poniedziałek, 5 stycznia 2015

Eskimoski!

Jak tam zima u Was? U mnie atakuje skubana:( Dzis odczuwalne -27C i bialo, ale nie dajemy sie i wczoraj jeszcze bylismy z Czerwonka na zakupach mlekowych:) Zima, snieg czy mroz? Kichac je! Zawsze jest sezon na dwa kolka:D


A dzis wpis bedzie naparstkowy! Po ostatnim wpisie z naparstkami, ktore sa juz bezpieczne w pewnym garage:P, wzielo mnie na przegladanie ebaya, bylam tez na jednej wycieczce, a takze trafilam na kampusie na pewien niezwykly naparstek.


To zacznijmy od wycieczki!


We wrzesniu bylam na jednodniowej wycieczke w Grand Rapids. To taka wieksza miejscowosc w Michigan, ktora na jesien staje sie dosc niezwykla dzieki sztuce, ale o tym bedzie w osobnym wpisie, bo zdjec mam sporo. Posmiejecie sie razem ze mna, obiecuje! Trafilam tylko na jeden sklep z pamiatkami, w Grand Hotelu i kupilam trzy naparstki. Tanie nie byly, ale juz wiecej pewnie nie trafie do Grand Rapids.


Przy tym czerwonym stworze, z ktorym wielu mieszkancom Michigan kojarzy sie wlasnie Grand Rapids mam nawet zdjecie:D


DSC04501


Tu tez bylam!


DSC04503


A w Michigan mieszkam od ponad 6 lat.


DSC04505


To teraz zakupy z ebaya! Tak sie sklada, ze Illinois i Ohio maja kardynalka jako oficjanego stanowego ptaszka, takze podwojny zysk:) W Illinois bywam tylko w Chicago, ale juz 7 razy:P A w Ohio bylam raz, przejazdem jak jechalam na wycieczke nad Niagare!


DSC04507


DSC04509


Na naparstki z kardynalkami zawsze poluje:) Ten pierwszy to wyglada jak portret mojego pluszowego Pulpeta :D Pamietacie go jeszcze?


DSC04511


DSC04513


DSC04515


Na tarasie widokowym Empire State Building w NY bylam! Ale jakos naparstkow nie mieli:P


DSC04517  


No i kilka zdobyczy michiganskich, bo ich nigdy za wiele:P


Naszych tutejszych wodospadow nie widzialam i pewnie nie zobacze juz, ale mam przynajmniej naparstek:)


DSC04519


DSC04520


Takie z porozem to czesto widuje na moim osiedlu jak wracam po zmroku do domu:)


DSC04523


DSC04525


DSC04527


Kiedys mieszkalam na Cherry Lane, ale te wisienki to symbol bardzo popularnej miejscowosci turystycznej w Michigan - Traverse City. Ponoc ladna, ale nie dane mi bylo sprawdzac:(


DSC04529


DSC04531


No i powiedzcie mi jak sie mialam powstrzymac przed kolejnymi? Alaska i loski? Musialam je miec!!!!!!!!


DSC04533


DSC04535


Tak samo bylo z czarownica z Salem! Ogladal ktos serial Salem? Ten co w lecie mial premiere? Wlasnie o tych czasach w Salem! Boski!


DSC04537


No i na koniec ten tytulowy naparstek! Eskimoski! Ze skory foki!


Trafil mi sie w listopadzie w sklepiku na corocznej imprezie kampusowej - Global Festival. To takie nasze globalne swieto, kiedy miedzynarodowi studenci maja okazje zaprezentowac czastke swojej kultury reszcie. Mnie zawsze najbardziej interesuje sklepik, bo sa tam dary od ludzi z calego swiata, ceny bardzo przystepne i nigdy nie wiadomo co sie trafi. Eskimoski naparstek kosztowal mnie tylko 1$!!!!!!!! Hmm, chyba mialam juz dawno napisac o tej imprezie, ale jakos nie wyszlo:P Trzeba bedzie skumulowac zdjecia z kilku lat w jeden wpis:P


A eskimoski naparstek sam nie stoi, wiec zdjecia na lezaco:P


Z przodu


DSC04547


I z tylu.


DSC04544


Oraz z bokow.


DSC04548


DSC04551


Nawet nie wiedzialam, ze takie cos istnieje, a teraz mam swoj wlasny!


W pudeleczku z naparstkiem byla tez ulotka.


DSC04539


W skrocie co tu mamy, dla tych co angielskim nie wladaja: eskimoskie naparstki sa normalnie stosowane w kulturze w czasie szycia w skorze, futer, z koralikami czy w normalnym codziennym szyciu. Sa tez stosowane w needlepoincie, haftowaniu, etc. Bywaja takze przedmiotami kolekcjonerskimi. Tradycyjnie wykonuje sie je z reszte skory fok, recznie zszywa sie je z jednego kawalka - chyba chodzi o to falowanie u gory:) W przeciwienstwie do tradycyjnych naparstkow, eskimoskie sa plastyczne, co pozwala na lepsza kontrole/wygode w uzytkowaniu. Zaleca sie przed pierwszym uzyciem, zamoczyc naparstek w wodzie i pozwolic mu wyschnac na naszym palcu, co spowoduje, ze bedzie jak zrobiony na wymiar naszego osobistego palca. Uzywac go nie zamierzam, wiec zostawie jak jest.


A tu macie porownanie rozmiarowe ze zwyklym ceramicznym naparstkiem. Zdziebko mniejszy ten eskimoski.


DSC04541


DSC04543


Aaa i jeszcze zwykle naparstki w kupie:D


Clipboard01


 


To tyle. Powoli nas zasypuje:( Mykam do pracy, bo sporo do zrobienia w tym roku!


Trzymajcie sie cieplo i nie dajcie sie tej wstretnej zimie!


 


Dziekuje za odwiedziny i komentarze!


 

1 komentarz:

  1. damar5
    2015/01/05 20:26:24
    U mnie na szczescie tylko lekki mrozik -2,sniegu juz nie ma i bardzo dobrze!
    Naparstki wszystkie super ten jeden loskowy powalil mnie i usmialam sie rowno,wyglada jak slon z porozem hihi No ale eskimoski to prawdziwy unikat i fajnie ,ze go dorwalas:-D Smieszny jest bardzo i z ciekowosci bym go wyprobowala:-D
    Poz.Dana


    koraliki_agi
    2015/01/05 20:38:03
    Wspaniałą masz kolekcję. A eskimoski jest niesamowity.
    Ciekawe, jaki teraz znajdziesz ?
    pozdrawiam


    Gość: anna-kalinska, *.dynamic-ww-2.vectranet.pl
    2015/01/05 20:42:25
    Naparstki śliczne! Najważniejsze, że kojarzą się z pewnymi miejscami, sytuacjami. Eskimoski jest niezwykły, świadczy o pomysłowości ludzi :))
    U mnie mrozik niewielki i też nie rozstaję się z rowerem. Pozdrawiam.


    Gość: Katarzyna G, 78.17.42.*
    2015/01/05 21:11:12
    U nas śniegu nie ma. Mrozu też. Trochę mi chłopaków szkoda bo mają przez to braki w doświadczeniach życiowych ;) kolekcja naparstkow świetna. Nie mogę się doczekać jak wstawisz na bloga zdjęcie jak już będą poukładane w tych poleczkach co je kiedyś pokazywalas :)


    Gość: Luna, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2015/01/05 21:16:56
    Ty to robisz zakupy, w Polsce o takich możemy pomarzyć, aż mi ślinka leci!


    Gość: Agnieszka, *.dynamic.chello.pl
    2015/01/05 22:14:45
    Ten pierwszy z gwiazdą na wierzchu świetny, no i oczywiście eskimoski! Rewelacja! :)


    Gość: Matkas, *.internetia.net.pl
    2015/01/06 12:41:23
    Rewelka, fantazja i już...Pa - mama


    Gość: april79, 78.8.118.*
    2015/01/06 14:44:21
    Ja chcę takiej zimy!!!! to u mnie to jakaś kpina, chyba trzeba pomyśleć o jakiejś podróży w bardziej śnieżne i zimne okolice.


    cornelka2
    2015/01/06 15:15:41
    Super są te naparstki eskimosek to naprawdę jest ekstra , a u nas mrozik -2 st ale świeci słonko jest fajnie pozdrawiam!!!1


    Gość: Renka, *.skybroadband.com
    2015/01/07 06:02:32
    U nas jest już cały czas na plusie. Ciągle pada i ogólnie jest chlapa/ciapa :)
    Fajne naparstki i fajna pamiątka z miejsc, które niekiedy odwiedzałaś.
    Kiedyś chciałam zbierać naparstki, ale jakoś mi tak wyszło, że w końcu nie zaczęłam tego robić.
    Pierwszy raz widzę taki eskimoski naparstek. Jest wyjątkowy.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń