piątek, 26 grudnia 2014

W plenerze!

Dzis obiecana sesja w plenerze. Troche mokro po wczorajszym deszczu, lekko na plusie, ale tez i zdziebko wialo (20km/h), wiec sesje krotkie, bo hafty mi fruwaly, a w lapki szybko robilo sie zimno. Ogolnie to ponad 150 zdjec nacykalam w czasie dwugodzinnej przejazdzki na Czerwonce, ale reszta bedzie w osobnym wpisie, tzw. michiganskim:P


Pierwsza nawinela mi sie choinka przy plocie oddzielajacym moje osiedle od reszty swiata:D


DSC04681


Oj, wieszajac przypomnialam sobie jak zywe drzewko potrafi kluc w lapki!


DSC04690


DSC04692


DSC04693


DSC04697


DSC04701


DSC04704


A ten hafcik jeszcze bez oprawy, ale plan juz jest.


DSC04684


DSC04685


To byl dzisiejszy spontan, a ponizej sesja planowana. Podczas powrotu z zakupow kilka dni temu zauwazylam takie sympatyczne krzaczki przy jednym z akademikow i ta czerwien pasowala mi do moich hafcikow. To zobaczmy, czy i w naturze, a nie tylko w glowie, pasuje?


DSC04707


DSC04711


DSC04714


DSC04715


DSC04717


DSC04720


DSC04722


DSC04725


Wszystkie hafty poza jednym powstaly w lipcu. Teraz nie bylabym w stanie sie do nich przymusic:( Za zimno! Oprawilam je dopiero w pazdzierniku.


Pierwsze powstaly dwa hafciki od Margaret Sherry. Nie wiem, ktory to numer, ale oba z Quick&Easy Cross Stitch. Oryginalnie mialy wygladac tak. Zreszta nieco sie posmialam, ze legenda nie zgadzala sie z tym co widzialam na zdjeciach:P Takze raczej sugerowalam sie zdjeciami, bo efekt bardziej mi sie podobal niz to co wychodzilo z legendy.


DSC04836


Takich tamborkow nie mam, ale pomysl z niebieska kanwa spodobal mi sie bardzo i wyhaftowalam je na kanwie kupionej na ebayu juz z 6 lat temu. Kawalek byl dlugi, a waski, wiec idealny na moje male hafciki! Rozmiar 14ct, haftowalam 3 nitkami muliny DMC.


Oba oprawilam w ramki kupione tez na ebayu. Mam kilka roznych kolorow, wiec z Matkasem powybieralysmy sobie kolorki. Powiesilam je na sznureczkach, ktore niedawno kupilam. A rameczki przypominaja mi takie drewniane, ktore pojawiaja sie w alaskanskich domach, przynajmniej na filmach:P


Matkasowi spodobal sie jezyk, wiec jest juz jej wlasnoscia:)


DSC04817


A moim robinkiem z nikim sie nie podziele:P


DSC04819


Pozostale hafciki sa z gotowych zestawow do haftu.


DSC04845


Kardynalki mialy byc karteczka do prezentow i mialy byc na drzewku z gruszkami. Pogrubilam im choinke (2 nitki muliny zamiast 1), zlikwidowalam gruszki i dorobilam nieco galazek i owockow. Gwiazki nie ma, bo wymyslilam sobie guziczek, ale ze wszystkie guziki wywiozlam w maju do Polski, a wsrod nowych nie mam gwiazdek, to kardynalki czekaja na oprawe. Zreszta trafia do czerwonej ramki, bo co ja mialabym zrobic z tym karnecikiem?


DSC04830


Ten robinek zdecydowanie bardziej przypomina mi tutejsze robinki. Te w gazetkach hafciarskich, jak i ten powyzej od MS to sa europejskie odmiany. W tym hafcie pierwszy raz robilam lazy daisies:) Kanwa jakas dziwna byla, chyba 14ct, 3 nitki muliny z zestawu. Jakies drobne zmiany tu wprowadzilam, ale juz nawet nie pamietam co i jak.


DSC04827


W Happy Holidays nie podobaly mi sie te idiotyczne kropki na literkach, wiec sie ich pozbylam, ale kropka nad i musiala byc czerwona! Zreszta jeszcze kilka innych rzeczy w literkach tez zmienilam, bo jak mozna miec dwie rozne litery "Y" w jednym hafcie????


Ten i reszta haftow na 18ct i dwie nitki muliny. "Gruszkowe" kardynalki tak samo.


DSC04848


A hafcik tak sie Matkasowi spodobal (przez kokardke!), ze i on nie jest juz moj:P


DSC04825


Na kardynalki polowalam na ebayu od lat! Czasem majaczyl mi zestaw wystawiony za 10 dolcow! Niektorzy maja poczucie humoru, nie? :P Ale chyba rok temu je kupilam w dobrej cenie i w tym roku wyhaftowalam. Bez zadnych zmian. Matkas, lapy z daleka od moich kardynalkow:P Robinek w choince tez moj!


DSC04823


Kosciolek powstal ostatni. Kupilam go w pazdzierniku, juz po oprawieniu reszty i ... wyhaftowalam zaraz po przyniesieniu do domu. Kanwa 14ct i kordonek dolaczony do zestawu. Na niego tez polowalam dlugo, ale nigdy nie zdarzylo mi sie, zeby cos wyhaftowac tak szybko. Komentarz sprzedawcy wystawilam po kilku godzinach, z informacja ze zestaw juz wyhaftowany:D A przyszylam go do wieszaczka dopiero wczoraj wieczorem. Jak wczoraj w ciagu dnia pokazywalam go mamie po raz pierwszy, jeszcze przed zawieszaczkowaniem,  tak zapiszczala, ze nie moglam i musialam go jej obiecac :D Dzis rano sama wybrala sobie wstazeczke:) A na pytanie czemu tak jej sie spodobal, uslyszalam, ze lubi wszystkie ozdobki na kolorowych tlach! Acha! Czyli nie tylko ja niecierpie bialego koloru:P Ale o tym to juz od dawna wiem, ale Wy moze nie:P


DSC04847


Gdzies sie w nim pomylilam, ale juz nie zawracalam sobie glowy poprawkami. Kapnelam sie przy robieniu frenchknotowych sniezynek, czyli juz po wszystkich xxx. Backstitche tez nieco moje, bo nie kumam robienia ich co jedna kratke? Wole jednak longstitche! Zdecydowanie lepiej wygladaja na pierwszej gwiazdce, nie?


DSC04821


I wszystkie razem na chwile przed...


DSC04815


... docelowym powieszeniem na sznurku w kuchni!


Clipboard00


Sznurek obciety, bo wisi tam jeszcze cos czego Wam nie pokazywalam, a nie jest swiateczne, wiec bedzie w innym wpisie:P Zeby Wam za dobrze u mnie nie bylo:P


A Wam ktore tegoroczne ozdobki najbardziej sie podobaja? Moje czy Matkasowe? :D


 


Dziekuje za odwiedziny, komentarze i zyczenia! W Stanach dzis zaczely i skonczyly sie swieta, bo swietuja tu przeciez tylko 25 grudnia. Dlatego tez hamerykanskie kalendarze adwentowe dochodza do 25 :P


Jutro kopniemy sie z Czerwonka do sklepow i zobaczymy jakie resztki przecenia. Wszystko musi isc, tutaj przynajmniej nie bawia sie w magazynowanie przez rok i przeceniaja do skutku. Juz kilka razy kupilam cos na 90% przecenie! Zreszta juz pojawily sie rzeczy na walentynki i dzien sw. Patryka. Aaaaa! Kupilam juz tez pewien material w zajaczki wielkanocne:) Pora cos wyhaftowac, bo im blizej do jakiegos swieta tym mniejsza mam ochote na hafty w danej tematyce:(


 


drugi.maurycjusz - Tak, tez mi sie spodobal ten zestaw z psem na kapie i nawet bym go kupila gdyby byla sama kapa bez psa:P


atojaxxl, ann_margaret - Ha! Kalendarz adwentowy dobra rzecz:) Kazdy jeden!


edytag - A mnie sie konie, ktore haftowalam DMC dla taty juz az tak nie podobaly jak oryginal DIM, ktory widzialam w sklepie (te). Zreszta za duzo sie tu naogladalam ich mulin przy okazji ogladania zestawow w sklepach. No i jednak oryginalne zestawy, ktore juz wyhaftowalam zawsze zachwycaly mnie kolorami i delikatnoscia mulin. Nie wiem, moze za duzo chce, ale lubie jak haft jest tak piekny jak w oryginale. Ok to dla mnie nieco za malo:(


myszkowato - Chyba mnie pomylilas z pewna nadwrazliwa na punkcie swoich haftow i blogow Ania z Klodzka:P Czesto na swoje hafty mowie, ze sa badziewne albo wprost blog i xxx nazywam bzdurami, bo bez nich da sie zyc i nie sa w zyciu najwazniejsze, nie? Takze, nie musisz sie az tak tlumaczyc, ciesze sie, ze podoba Ci sie co robie, a jak je bedziesz nazywac, to juz mi obojetne:D


ann_margaret - Drewienka pokaze jak je wyhaftuje, czyli nie wiem kiedy:P Nie lubie juz pokazywac moich zakupow, skutecznie zniechecily mnie wredne komentarze:( Wybredna jestem strasznie, wiec tylko maly ulamek tego co widze mi sie podoba:P Takze tak trudno nie mam, zeby wyjsc ze sklepu z niczym lub zeby kupic jedna rzecz i to jeszcze na kupon:P Z tych malych i kuponowych zakupow znaja mnie tu we wszystkich trzech sklepach robotkowych:) Czesto ich odwiedzam, ale wiecej niz 1,5$ na raz zwykle nie wydaje, czasem place 50 centow i tez sie ciesza, ze mnie widza :P A czesto wychodze z niczym, bo po prostu lubie sobie pochodzic miedzy polkami, nasycic oczy samym widokiem czy pogadac ze znajomymi z obslugi:D Wole takie wyjscia niz siedzenie w domu i gapienie sie w sciane.


 

1 komentarz:

  1. atojaxxl
    2014/12/26 09:21:09
    Wszystko śliczne ale zakochałam się w kościółku na tym wyjątkowo świątecznym tle :) I ptaszki bym też przygarnęła :) Udanego polowania na przecenach :)


    damar5
    2014/12/26 09:43:27
    No i mamy cudny wpis,wiedzialam:-D
    Ale zanim go skomentuje to musze zrobic poprawke do poprzedniego mojego komentarza.Nie wiem jakim cudem ale nie ma pierwszego zdania ktore napisalam :-( Zyczylam w nim blogowi i jego Wlascicielce 100lat w zdrowiu i w tak wspanialej kondycji,zasypujcie nas fajnymi wpisami ,wszystkiego dobrego Pieguchowy blogu:-D
    A teraz do aktualnego wpisu napisze ,ze padlam na twarz:-D Szkoda, ze nie jestem Twoja Mama hihi..... Wszystkie ,doslownie wszystkie bym Ci skradla:-P nawet faworyta umiem wytypowac choc nie powiem , ze jeden jest faktycznie szczegolny i Mama ma oko na cudnosci:-) Choinkowa ramka juz dawno mnie zauroczyla i ten hafcik w niej ,rewelacja!No prawdziwa uczte dla oczu nam przyszykowalas,dzieki.
    Poz.Dana


    Gość: anna-kalinska, *.dynamic-ww-2.vectranet.pl
    2014/12/26 11:18:08
    Świetne plenery dla Twoich hafcików! Robinek w choinkowej oprawie jest super, a i jeszcze hafcik na niebieskiej kanwie podoba mi się baaaardzo. Pozostałe też bardzo piękne!
    Pozdrawiam.


    Gość: Matkas, *.internetia.net.pl
    2014/12/26 11:58:22
    Hafciki wszystkie ladne i krajobraz tez...A u nas zimowo i zimnawo , brrrr- pa - mama


    arabeska291
    2014/12/26 13:54:13
    najbardziej w oko w padły mi te ptaszkowe hafty,a mój faworyt to ten w choinkowej oprawie :) eh może kiedyś coś świątecznego uda mi się popełnić


    Gość: Uchomisia, *.icpnet.pl
    2014/12/26 17:40:24
    Dzień dobry :) Zgłaszam, że Uchomisia jest, ma się dobrze, tylko do blogowania jakoś mu się daleko zrobiło :/
    Ale ciągle tu chętnie zaglądam :) Gratuluję zatem sukcesu na uczelni :D i skoro nie zdążyłam przed Świętami, to życzę spokojnego czasu poświątecznego ;) Hafty jak zawsze super - rudzik oczywiście skradł moje serce... :)


    ann_margaret
    2014/12/26 19:47:52
    Pewnie, trzeba wyjść z domu i choćby oczy nacieszyć w sklepie, nie trzeba od razu kupować. Dlatego ja tak lubię Twoje wpisy zakupowe:D Komentarze olej - i pokazuj:))

    Najbardziej podoba mi się choinka na choince:)) Te ramki są super! A z hafcików - to sam jeżyk, jest słodki! No i pokaż już to coś obcięte:P


    iwonan_1
    2014/12/27 17:45:49
    Piękne znalazłaś okoliczności przyrody dla swoich zimowych hafcików ! Dla mnie najładniejsze są te z robinkami :)


    Gość: Agnieszka, *.dynamic.chello.pl
    2014/12/28 12:51:03
    Wszystkie są przepiękne, ale najbardziej podobają mi się ptaszki w zielonym serduszku! :)


    cornelka2
    2014/12/29 08:50:05
    A ja dopiero po świątecznej przerwie odpaliłam kompa a tu tyle się działo . Ja z mojej strony też życzę 100 lat blogabo bardzo lubię czytać i oglądać w nim same fajne rzeczy . A plener super te hafciki są wszystkie boskie ale jeden szczególnie to kościółek na niebieskiej kanwie czekam na następny wpis pozdrawiam


    raeszka
    2014/12/29 17:49:53
    Ojej ile cudnych maleńkich hafcików :). Mi podobają się wszystkie :).

    Chciałam spytać skąd masz takie fajne małe ramki ale w poście wszystko już wyjaśniłaś :).

    Ciekawa jestem jak reagują ludzie jak widzą, że ozdabiasz drzewko, a potem robisz mu zdjęcie :).


    Gość: Nitka, *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
    2014/12/29 18:44:01
    Cudne maleństwa! Szczególnie jeżyk, od zawsze miałam słabość do jeży ;)

    OdpowiedzUsuń