czwartek, 15 stycznia 2015

Co mnie napadlo?

Sama nie wiem do dzis. Bobinek nie znosze. Nie rozumiem ich fenomenu wsrod wielu z Was. Muliny przechowuje na szpatulkach w segregatorach. Za wzorami we francuskich gazetkach tez nie przepadam, jedynie kilka z kwiatkami w naparstkach kiedys wyxxx. Dlatego i Wy sie pewnie zdziwicie co wyhaftowalam wczesna jesienia. Dziewczynki z tamborkiem z francuskiej ksiazeczki i zamierzam je przerobic na bobinki:P Chyba na glowe upadlam:P


DSC05172


Dlugo sie nad nimi zastanawialam. Wiele dziewczyn juz je machnelo. Wzor juz tez dawno temu wydrukowalam. Ale ostatecznie decyzje podjelam jak nadrabialam zaleglosci na Waszych blogach po powrocie z wakacji. U Hanulka przeczytalam wpisy z maja i jakos mnie wzielo i musialam je wyhaftowac.


Na dodatek dziewczynki sa z tamborkiem, ktorego tez nie lubie:P Bo tamborek jest dobry tylko do oprawiania haftow, do haftowania sie zupelnie nie nadaje:(


A hafty powstaly na resztkach kanwy z kociego kalendarza MS. Zeby go dopasowac do wieszaka musialam poobcinac boki i takie dlugie, a chude paski kanwy mi zostaly. Takze dziewczynki haftowalam na kanwie owsiankowej - 18ct Charles Craft, pojedyncza nitka muliny DMC.


Zaczelam od niebieskiej dziewczynki.


DSC05167


Pozniej machnelam zielona.


DSC05170


I jako ostatnia wg legendy z ksiazki - biskupio-rozowa.


DSC05173


W miedzyczasie narodzil sie pomysl, zeby je wykonczyc jako dwustronne bobinki, wiec musialam jeszcze czwarta zmachlowac. Wyjelam muliny do czerwonej i brazowej - ostatnie dwie opcje z ksiazki i jakies takie masakryczne te kolory byly. Brazowa byla sraczkowa, a czerwona jakas nie tego. Dlatego sama dobralam muliny, choc bardzo nie lubie tego robic, i wyhaftowalam czwarta w odcieniach fioletu.


DSC05175


Nie lubie sklejac moich prac, wiec jeszcze do dzis sie opieram. Zwlaszcza, ze jeszcze nie robilam w zyciu bobinek i zastanawiam sie nad ksztaltem kartonikow. Cos w grudniu wycielam, ale jakos mi sie nie widzi. No nic, moze mnie ruszy po tym wpisie. A moze Wy mi cos poradzicie lub podeslecie?


Na pewno jednak polacze niebieska dziewczynke z ta biskupia, a druga para bedzie zielono-fioletowa. Tu ten nieszczesny kartonik:P


DSC05164


 


AKTUALIZACJA - Z komentarzy widze, ze mnie nie zrozumialyscie. Dokladnie wiem jak skonstruowac calosc, jedyne czego mi trzeba to wzor na kartonik, czyli jak ta cholerna bobinke wyciac ladnie. Takze jakby ktos mial wzornik do ladnych bobinek to bardzo ladnie prosze.


 


To tyle na dzis. Do prezentacji zostala jeszcze jedna praca zeszloroczna - pewna kobyla, a pozniej bedzie podsumowanie roczne!


 


Dzieki za odwiedziny, komentarze i gratulacje! Co do samego haftu Claytona, to jest on juz Matkasa, wiec to ona musi podjac decyzje co do kota:D Ramki juz mama szuka, bo przeciez wiele haftow od tego zaczynam - od zakupu ramki, a dopiero pozniej przychodzi czas na xxx :)


 


myszkowato - Hmmm, klucz ma ramke na wymiar, a nie za mala. Mnie z kolei zawsze szokuje jak z malych obrazkow robia sie duze albo z duzych wrecz kobyly po oprawie w wielkie ramki z passepartout albo z wielkimi plachtami niezahaftowanymi naokolo:( Nie rozumiem tego. Ale niech kazdy sobie oprawia jak mu sie podoba:)


kasiaparkview - Cos ostatnio nie tylko Ty masz swoje zdanie nt co powinnam haftowac a co nie:P Ale ja tam zostane przy tym co mi sie podoba:D Mnie tam bardziej razi "Aniu", bo prawie nikt sie tak do mnie nie zwraca:P

2 komentarze:

  1. ella1101
    2015/01/15 01:20:34
    Wzorki fajne, pomysl masz dobry na bobinki ja osobiscie nigdy ich nie robilam wiec doradzac zabardzo nie moge ale wiem ze co kolwiek zrobisz to bedzie fantastyczne i napewno znajda sie w ktorejs gazetce.


    damar5
    2015/01/15 06:48:14
    No to wyzwanie przed Toba:-) Dziewczynki fajne zwlaszcza niebieska:-D i zielona :-D
    Nie wiem jak sie do tego zabrac , faktycznie u kogos juz takie bobinki widzialam ale nie przyjrzalam sie wykonczeniu.Moze je zszyc metoda na biscornu ? Poszperam w moich zasobach moze cos tam mam:-D
    Poz.Dana
    P.S. Mnie juz u Ciebie nic nie zdziwi:-D


    aeljot
    2015/01/15 06:59:07
    Też bobinek nie używam więc Cię rozumiem ;) Hafty wyszły ładne no i do tego wykorzystałaś resztki kanwy :)


    renataa25
    2015/01/15 12:17:24
    Tez u mnie ten wzór czeka i czeka na wyszycie i zabieram sie jak kto do jeza:) Bobinki ostatnio zakupiłam po raz pierwszy ale nie DMC tylko innej firmy i jakies małe i takie cienkie, i sama się zastanawiam czy to dobry pomysł, aby muliny przeplatac na bobinki??? Ciekawe czy bobinki dmc sa lepszej jakości. Myśle aby je wykorzystac do kończących się mulinek.


    Gość: Matkas, *.internetia.net.pl
    2015/01/15 12:19:28
    A dziewczynki fajne w kolorach - mama


    pakma
    2015/01/15 12:53:44
    Bo to wlasnie tak jest z takimi haftami.
    Ladny, chcialoby sie wyszyc, ale nie wiadomo po co :)
    Pomysl z bobinkami fajny, choc ja tez ich nie uzywam :)
    Czekam na prezentacje.


    iwonan_1
    2015/01/15 13:00:06
    No napadło, napadło... :) I pewna jestem, że pomimo Twoich oporów i zdziwienia nad własnym wyborem, efekt końcowy będzie powalający, to będą cudne bobiny!


    Gość: blasiuk, 213.77.60.*
    2015/01/15 14:48:43
    Dziewczynki cudne- super kolorki!!!


    ann_margaret
    2015/01/15 15:15:51
    Nieważne, co napadło, ważne, jakie śliczności powstały:)) Ta czerwona dziewczynka mi się najbardziej podoba.
    Możesz dać pomiędzy kartonik a haft coś miękkiego (cienki filc, gąbkę?) żeby było bardziej wypukłe... Jestem ciekawa, co wymyślisz:)
    Czekam na kobyłę i podsumowanie:)


    gentiana
    2015/01/15 16:51:31
    Może taki wzór Ci przypadnie do gustu URL HTTP://artfulldelight.blogspot.ca/2012/03/leuk-idee_05.html


    jmariola
    2015/01/15 20:50:10
    Super haft na bobinę. A może taki już wypróbowany projekt:sztukasplotu.blogspot.com/2014/05/dziewczynka-z-tamborkiem.html


    ela-haft
    2015/01/15 21:29:17
    Dziewczynki są prześliczne. Ja tez mam jedną. Nie mogę się doczekać jak je wykończysz :) Pozdrawiam


    OdpowiedzUsuń
  2. Gość: edytag, *.static.ip.netia.com.pl
    2015/01/15 23:11:26
    Muszę przyznać, że jestem w lekkim szoku :) Faktycznie coś Cię napadło:)
    Zaraz podeślę Ci jeden szablon jaki mam. Może Ci się spodoba.


    Gość: Katarzyna G, 78.17.32.*
    2015/01/16 17:19:22
    No to teraz mnie rozwalilas na łopatki. Jestes ostatnia osobą która mogłaby mi się z tym wzorem skojarzyć. Aż dwa razy sprawdzalam nazwę bloga z obrazkiem który mi się pojawił w czytniku


    mpgoga1983
    2015/01/16 18:04:33
    A ja właśnie teraz się zastanawiam nad systemem przechowywania mulin..
    Wzorek ładny. Już go gdzieś widziałam. No ciekawa jestem cóż to wymyślisz bo kompletnie nie kumam o co chodzi ;) ale ja to żółtodziób jeszcze jestem..


    raeszka
    2015/01/16 18:55:53
    Ja też nie korzystam z bobinek. Moje mulinki leżą sobie luzem w kartonach, bo ja z kolei lubię sama dobierać kolorki :).
    I lubię też tamborek ;).
    Ile nas jest tyle pewnie różnych upodobań i systemów haftowania :).

    A Ty rzeczywiście wszystko na nie, a i tak hafciki zrobiłaś, fajnie :).
    I na pewno jakiś fajny wzór też wykombinujesz :).


    arabeska291
    2015/01/16 19:01:51
    akurat tego hafciku to się po Tobie nie spodziewałam,a tu proszę zaskakujesz. tez nie korzystam z bombinek bo nawijanie to masakra i strata czasu. a na te swoje może nawiniez te swoje tasiemki chociaż wtedy hafcik pewnie zakryją.na 100% wpadniesz na coś co nas zaskoczy


    Gość: anna-kalinska, *.dynamic-ww-2.vectranet.pl
    2015/01/16 23:38:59
    O!! Dla mnie te wzorki są bombowe! Pomysł z bobinką fajny, ale szkoda zakrywać niteczkami takiego haftu :)


    cornelka2
    2015/01/17 09:01:38
    Cudniste są te dziewczynki myślę, że wymyślisz dla nich coś świetnego bo pomysły masz nieraz nas zaskoczyłaś czekam z nicierpliwością pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń