środa, 21 stycznia 2015

W blasku ksiezyca ...

To wcale nie mial byc projekt dlugoterminowy, ale tak wyszlo ze haftowalam go przynajmniej jakis miesiac jesli nie 6 tygodni. Nie bylo to nawet kilka krzyzykow dziennie, ale jakas godzinka przy jednym serialu kilka wieczorow w tygodniu. Powstawala ona w listopadzie i grudniu.


A wszystko zaczelo sie od wozru, ktory juz kilka lat temu zobaczylam na necie. Jako czerwony wzor do haftowania. Nazwalam ja lisciasta czarownica. Niestety zawsze jakosc byla bardzo slaba:( Az prawie 2 lata temu Madziorek wyhaftowala ja jako swoj autoportret. Jej pomaranczowa wersje mozecie zobaczyc na nieczynnym juz blogu. A szkoda:( Poprosilam o wzor, ale bardzo slabe zdjecia dostalam. A ze na nosie mam juz lekkie spodki (prawie -8 dioptrii na kazdym oku) to nie lubie sie meczyc ze wzorami. Zalozylam wiec watek na forum gazetowym i wzor sie znalazl!


DSC05241


No powiedzcie, ze ona nie jest cudna! Dlugo myslalam nad tym jak ja wykonczyc, bo nie lubie haftowac bez pomyslu i dlatego czarownica czekala prawie 2 lata na pierwsze xxx. A poza tym poza Madziorkiem, nigdy nie widzialam jej wyhaftowanej. Pomysl sie znalazl (tamborek, a jakze!), ale pozniej dlugo myslalam w jakim kolorze muliny i na jakiej kanwie (rozmiar, kolor) ja wyhaftowac. Przegladajac moje halloweenowe gazetki oswiecilo mnie! Heksa bedzie wygladac jakby leciala w blasku ksiezyca, wiec musi, po prostu musi byc na kanwie ze srebrna nitka! Charles Craft taka wlasnie produkuje, jest ona nawet lekko bezowa, a moze kremowa, wiec nie jest obrzydliwie biala:P Jedyny szkopul, ze sprzedaja ja tylko w rozmiarze 14ct. Policzylam sobie i wyszla dosyc spora, ale coz nie wszystkie czarownice musza byc male, nie? :P


W Michaelsie kupilam nowa tube z kanwa, bo tak je tu sprzedaja (w kawalkach po 15"x18", czyli 38,1cm x 45,7cm), przycielam na kwadrat, tak ze tylko taki cienki kawalek zostal:P I wzielam sie za xxx. Tu taka przykladowa tuba, bo ta oryginalna juz zrecyclowana:P Aaaaa, pieknie ja w Charles Craft nazwali - Stardusted! Czyli posypana/obsypana gwiazdami! :)


Clipboard01


W grudniu byla juz gotowa i prezentowala sie tak!


DSC04592


Ruszylam z heksa do Joann i Michaelsa na poszukiwania odpowiedniego tamborka, bo musialam ja oprawic w tamborek! Przeciez ksiezyc tez jest okragly, nie? Tamborki w obu sklepach dostepne w wielu rozmiarach, od 3 cali do chyba 20 cali, ale w koncu kupilam taki 12 calowy (30,5cm). Byl tez 14 calowy (35cm), ale juz byl za duzy! Sam byl wielgachny, a i przestrzeni naokolo haftu bylo duzo za duzo. Jak widac w 12 calowym tylko koncowka miotly sie nie miescila, wiec postanowilam ja zdziebko spruc:P A tamborek bambusowy, bo juz nie lubie drewnianych:P Te nowe bambusowe z Michaelsa gladziutkie sa i pieknie sie pokrywaja farba. Drewniane przy nich sa beeee!


DSC04590


Tamborek pomalowalam moja ulubiona farba do tarasow, musialam jeszcze pojechac na wydzial po jakis duzy kawalek kartonika, bo te z zestawow do haftu byly za male i szybciutko oprawilam na poczatku stycznia.


Niestety z sesja zdjeciowa nie zdarzylam zanim zrobilo sie paskudnie:( Bialy badziew, fuj!!!!!!!


DSC05229


Zreszta zdjecia zrobione w domu lepiej ukazuja srebrne nitki:D No i co? Chyba nic nie stracila na skroceniu miotly?


DSC05215


DSC05216


DSC05223


DSC05224


DSC05225


DSC05228


Z tylu oczywiscie dalam cieniutki kartonik. Kto zainteresowany a nie pamieta, to moj kursik na oprawe haftow w tamborki tu.


DSC05218


Wszystkie 3 heksy wisza sobie grzecznie na scianie:) Jak widac posciagalam ozdobki z okna i powiesilam je juz na scianie, ale lampki dalej zdobia moje okno:) Lubie wieczorem i w nocy siedziec przy lapku przy biurku i widziec ich blask zza zaluzji:)


DSC05212


Nieskromnie powiem, ze choc wisza tak od prawie 3 tygodni to nadal nie umiem od nich oderwac oczu! Boskie sa:) Choc ta nowa to straszna kobyla:P Zeby nie bylo nudno po kilku malutkich hafcikach w tym roku, w tematyce niehalloweenowej, kolejne tamborkowe heksy w planach! Nawet mam pewne fajne (czyt. inne) tamborki na nie! Oj, wymarzona sciana rosnie jak na drozdzach! :D


Kolejny wpis robotkowy bedzie z podsumowaniem zeszlorocznym! Bo ta heksa w blasku ksiezyca jest ostatnia zeszloroczna praca! Jupi! Nie ma jak skonczyc rok z ulubionym motywem na kanwie! :]


 


Dziekuje za odwiedziny i komentarze:)


 


damar5 - Hmmm, chyba mamy inne definicje szczescia:P


iwonan_1 - To wlasnie lubie w Stanach, nie piernicza sie i jak cos nie schodzi z polek, to przeceniaja do skutku, nawet do 90%, zeby tylko poszlo.


raeszka - Kardynalka nie widzialas, bo one tylko w Ameryce Polnocnej:P W Polsce "nia ma" :P

1 komentarz:

  1. Gość: Happy Housewife, *.adsl.inetia.pl
    2015/01/21 06:36:10
    Bardzo fajna ta czarownica. Powiem, że bardzo elegancka wersja na tej kanwie :)))
    Jak ja boleje, że u mnie taka lipa ze sklepami takimi jak u Ciebie. Zostaje tylko szperać w internecie....Pozdrawiam Iza


    lawendowakrainarobotek
    2015/01/21 08:06:38
    fajne te oprawy w tamborku:) wiedzmy mega fajne:)


    Gość: Aga Jarzębinowa, *.0.220.5.suedzucker.pl
    2015/01/21 08:40:36
    Ja Cięęęę..ale kobyła ;p
    Serio- w porównaniu do tych maleństw :)
    Ale motyw mi się bardzo podoba- taki bajkowy :D

    Pozdrówki Piegucho!


    Gość: Matkas, *.internetia.net.pl
    2015/01/21 08:49:10
    Fajna ta nowa heksa..Pa - mama


    Gość: magdus208, 78.88.196.*
    2015/01/21 09:18:55
    Niezły komplecik "przodkiń" Ci się zrobił :) A kanwa ze srebrną nitką to strzał w dziesiątkę! Boska jest i fajnie wydobywa twoją czarownicę :)


    xgalaktyka
    2015/01/21 10:09:49
    Rewelka :)
    Widziałam , ją już w kolorowym hafcie..gdzieś na zagranicznych blogach ale przyznam , że kolor i cała oprawa tej u Ciebie..kapitalnie zgrały się w klimat :)
    Całość ...w kompozycji na ścianie , wygląda bardzo gustownie :)
    Pozdrowienia :)
    K.


    Gość: edytag, *.static.ip.netia.com.pl
    2015/01/21 11:03:59
    Fajna heksa! Faktycznie "kobyła" :)
    Szkoda, że u nas nie ma tak pakowanych kanw. Wszystko jest poskładane a potem ciężko je rozprasować.


    Gość: violka, *.internetia.net.pl
    2015/01/21 11:23:13
    Świetna robota. Może baby jagi to nie moje motywy - bo żadnej jeszcze nie wyszyłam - ale ekspozycja tej trójki bardzo mi się podoba :-)


    damar5
    2015/01/21 12:23:35
    Nie ujmujac nic tamtym ta heksa jest najlepsza! Wzor i pomysl ze srebrzysta kanwa ,fantastyczny!
    Oprawa w tamborek to juz mega perfekcja!
    Poz.Dana
    P.S. Przeciez wystawilam jezor przy rozu :P


    ella1101
    2015/01/21 13:09:44
    Heksa super i wszystkie pasuja do siebie.


    raeszka
    2015/01/21 13:50:48
    Hihi ano tak u nas tylko wróbelki hihi :).

    Ta czarownica jest świetna. Podoba mi się jak z liści wylatują nietoperze :).

    Miałaś super pomysł z tą kanwą i tamborkiem, rewelacja :).

    I jaką masz już kolekcję :).

    Jak natrafię na jakieś schematy z czarownicą, to będę o Tobie pamiętać ;).


    renataa25
    2015/01/21 14:17:42
    Uwielbiam Twoje heksy, kojarzysz mi się z nimi, heheh w dobrym słowa tego znaczeniu:)


    Gość: anna-kalinska, 93.105.179.*
    2015/01/21 15:03:02
    Kanwa z pewnością jest "księżycowa" :)) Nie mogłaś lepiej jej dobrać do tego wzoru. Oprócz liści są też nietoperze.
    Pozdrawiam


    iwonan_1
    2015/01/21 15:23:37
    Cudna, cudna, cudna ! Fantastycznie dobrałaś kanwę i tamborek ! Ściana z czarownicami robi duże wrażenie, nie dziwie się ze nie możesz oderwać wzroku :)


    blasiuk
    2015/01/21 15:43:52
    Cudna jest!!!


    cornelka2
    2015/01/21 17:13:53
    Super jest ta heksa , kanwa idealnie dobrana oprawa mistrzowska pozdrawiam!!!!


    Gość: Katarzyna G, 78.16.3.*
    2015/01/21 21:10:50
    Superancka! I świetne trio powstało w tych różnych rozmiarach.


    mpgoga1983
    2015/01/22 21:21:32
    Czytam sobie, siedzę i patrzę.. i dalej patrzę.. i nadziwić się nie mogę! Spory hafcik, nie ma co! I przyznaję - jest piękny, kanwa dodaje uroku, oj dodaje :)
    P.S. Chętnie skorzystam z kursu na oprawę haftu w tamborek - zakupiłam niedawno taki stary drewniany, czekam na dostawcę :P


    ann_margaret
    2015/01/23 15:16:13
    JEST cudna!! I świetnie wygląda na tej kanwie, no wszystko się błyszczy:))


    Gość: ewarost, *.net133.okay.pl
    2015/01/25 17:33:18
    Witam... pobuszowałam po twoim blogu, bo trafiłam tu przez przypadek :) Bardzo mi się podoba twój blog. jestem już na emeryturze i mam trochę czasu więc staram się znaleźć jakieś zajęcie dla siebie i moich nie całkiem sprawnych rąk. W tym roku zobaczyłam w Internecie... choinkę ... stitchingdream.blogspot.com/search?updated-max=2014-12-30T11:24:00-05:00&m=0 Tak mnie zauroczyła, że postanowiłam na drugi rok mieć podobną... w związku z tymi zawieszkami - trafiłam do ciebie... i dziękuję ci bardzo za kursik jak wykonać taką zawieszkę... już jestem mądrzejsza o Twoją wiedzę... pozdrawiam serdecznie i życzę powodzenia w Nowym roku :)

    OdpowiedzUsuń