środa, 9 stycznia 2013

Zdecydowane NIE!

Z dzisiejszych przemyśleń na rowerze: biała kanwa nadaje się tylko do greckich haftów:) Do całej reszty jest absolutnie zbędna:P Dlatego białej kanwie mówię zdecydowane NIE!!!!!!!!


I tym też kieruję się przy haftowaniu reszty klamerkowego kalendarza:D Wymyśliłam, że każdy miesiąc będę haftować na innej kanwie, jedyne co będą miały ze sobą wspólnego to rozmiar – 14ct oraz trzy nitki muliny DMC. O ile mogę przeżyć nierówne krzyżyki (zaraz je zobaczycie:P), o tyle prześwitów już tak łatwo nie znoszę.


Styczeń widziałyście już – powstał na kremowej kanwie ze srebrną nitką – Charles Craft.


Luty powstał na granatowej kanwie DMC. Chciałam go zrobić na chabrowej, ale nie mogłam, bo Matkas nie lubi tego koloru, a luty to jej miesiąc:)


DSC07348


Super wyszło na tej ciemnej kanwie:) Ładnie przełamała te tony różu:P


DSC07355


DSC07356


DSC07352


Oryginalna przywieszka to było złote serce na kokardce. Miałam kilka serduszek, ale żadnego na kokardce, więc w końcu zdecydowałam się na serce z różą. W blokowym lutym jest róża, więc i tu mi pasowała, choć nie cierpię tych kwiatów:P Ale mama je lubi:) Bukiet ślubny miała z róż:)


DSC07351


Marzec podoba nam się najbardziej! Matkas i ja kochamy czarny kolor:) Czarna kanwa od DMC.


DSC07361


DSC07367


DSC07369


W kociołku ździebko się pomyliłam. Kapnęłam się dopiero jak miałam już tęczę i brałam się za parasol, więc nie chciało mi się pruć. Mała improwizacja i wszystko oki:)


DSC07365


Złotą koniczynkę zastąpiłam srebrną koniczynką z Michaelsa:) Oryginalnie miała być mniejsza, ale ta i tak ładnie pasuje:)


DSC07363


Kwiecień nieco mdły wydzedł, ale żadna inna kanwa mi tu nie pasowała. Zdecydowałam się na seledynową od Charles Craft (light seafoam).


DSC07372


Marchewa do schrupania, jak i w blokowym maju:D


DSC07374


Miał być złoty motylek, to jest złoty motylek:)


DSC07380


Tylko ten zajączko-króliczek mi się nie podoba:( Tutejsze zajączki są ciemniejsze i bez kokardek:P 


DSC07376


I kurczak straszący z przerażliwie różowego jaja:P


DSC07377


Maj to już mój miesiąc, więc spokojnie wyhaftowałam go na chabrowej kanwie:) Uwielbiam ten kolor! Firma zupełnie nieznana, bo kanwa bardzo okazyjnie kupiona na ebayu, lata temu.


DSC07382


I powiem Wam, że na tym chabrze różowy mi wcale nie przeszkadza:D A tulipany w przeciwieństwie do róż, bardzo lubię:)


DSC07386


DSC07388


Po lewej stronie konewki powinna być saperka, czy jakaś mała łopatka, ale takiej nie mam, więc jeszcze myślę co tu zrobić.


DSC07390


A latawce robiłam kiedyś z tatą:)


DSC07383


I tyle mam na dzień dzisiejszy. Styczeń, luty i marzec powstały w zeszłym roku. Marzec właściwie skończyłam ździebko po północy w sylwestra:) Kwiecień i maj to już tegoroczne hafciki. Obecnie kończę blokowy czerwiec, więc mulinki na kolejny klamerkowy miesiąc już wyciągają nogi na kanapie:D


 


To jeszcze wszystkie miesiące razem!


DSC07393


I taka ciekawostka. Różne kanwy o rozmiarze 14ct, nawet z tej samej firmy, nie mają tych samych wymiarów:( Oj, nawet DMC szaleje:P Także muszę nieco pokombinować, żeby każdy miesiąc miał mniej więcej ten sam rozmiar. Najpierw myślałam, że zostawię po 6 kratek luzu, ale chyba skończy się na pomocy linijki.


 


No i jak Wam się podoba mój pomysł na klamerkowy kalendarz? :)


 


Dziękuję za wszystkie komentarze:) I żegnam Was ludzie północy, przepraszając, że wpis nie jest po duńsku:P Już wyjaśniam! Z bredni jakie ostatnio usłyszałam od Amerykanki i Peruwianki. Polska leży na północy Europy. W Polsce mówimy po duńsku. Lubimy śnieg, bo go mamy. Hmmm, to jak ktoś ma katar albo ból głowy to też ma je lubić?


 


chmurkax – Spinacze to są do papieru:P


Dominika – Jak dotąd tylko dwa własne wzory zaprojektowałam – zakładkę oraz magnesik. Na kalendarz nie będę się porywać.


edytag74 – Nie widziałam jeszcze klamerek na patyku, ale widać różnie ludzie wieszają pranie:P


pkela_1 – Nie, absolutnie żadnych SALów! Chcesz, żebym wenę straciła? Bo tak niestety na mnie działają wszelkie zabawy blogowe:( Z moich zdjęć sporo można odgapić i niestety już kilka razy widziałam takie rzeczy:( Szkoda tylko, że póżniej czytałam, że zdjęcie z neta, a nie że moje, choć to była moja stała czytelniczka:(


barboorka – Eeeee, wcale nie robię równych krzyżyków. Przyjrzyj się dokładnie.


aeljot – Wiedziałam:P


 

2 komentarze:

  1. damar5
    2013/01/09 09:04:20
    Sliczne wszystkie ! ale najbardziej tym razem podoba mi sie luty :) tak,tak mimo tego rozu:P slicznie sie prezentuje i ten motyw sliczny:)
    Lopatke powinnam miec ,poszukam ,cykne fote i zdecydujesz czy chcesz :) ale nie wiem czy dojde dzis do tego :(
    Poz.Dana


    cornelka2
    2013/01/09 09:07:27
    Muszę przyznać,że pomysł z tymi kolorami kanw mi się podoba . Fajny będzie kalendarz a ,że różu jest we wzorach sporo nie przeszkadza mi pasuje wszystko pozdrawiam


    Gość: Matkas, *.welnowiec.net
    2013/01/09 09:17:20
    A i tak luty jest naj....mama


    Gość: edytag74, 83.238.78.*
    2013/01/09 11:31:40
    Lecisz z tymi kalendarzami jak burza! Kolorowe kanwy to dobry pomysł! Zawieszki, jak zwykle, są super! Nawet różowy kolor w lutym dobrze wygląda.
    A co do wieszania na patyku to chyba oczywiste było, że bez klamerek :P Miałam co innego na myśli. A klamerka do patyka nie pasuje? Ja używam klamerek do różnych innych celów, nie tylko do wieszania prania ;D
    Pozdrawiam!


    Gość: Agnieszka, *.cyberpab.pl
    2013/01/09 12:03:15
    haha :d a to dopiero! uśmiałam się z tym duńskim :))
    a kalendarzyk Twój wychodzi ślicznie! bardzo fajnie to wykombinowałam z tymi kolorami kanw:) ja zrobię kalendarz chyba jako całość, ale jeszcze się zastanawiam:) pozdrawiam serdecznie.

    p.s. Twoje krzyżyki wcale nie są krzywe. wszystkie równiutkie, ja tu żadnych odchyleń od normy nie widzę. a prześwitów też nienawidzę, też haftuję na 14 ct trzema niteczkami:)

    no to trzymaj się. rozpisałam się trochę, co prawda po polsku, nie po duńsku. :P


    ella1101
    2013/01/09 13:11:16
    Super kalendarze.


    4.mar.chewka
    2013/01/09 16:17:35
    Dunski to ciekawe tego jeszcze nie slyszalam, po ponad 12 latach po za Polska przyzwyczailam sie do takich glupich teorii na temat naszego kraju. Najpopularniejsza pytania to takie czy w Polsce uzywamy cyrylicy. Sptkalam tez wlochow, ktorzy nie wirza ze w Polsce rosna pomidory.
    Co do bialej kanwy zgadzam sie z toba, nie zawsze pasuje, pomysl haftowania kazdego miesiaca na innej tez fajny, tylko ten chabrowy to kolor, ktory mi osobiscie dziala na nerwy no po prostu nie moge na niego patrzec i juz.
    Takie skrzywienie. Natomiast lutowy niebieski jest boski. Dla mnie spinacze sa i do prania i do papieru po prawej stronie Wisly tak sie mowi :).


    OdpowiedzUsuń
  2. Gość: chmurkax, *.dynamic.chello.pl
    2013/01/10 10:55:13
    O! Myślałam, że Ci pisałam, a tu nie.

    Z tymi spinaczami to ciężka sprawa jest ;p Dyskusyjna. Tak jak z rozkminą: siatka czy reklamówka. ;D

    Zazdroszczę dostępu do kolorowych kanw! Ja w swoim zasięgu mam tylko zieloną, tanią jak barszcz, no ale dalej zieloną. A marzy mi się czarna ;p
    Kalendarz wychodzi Ci świetnie ;) I szybko bardzo i sprawnie! Do końca miesiąca chyba wszystkie wyhaftujesz, biorąc pod uwagę Twoje tępo!


    Gość: kasiaparkview, *.play-internet.pl
    2013/01/10 16:55:31
    Marzec jest naj !, jak zwykle zawiera irlandzkie akcenty. Poza tym to mój miesiąc. Świetnie wyglądałby na ciemnoszarej kanwie, na początku myślałam nawet że jest ona takiego koloru.
    Jeśli chodzi o bzdury dot. naszego kraju to ostatnio widziałam w jakichś wiadomościach, że chyba Brytyjczycy umieścili Lublin na mapie w Chinach :)
    Pozdrowienia z zasypanej dzisiaj śniegiem wschodniej Polski !


    paga-tek
    2013/01/10 20:05:53
    Co za kolekcja :) Mnie najbardziej podoba sie styczen i luty, ale pozostale tez sa fajne. Chcialabym miec takie tempo w haftowaniu ;)


    Pozdrawiam


    haftytiny
    2013/01/10 22:00:19
    No na początku jak przeczytałam pierwszy akapit pomyślałam, że zwariowałaś ;) ale jak zobaczyłam końcowy efekt to przyznaję Ci rację ! miesiące wyglądają o wiele lepiej na kolorowej kanwie! Pewnie ja bym rok siedziała i myślała jak to wszystko mądrze kolorystycznie dobrać, ale warte zachodu by to było! dla mnie bomba!


    arabeska291
    2013/01/10 22:28:25
    zazdroszczę kolorowego zawrotu głowy :) pozdrowienia z kraju północy tonącego w śniegu :P ha


    Gość: alexls, *.nycmny.fios.verizon.net
    2013/01/11 15:36:16
    Tak sobie mysle ze redaktorzy ze swiatowej prasy rekodzielniczej tez tu zagladaja i modla sie po nocach, abys to wlasnie do ich redakcji przeslala kiedys zdjecia ukonczonych prac!
    Zobaczysz, niedlugo to nie Ty bedziesz im wysylac propozycje, a oni Tobie!


    Gość: kinga, *.ghnet.pl
    2013/01/11 20:25:17
    Przepiękny jest ten kalendarz, zachorowałam na niego właśnie :) Zdecydowanie lepiej wygląda na kolorowych kanwach, tak dobrałaś tło, że obrazki nabierają życia...
    Czy mogłabym wystosować nieśmiałą prośbę o podzielenie się wzorami, jeśli to nie sprawi problemu?? :)


    pkela_1
    2013/01/12 00:39:56
    Szkoda nie chcesz "salować", ale rozumiem - sama też nie lubię przymusu.
    A z tym kradziejstwem blogowym to całkiem nie fajnie, nie rozumiem takiego postępowania i nie akceptuję. Ani tym bardziej nie usprawiedliwiam w żaden sposób.


    zakreconamysia
    2013/01/12 10:48:26
    No to mnie powalił ten tekst o Polsce, ech ;o) A co do kalendarza to jest mega! Pomysł z różnokolorowymi kanwami genialny, no i powiem Ci że bardzo mi do Ciebie pasuje ;o) ja niestety konserwa jestem i u mnie w większości króluje kanwa biała, za to właśnie uwielbiam wpadać do Ciebie aby moje oczy nacieszyć kolorami ;o)


    jusine_mala
    2013/01/13 11:03:23
    No Kochana dla mnie to Ty jesteś kalendarzową mistrzynią :) Takiej różnorodności to jeszcze na żadnym blogu nie widziałam!!! Twoje podsumowanie roku robi wrażenie - ja niestety hafciarsko nie miałam takiej weny :D Pozdrawiam cieplutko i obiecuję poprawę z komentowaniem, bo odwiedzam regularnie :*

    OdpowiedzUsuń