, ze wpasowalam hafcik w passe lepiej niz poszlo to komus wczesniej:P U mnie ksiezyc/slonce jest wpasowane w srodek, a nie przesuniete o cala kratke w prawa strone. Strasznie by mnie to denerwowalo we wlasnym hafcie:(


DSC08584


Calosc prezentuje sie o wiele lepiej niz na zdjeciu z zestawu. Jednak "zywy" haft robi wieksze wrazenie! Oj, strasznie nieskromna dzis jestem:P


DSC08586


DSC08587


DSC08588


DSC08589


Choinki z przodu tez fajnie sie zlaly z passe:)


DSC08590


Nie wiem czy zuzylam nawet 1/3 nitek dolaczonych do zestawu? Chyba nie:)


DSC08570


Mam co do nich niecny plan:P Z katalogu przypomnialam sobie o innych zimowych obrazkach, do ktorych wzory mam w starych wydaniach Kramu. To wlasnie do nich zuzyje reszte mulin:) Ciekawa jestem na ile mi starczy? Jedna a moze dwie kartki?


DSC07934


To teraz nieco sie bede czepiac:P


Po pierwsze kartka jest nieco za mala. Od tylu widac braki:(


DSC08611


Po drugie znalazlam rozbieznosc miedzy wzorem a haftem ze zdjecia. Drzwi kosciolka na zdjeciu sa biale jak snieg, a na wzorze jest czern i wlasciwie tej muliny tylko do tych drzwi sie uzywa. Myslalam chwile i zdecydowalam sie na czerw, biale drzwi jednak gryza mi sie z caloscia, a wlasciwie za bardzo zlewaja sie ze sniegiem. Hmm, a moze trzeba bylo zrobic je w brazach?


DSC08582


Co do samego wzoru, to znowu brakowalo mi siatki, ale szybko ja sobie dorysowalam. Musialam znowu zaczac od srodka haftu, a nie wiedzialam, gdzie on konkretnie jest:P Brak podpisow kolorow mulin juz mi wcale nie przeszkadzal, wycwiczylam sie przy sowce:) Bardzo wygodne jest takie oznaczenie mulin symbolami na wzorze i organizerze:)


Natomiast maly mylacy szczegol to numeracja stron. Powinni jednak je odwrotnie ponumerowac. Strona pierwsza pokazuje dokladnie jaka mulina, ktore backstiche robic. I przy tych grubych krechach nie widac dokladnie symboli na kratkach.


DSC08565


Natomiast strona druga ma mniej namolne backstitche i wszystkie kratki pod spodem widac, wiec od niej zaczelam haftowanie. Jak widac przy postepach zamalowuje kratki olowkiem. Mniej razi niz mazak, a latwo sie go gumuje jak sie myle i musze cos jeszcze raz wyxxx. Ewentualnie jakby mnie kusilo na drugie hafftowanie tego samego wzoru. Nigdy nie kopiuje wzorow, zeby pozniej na nich mazakiem zaznaczac, wiec olowek uwazam za najmniej "inwazyjny" :)


DSC08566


Kartka tak mi sie podoba, ze zostaje u mnie i nie poleci do nikogo poczta:P Matkasowi tak sie spodobala, ze zasugerowala oprawe w ramke. Jeszcze nie wiem czy sie zastosuje, bo jednak bede ja wyciagac raz do roku, a wtedy szkoda marnowac dobra ramke, w ktora mozna cos innego oprawic:P


 


Podsumowujac testowanie zestawu Orchidea do wykonania kartki Zimowy Pejzaz ze sklepu Kokardka.pl:


- bardzo uroczy hafcik, ktorego wykonczeniem jest passe


- idealny na upaly:)


- latwy i przyjemny w xxx, same cale krzyzyki, brak wycudowanych pol/cwierc krzyzykow


- backstitche w 4 kolorach


- dobre materialy - DMC + Zweigart


- cena w sklepie Kokardka.pl - 12,90zl


- spory wybor motywow swiateczno-zimowych (znajdziecie je tu)


Ze swojej strony bardzo polecam i sama mam chec na kolejne!


 


Sklepowi Kokardka.pl dziekuje za mozliwosc przetestowania zestawu!


 


A Wam dziekuje za odwiedziny i komentarze:)


 


pakma - Igla Malowane kosztuje 9,7zl, jak dla mnie za duzo na tak slaba zawartosc:(


chwilo_trwaj - Hmm, chwalic nie chwalilam tamborkow, pisalam tylko, ze najbardziej mi sie podobaja z calosci projektow:P W okragle plastikowe oprawialam i bylo to proste, natomiast kwadratowych jeszcze nie probowalam. Mam jeden i jeszcze nie mam na niego pomyslu. Na tyl haftow daje zawsze kartonik, grubszy lub wezszy, zaleznie jak mi pasuje. Jakbym nic nie dawala to tez mialabym zwisajaca i odstajaca kanwe:(


myszkowato - W piatek macalam CSFavourites w empiku, ale same przedruki:( Te wzory tamborkowe bardzo mi sie podobaly kilka lat temu jak je wypuscili, ale teraz stwierdzam, ze jest tyle ladniejszych, ze na te szkoda czasu.


raeszka - Jakos myslalam o tych wiekszych miastach, ktore ostatnio odwiedzilam. A Ty dosyc tajemniczo pisalas, to sobie ta Lodz do Ciebie przykleilam:P

1 komentarz:

  1. Gość: Marta, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2015/09/20 09:16:07
    Ja w zeszłym roku szalałam z tymi kartkami :) I chyba i w tym roku do nich wrócę :)


    damar5
    2015/09/20 09:30:01
    Jednak cos w tym jest , ze male jest piekne!!! Po raz kolejny to udowodnilas ,uwielbiam zimowe obrazki(tylko obrazki :D bo prawdziwej juz nie hihi) a ten jest uroczy!!
    Rewelacyjnie wpasowalas haft w passe oplacala sie Twoja upartosc i dazenie do perfekcji bo dzieki temu i pieknie ,i elegancko,i cudnie:)
    Kolejny udany test ,Kokardka moze byc dumna z Ciebie ,czekamy na kolejne testy :) bo warto!
    Poz.Dana


    Gość: edytag, *.static.ip.netia.com.pl
    2015/09/20 10:50:38
    Obrazek na kartkę jest bardzo ładny i całość fajnie się prezentuje.
    Mnie też kartki z tej serii się podobają i dlatego ściągnęłam je do swojej pasmanterii:)
    Twoje kartka o wiele lepiej wyszła niż ta ze zdjęcia.


    1_iwonan
    2015/09/20 10:59:46
    Cudowny pomysł taki haft w upały - i jak zwykle u Ciebie perfekcyjne wykończenie !!!


    arabeska291
    2015/09/20 11:13:02
    sympatyczna karteczka,chociaż kartek nie wysyłam


    Gość: Agnieszka, *.dynamic.chello.pl
    2015/09/20 13:05:06
    Śliczny wzorek :)


    Gość: KasiaS, *.dynamic.chello.pl
    2015/09/20 13:20:19
    Rewelacyjna kartka!


    Gość: MalgorzataZoltek, 109.79.113.*
    2015/09/20 13:31:21
    Śliczna karteczka.Mam słabość do wszelkich domków,a zwłaszcza w zimowej scenerii. Również zgłosiłam się do testowania i mam dostać świąteczną karteczkę. Niestety nie pomyślałam,żeby zasugerować motyw ale pozostałe też są piękne. Ładnie poradziłaś sobie z dopasowaniem obrazka. Ja ostatnio przy kotach w balonie musiałam się gimnastykować i naciągać lekko kanwę aby linki idealnie zgrały się z tymi z ramki.


    Gość: aneks17, *.dynamic-ww-4.vectranet.pl
    2015/09/20 18:46:12
    Idealnie równo. Krzyżyki wklejenie ;)


    taminacodzien
    2015/09/20 20:42:37
    Bardzo fajna ta karteczka, moim marzeniem jest takich cudów wyhaftowac tyle żebym mogła obdarować najbliższych i przyjaciół. Co najmniej kilka lat chyba żeby zakupić zestawy bo z haftowaniem prawdopodobnie w miarę sprawnie by poszło. Te Twoje recenzje wydłużają moja listę zakupową ;-)


    Gość: Sylwia Fallopia, *.internetdsl.tpnet.pl
    2015/09/21 10:52:47
    Bardzo ładna kartka :) super wygląda te tło w koło


    renataa25
    2015/09/21 17:55:53
    Mam tą karteczkę i mam zamiar jej w tym roku użyć:) ale niestety do kogoś na pewno trafi. Wyszło Ci super, mam nadzieję, że mi również się uda:)


    Gość: Matkas, *.internetia.net.pl
    2015/09/21 19:42:17
    Śliczności i już - mama


    Gość: cornelka2, *.centertel.pl
    2015/09/22 09:02:47
    Cudna,cudna , cudna pozdrawiam


    daga313
    2015/09/23 18:45:37
    Cudowny zimowy krajobraz. Perfekcyjnie wykonany. Z chęcią będę częściej do Ciebie zaglądać. Zapraszam również do siebie :)


    mpgoga1983
    2015/09/24 13:16:25
    Nie mogło być inaczej - musiało być perfekcyjnie :)
    Bardzo ładna karteczka. Ja bym ją wysłała!


    Gość: donka66, *.internetdsl.tpnet.pl
    2015/09/29 14:58:14
    Cuuudne są te zestawy kartowe w Kokardce :) Od dawna po nich zerkam łakomym wzrokiem, ale na tym się kończy... Prześlicznie Ci wyszło, i hafcik idealnie zgrałaś z oprawą - ten księżyc znaczy się :)))

    OdpowiedzUsuń