niedziela, 6 września 2015

World of Cross Stitching nr 233

Dzieki Pasmanterii Internetowej HaftiX moge dzis Wam zrecenzowac najnowszy numer World of Cross Stitching:) A numer jest super! Juz dawno tak im sie zaden nie udal:D


Rzadko mi sie zdarza, ale juz sama okladka przekonala mnie do tego numeru. Haftujacy zajaczek Bebunni jest tak slodki, ze na pewno ja kiedys wyhaftuje:) Musze tylko wymyslic na jakiej kanwie, bo na zwyklej bialej to chyba niewarto:P


DSC08244


Na poczatku mamy reader panel a w tym numerze znajoma twarz - Chaga:) Zachecam do wysylania zgloszen, bo mozna zrecenzowac numer na dlugo przed pojawieniem sie go w sklepach a dodatkowo nagrody daja! Obecnie sa to akcesoria hafciarskie - nici oraz nozyczki. Mnie trafila sie troche gorsza nagroda - lampa do haftowania:( Ale i tak, fajnie jest zobaczyc wlasna facjate w gazetce:D


DSC08246


Jak w prawie kazdej angielskiej gazetce, mamy i dzial z listami czytelnikow. Tu chyba najwiekszy, wiec teoretycznie najwieksza szansa na publikacje:) A nagrody roznawe sie trafiaja, od wypasionych zestawow do haftu w rozmiarze A4 do starych free giftow dodawanych do WOCSa. Mnie przez ostatnie lata rozne rzeczy sie trafialy i zwykle bylam zadowolona, wiec i do wysylania i chwalenia sie wlasnymi pracami Was zachecam! Warto:)


DSC08250


Numer bardzo udany, ale jak zawsze niewszystko mi sie podoba:P Maki zupelnie nie w moim stylu, ale badziewne nie sa:P Natomiast oprawa w tamborek to moj ulubiony sposob wykanczania haftow, przynajmniej przez ostatnie kilka miesiecy. Ostatnio wiele haftow jest w ten sposob wykanczanych w brytyjskich gazetkach:)


DSC08252


Gazetka jest wydawana przez to samo wydawnictwo co recenzowane juz przeze mnie Cross Stitch Crazy (tu), wiec i dzialy i reklamy sa podobne:P Wiele reklam mnie denerwuje, ale inne jak zwykle sprawiaja, ze moje slinianki sie ozywiaja:P Na wielu blogach juz widzialam i jako zakup, i jako gotowy haft - sowki od RTO. Mnie marzy sie Wloczykij:) Moze kiedys... a teraz moge sie poslinic do zdjecia:P


DSC08254


Tzw. slodziaki nieco za slodkie jak dla mnie. Z wszystkich wzorow moglabym wyhaftowac slonecznik, ktory slonik trzyma w trabie oraz skarpetki wiszace obok kaczuszki:P


DSC08256


A teraz pytanie do Was! Juz od lat nie bylo mnie w Polsce o tej porze roku i nie wiem czy w sklepach (zwyklych i internetowych) pojawiaja sie specjalne wydania gazetek xxx??? Enjoy Cross Stitch at Christmas prawie co roku kupowalam:) Podobalo mi sie, ze byly rameczki z filcu, muliny, kanwa i kartki do oprawy haftow. Wzory w wiekszosci to przedruki, ale jak sie nie kupuje wszystkich gazetek xxx to taki zbiorowy przedruk jest fajny:) Tu podoba mi sie, ze te filcowe rameczki sa w mniej tradycyjnych ksztaltach czyli aniolka i dzwonka.


DSC08257


Zweigart wprowadza ostatnio materialy do wiekszych haftow a co za tym idzie do wiekszych xxx, czyli poduszek i dywanow. Ciekawi mnie to bardzo, ale nie wiadomo kiedy i do Polski trafi?


DSC08259


I jak w Crazy, spory dzial z przeroznymi pytaniami i odpowiedziami od redakcji. Bardzo lubie wszystko czytac:) Tematy przerozne, od poszukiwanych wzorow czy tematow haftow po bardzo praktyczne porady.


DSC08262


Tu np. specjalnie dla czytelniczki zmienili kolorki kota z szarego na brazowego, zeby dopasowac do jej pupila:) Jest tez zawsze jeden wzor na zyczenie, Jenny zaprojektuje o co prosisz, wiec tez mozna pisac do tego dzialu:) Lubie takie interaktywne gazetki, po nich widac, ze gazeta jest dla nas a nie dla redakcji, jak mi sie czesto zdaje gdy przegladam polskie wydawnictwa:(


DSC08263


I ostatnia strona dzialu Q&A. Tu np. tutek na scieg turkey. Nawet nie wiedzialam, ze taki istnieje:P A na drugiej stronie zawsze zbior zestawow/wzorow na dany temat. Tym razem zakupoholizm:P Chyba nieobcy wiekszosci hafciarek:P Przydasie to nasze uzaleznienie:D


DSC08266


Ha! Wreszcie halloweenki! Moje ulubione wzory xxx. Te zdziebko duze, ale zawsze moge jakas dynke czy liscie osobno wyhaftowac:) A moze jednak calosc? :D


DSC08268


A tu sie nieco denerwuje:P Zapowiedz Craft Show w UK! Znam tylko z relacji jaemigrantki. Oj, marze, ze kiedys na taki trafie!


DSC08270


Tym razem strona z prenumerata bez prezentow, wiec daruje Wam jej widok:P


A tu ciekawa historia akcji haftowania dla uczczenia 250 rocznicy wodowania statku HMS Victory. Akcja na caly swiat. Fajnie, ze wiele osob bierze udzial w takim wspolnym haftowaniu:)


Na drugiej stronie cudne halloweenki!!!!!!! Moze nie wszystkie sa w moim stylu, ale wiekszosc tak!


DSC08272


Prawie tyle ile wzorow, tyle tez propozycji wykorzystania! Lubie takie zdjecia, bo sa bardzo inspirujace. U mnie na pierwszy rzut pojdzie na pewno zakladka, ale w mojej wersji, bez chwoscika:P Piramida z dyn jest bombowa!!!! Autorka jest Durene Jones, jedna z moich ulubionych projektantek:)


DSC08273


A tu troche ogloszen, ale i zdjecie podroznicze WOCSa:) Jesli jedziecie w jakies ciekawe miejsce, koniecznie wezcie ze soba WOCSa! Przesylajac swoje zdjecie z gazetka mozna wygrac super zestaw od Johna Claytona. Moje greckie schody wygralam za zdjecie pod Fasolka w Chicago:)


DSC08276


Dalej jedyne co uwazam za zmarnowanie stron w gazetce. Po co takie wielkie wzory w WOCSie publikuja? To jest druga i ostatnia czesc, czyli marnuja dwa numery gazetki! Duze wzory sa jak dla mnie zarezerwowane dla Cross Stitch Gold i Cross Stitch Collection. Tu ewentualnie moglabym wyfatowac liscie i kwiatki, choc nie bardzo kumam o co biega z zajaczkiem wyjacym do ksiezyca? Marzy by sie zamienic w wilka, czy w moich bylych sasiadow kampusowych, co tez lubili wyc o polnocy?


DSC08278


Jak Wasze hafty na BN? U mnie w tym roku marnie, jeden zimowy wykanczam a 4 ornamenty wyhaftowane w pociagach czekaja na filc do podklejenia. Normalnie juz bym skonczyla z BN, ale ta strona inspiruje. Taka choinka w 3D juz od lat mi sie marzy! A pingwinek zonglujacy rybami wymiata!


DSC08280


I kolejna reklama specjalnego wydania, tym razem Cross Stitch Favourites. Kupilam raz przez ostatnie 7 lat:P Malo mnie krecilo, bo nie mialo free giftow, a ja jestem na nie lasa:P


DSC08282


Conumerowy alfabet tym razem wymiata!


DSC08284


Alfabetu oczywiscie nie wykorzystam, ale motywy przy kazdej z literek super! Sloneczniki, dynki, szyszki, grzybki... Po prostu cud, miod i orzeszki :D


DSC08286


Wiem, wiem, rozu nie lubie, ale takie dziewczynki z kickami juz tak:) Sama kiedys takie nosilam, jak bylam mala "Aja ziuziu" :D


DSC08288


Tegoroczna kolekcja czyli zwierzak na kazdy miesiac mnie niestety nie podoba sie. Nie przepadam za haftami pupili:( Wolalam poprzednie mufinki czy kwiatki. Moze nastepna seria bedzie ciekawsza. Tu tylko ramka z niebieskiej krateczki mi sie widzi:P


DSC08289


Fanka Jurassic Park jestem od poczatku, ale tu mowie zdecydowane NIE! Moze dla kogos, kto ma dzieci?


DSC08291


Krzyzowce nie daje rady, ale wzorki z myszkami, ktore pojawiaja sie od dluzszego czasu bardzo mi sie widza:) A ta szczegolnie:D I jak w Crazy, tu tez niektore konkursy sa dla zagranicznych czytelnikow, choc niestety wiekszosc tylko dla mieszkancow UK.


DSC08294


Metryczka calkiem fajna, choc to juz kolejna z motywem prania. Mnie by sie bardziej podobalo wyhaftowanie samego pranka:P W koncu ile mozna miec metryczek:P


DSC08296


No i powoli docieramy do konca:( Zapowiedz kolejnego numeru. Uwielbiam te strony, pozniej przez miesiac czekam i czekam z niecierpliwoscia. W nastepnym numerze, jak co roku o tej porze, kalendarz na sciane. Dla mnie zbyt rozowy i staromodny niestety:( Ale fajnie jest miec taki kalendarz na scianie. Mnie zal, ze ten z Bebuni za kilka miesiecy sie skonczy:(


DSC08298


Jeszcze jak w kazdej gazetce kurs haftu, ale i wzor na mala zabke :) Tu tez mamy rozpiske na igly i na jakich tkaninach jakimi rozmiarami xxx, bardzo przydatne:)


DSC08302


Dopiero od tej pani redaktor sie zaczelo i mnie sie podoba. Ruth zwraca uwage na to co przykulo jej uwage w ostatnim czasie, glownie na co natknela sie w necie. Czesto zrodlo moich inspiracji:)


DSC08303


Tylnia okladka znowu kusi nowymi zestawami! Oj, te morskie obrazki! Kiedy wreszcie staniejecie???


DSC08306


Na koniec najlepsze - free gifty:P Darmowe to one nie sa, ale ja lubie dodatki do gazetek, a te akurat sa swietne! Nie lubie kwiatkow ani az tyle rozu, ale nie wiem, bardzo podoba mi sie ten wzor! Pewnie dla mamy niedlugo je wyhaftuje:) No a misio na lekkim gazie czyli Fizzy Moon! Kocham te misie!


DSC08308


Jeszcze nigdy nie probowalam takiego zestawu, czyli haftu z passe jako przedluzenie haftu, wiec najwyzsza pora wyprobowac!


DSC08310


 


Podsumowujac recenzje World of Cross Stitching:


- gazetka z wieloma roznymi wzorami, od malych az po kolosy drukowane w dwoch numerach, ja osobiscie wybieram te mniejsze i najmniejsze:)


- wzory nie tylko sezonowe jak halloween, ale i caloroczne - slodziaki-zwierzaki czy metryczka z prankiem


- fajne i roznorodne dodatki, rzadko sie zdarza, zeby mnie nie kusily do zakupu, tu wzor na zakladke i zestaw do haftu, ale czasem i muliny np. metalizowane czy satynowe od Madeiry czy coroczny kalendarz na sciane


- duzo ciekawych artykulow i porad dla czytelnikow, jest co poczytac w poczekalni u lekarza, w pociagu czy tramwaju:)


- wiele okazji do wyslania wlasnych zdjec (siebie i prac) i wygrania fajnych nagrod - reader panel, your letters, your questions answered, where I am?


- cena w HaftiXie przystepna - 28,88zl, ile w empiku strach pisac:P


 


Jak dla mnie WOCS jest druga najlepsza gazetka po Crazy:) Jak ostatnio robilam porzadki w mojej kolekcji gazetek xxx to WOCSa i Crazy mialam najwiecej:) Nigdy nie mialam prenumeraty, ale mysle ze kilka razy do roku mozna sie skusic, zwlaszcza jak w HaftiXie jest taniej niz w empiku.


 


Dziekuje Pasmanterii Internetowej HaftiX za mozliwosc zrecenzowania bardzo udanego numeru World of Cross Stitching :)


 


A Wam dziekuje za odwiedziny i komentarze!


 


raeszka - Na drzwi to tylko wience i kokardy mi sie kojarza:P Powodzenia z zabawa, ja jednak mam nieco planow xxx na najblizszy czas:)


myszkowato - Jaki masz? W Bedzinie tylko u Edytki bylam, na targu staroci jeszcze nie.


Onaella - Ceny rzeczywiscie nizsze, ale trzeba do nich doliczyc przesylke:P Zastanowie sie i przelicze jak bede kolejne ksiazki kupowac. Dzieki za linki!


bluebru nete - Nie slyszalam jeszcze, zeby ktos uzywal ozdobnych naparstkow, wiec tylko sie w nie wpatruje i macam od czasu do czasu:D


lawendowakrainarobotek - Nie wiem, jak je kiedys skumuluje w jednym miejscu to policze, ale to pewnie nastapi jak juz bede miala gdzie powiesic poleczki na scianach:)


 

1 komentarz:

  1. lawendowakrainarobotek
    2015/09/07 08:40:02
    faktycznie bardzo fajna gazetka :)
    dzieki za zdj i recenzje :)


    Gość: KasiaS, *.dynamic.chello.pl
    2015/09/07 10:16:41
    Przestałam kupować te gazetki właśnie przez zaporowe ceny w Empiku... i wszechobecną folię... Twoja recenzja jest jak zawsze dokładna i rzetelna, łatwiej podjąć decyzję o kupnie. Najchętniej stałabym się właścicielką wydania specjalnego :-)


    Gość: Basia, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2015/09/07 10:55:22
    Bardzo podoba mi się Twoja recenzja, jak zwykle zresztą :)
    mam kilka numerów Cross Stitcher i innych angielskich w formie elektronicznej.
    Chciałam kiedyś wysłać nawet do nich jakiś mój hafcik ale tam zdaje się, że trzeba kilka słów napisać a u mnie jest problem z językiem angielskim :(
    Co tam się pisze? I czy tam musi być haft wykonany z tej konkretnej gazetki?
    Jak to jest? Czy mogłabyś mi napisać?

    Az tego numeru, który recenzujesz na blogu najbardziej podoba mi się miś koala, wprost przepadam za tymi misiami :)


    kasiekas
    2015/09/07 12:55:59
    zHalloweenowych wzorków sówka i kotek z dyni suuuuper. Zakładka bardzo ładna, chociaż pamiętam, że roż nie w Twój klimat, ale z drugiej strony jednak pastele... można coś pokombinować ;)


    My ostatnio gazetek nie kupujemy, Mamy kopę i Mamik zużywa zapasy, a teraz robi łowicką poduchę na moje zamówienie ;)


    damar5
    2015/09/07 13:29:40
    Niemieckie gazetki i tak lepsze hahaha
    Zwykle nie komentuje wpisow z gazetkami ale dzis musze:P
    Twoje recenzje czyta sie tak lekko i z zaciekawaniem jak dobra ksiazke ( nie przymilam sie i nie sciemniam :P)
    Gazetka bardzo ciekawa juz widze Twoje pomyslowe prace z wykorzystaniem tych wzorow.
    Jak zwykle porzadna i konkretnie wykonana przez Ciebie robota a do tego przyjemnosc w czytaniu i ogladaniu ,tylko zyczyc sobie zeby wszystkie recenzje tak fajne byly :)
    Poz.Dana


    edytag74
    2015/09/07 14:06:51
    Gazetki bardzo fajne. Zawsze coś można znaleźć dla siebie. Chciałoby się je mieć wszystkie:) Ceny są niestety zaporowe. Choć cena TWofS w Haftixie jest już przystępniejsza. Kiedyś nawet prenumerowałam tą gazetkę, ale z dnia na dzień cena poszła strasznie w górę i przerzuciłam się na CS.
    Fajna ta różana zakładka.


    Gość: Onaella, *.8-4.cable.virginm.net
    2015/09/07 15:59:25
    Ale przesyłka to tylko 2,99, wiec choćby nie wiem co to i tak taniej wystarczy wybrać odbiór w wybranych placówkach kiosku ruchu lub poczty. Sprawdź co jest najbliżej Twojego domu i zamawiaj. Naprawde warto


    Gość: bluebru nete, *.dynamic.gprs.plus.pl
    2015/09/07 18:09:05
    Fajny numer gazetki. Niedługo wybieram się do UK, zerknę na miejscu czy jest jeszcze dostępny. A Fizzy Moon przesłodkie, też uwielbiam te misie :)


    cornelka2
    2015/09/08 08:39:17
    Naprawdę gazetka bardzo fajna i Twój komentarz również bez kitu ,fajnie pooglądać coś nowego pozdrawiam


    Gość: Dominika, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2015/09/08 18:59:45
    Nie lubię takich gazetek i nie lubię takich haftów. Sama wolę wyszywanki użytkowe - obrusy, poduchy itd. Ale uwielbiam czytać Twoje recenzje :D
    Pozdrawiam serdecznie :)


    Gość: MalgorzataZoltek, 109.78.213.*
    2015/09/09 11:52:10
    Z ciekawością przeczytałam tą recenzję. Już wiem co Cię kręci :P Niby numer mam ale dzięki Tobie już wiem,że kilka szczegółów przeoczyłam. Muszę jeszcze raz wrócić do gazetki. Co do free giftów -kilka razy trafiłam na powtórkę z przed np.roku. Niestety trafiają się niekompletne zestawy. W ostatnim kotku który haftowałam brakowało jednego odcienia,a w jaskółce z CS nawet dwóch.

    OdpowiedzUsuń