niedziela, 5 marca 2017

Udane :)

Po pierwsze niespodzianka od Dany (damar5), która dotarła do mnie w piątek, po ponad miesiacu w drodze. O tak, Brazylia to koniec świata i z pocztą nie jest tu ciekawie. Do dziś czekam na kartki od Matkasa, wysłane na początku stycznia. A z Niemcowic doszło coś więcej i aż jestem w szoku, że nie zarekwirowali! Dana, Ty ryzykantko! Dzięki :) Aaaa, w drugą stronę działa podobnie, kartka świąteczna ode mnie miała iść 10 dni do Polski, doszła… po 6 tygodniach!


DSC01576


Brazylia, przynajmniej ta część w której mieszkam, jest bardzo uboga w pamiątki. Pocztówek nie uświadczysz, więc zwątpiłam już w znalezienie jakichkolwiek naparstków. No, ale odkryłam tutejsze „allegro” czyli mercadolivre, wpisałam dedal czyli napartek po portugalsku i na jednej jedynej aukcji znalazłam trzy sztuki. Dziwnie ten serwis działa, do dziś nie odkryłam jeszcze jak można zamailować do sprzedawcy zanim się dokona zakupu, ale kupić się udało, zapłacić też i w kilka dni przesyłka dotarła do mnie! W środku trzy naparstki, choć jeden zupełnie inny niż na zdjęciu:P Miały być 3 z flagą, a dostałam 2 z flagą i jeden z ptakami :D


DSC01588


DSC01572


DSC01566


A tu właśnie niespodzianka:) Tukana widziałam na drzewie z okna autobusu na listopadowej wycieczce do Sao Thome das Letras, natomiast papugi są tu bardzo popularne. Wszędzie ich pełno, ale są zielone, czerwonych nie widziałam.


DSC01568


Ten naparstek ma też napis. Campinas to miasto w stanie Sao Paulo, część z osób pracujących w moim biurze tam mieszka i codziennie dojeżdża do Jundiai.


DSC01569


No i co jeszcze można kupić w Brazylii na pamiątkę? Poza patelniami i ręcznikami, które Wam już pokazywałam i kawą, którą namiętnie piją Rodzicki od grudnia:), szaleję nieco z butami i biżuterią:D Butów już trochę zawiozłam do Katowic i w pudle czekają na nową szafę w drugim przedpokoju, złoto już częściowo wisi na szyi Matkasa lub czeka na mnie lub mamę w pudełku:P Ale dziś pokażę Wam jakie cudo dziś kupiłam! Po prostu mała Ania sprzed lat :P Takie kicki (kucyki) też miałam :D


DSC01573


Nie wiem czemu, ale u każdego jubilera sprzedają tylko złoto 18k, czyli próby 750. Mnie to bardzo odpowiada, bo i ceny całkiem na moją kieszeń, a złoto żółte, takie jak lubię:) Kopelka (po grecku dziewczynka) zakupiona dziś, a słoneczko w lutym. Nie wiem czemu, ale jakoś greckie słowa bardziej mi się podobają, bo czy kopelka nie brzmi wesoło, a menina (po portugalsku) zupełnie mi się nie kojarzy z dziewczynką??? Słonko równie roześmiane :)


DSC01586


A jak ładnie tu wszystko pakują w sklepach! Reszty opakowania niestety nie zobaczycie, ale może przy kolejnym zakupie nie zapomnie sfotografować przed otwarciem:P Tak, to na pewno nie koniec zakupów :P


No i zapomniałabym, ale do każdego zakupu dodają certyfikat, a nie jak u nas tylko do brylantów czy innych szlachetnych kamieni.


DSC01582


Aaaaaa, nie wiem co nie tak z Brazylijczykami, ale kilka razy się mnie dopytywali, czy nie mam dzieci. Jakoś im się utarło, że jak się kupuje dziewczynkę to ma się córkę, a jak chłopczyka to synka. A czy nie wpadli na to, że coś się może po prostu podobać???


 


To tyle na dziś:D Następnym razem będzie dużo xxx :)


 


Dziękuję za odwiedziny i komentarze! Cieszę się, że chociaż kilku osobom podobają się moje hafty :D

1 komentarz:

  1. cornelka2
    2017/03/05 11:30:30
    Oj to sie obkupilas naparstki super !!!mala Ania usmiechnieta od ucha do ucha fantastyczna z tymi kickami sloneczko tez mi sie podoba pzdrawiam slonecznie


    Gość: edytag, *.ip.rudna-net.pl
    2017/03/05 11:47:38
    Śliczna ta zawieszka z dziewczynką!
    Choć ja wolałabym w srebrze:)


    damar5
    2017/03/05 11:57:40
    Jupiii dotarlo :) Detox na po silowni a Innere Ruhe na po pracy hihi reszte znasz :)
    Kopelka jest cudowna ,tez takie kicki nosilam i mialam okragla buzie :)
    Naparstki super ,moze i cos wiecej uda sie na tych aukcjach zawojowac :) czego zycze :)
    Poz.Dana


    Gość: Agata, *.play-internet.pl
    2017/03/05 12:28:41
    Bardzo mi się podoba ten naparstek z papugą :)


    Gość: Matkas, *.ipv4.supernova.orange.pl
    2017/03/05 13:12:35
    Dana zawsze o nas wszystkich pamięta, naparstki cudne i tak ciężko zdobyte , a słoneczko i dziewczynka po prostu szkoda gadać...Trzymaj się tam - mama


    Gość: ...z minionej epoki, *.static.ip.netia.com.pl
    2017/03/07 13:48:24
    No, udane zakupy :) A z tym pytaniem o dzieci to w Polsce jest tak samo... Nie wiem czemu dorosły nie może sobie kupić czegoś co jest przeznaczone dla dzieci :(

    OdpowiedzUsuń