sobota, 27 września 2014

Bez narzekania :D

Ostatnio Titania ostro narzekala na zmiany zachodzace w brytyjskich gazetkach, a ja dzis odwrotnie, pochwale jak to mi sie amerykanskie gazetki coraz bardziej podobaja:) Jeszcze kilka lat temu bylo odwrotnie, te tutejsze mnie rozczarowywaly, a brytyjskie wychwalalam pod niebiosa. Hmmm, albo moj gust sie az tak zmienil albo rzeczywiscie cos jest z tymi gazetkami.


W ostatnim czasie nabylam 3 kolejne. Wiadomo – jesien, halloween to moje ulubione tematy, wiec raz do roku nie oszczedzam i kupuje kilka gazetek!


Wbrew przyzwyczajeniom, dzis bedzie odwrotna chronologia:P Zaczne od najnowszego zakupu. W srode dotarl do mnie najnowszy numer Cross Stitch & Needlework. Nie, prenumeraty nie mam, ale obecnie tylko poczta mozna je dostac. Jakos nie umieja sie dogadac z dostawcami prasy do sklepow.


DSC02969


Na okladce numeru listopadowego sampler inspirowany haftem wykonanym w 1823 roku.


DSC03140


Inaczej niz w gazetkach brytyjskich, gdzie na koncu jest zapowiedz nowego numeru, tu taka zapowiedz jest zaraz na poczatku:)


DSC02970


Dalej sa ciekawe reklamy. Bardzo lubie ten dzial:)


Szkoda tylko, ze takie okulary ze szklami, na ktorych mozna sobie wyhaftowac kwiatki sa tylko dla dalekowzrocznych:( A co z takimi sleptokami jak ja? -8 nie maja w ofercie ;(


DSC02975


Needle minders, czyli magnesy na igly w bardzo stylowych jesiennych wzorkach:)


DSC02979


I jeszcze sortery do mulin wykonane z drewna. Plus zegarek, tez magnesik na igly.


DSC02980


Dalej przechodzimy do wzorow. Slonecznik haftowany na papierze perforowanym. Motyw popularny, ale oprawa fajowa!


DSC02983


Las, na ktory czekalam od zobaczenia zapowiedzi w poprzednim numerze. Boski jest! To moj ulubiony wzor z calego numeru!


DSC02985


Dalej symetria na pudelko.


DSC02987


Jakis czas temu Titania uswiadamiala nam, ze zaczela sie moda na pompony. W krzyzykach natomiast zaczela sie moda na jute! Teraz juz rozumiem te jutowe reczniki i materialy w tutejszych sklepach robotkowych. Wzorki bardzo fajne, wiec moze i ja skusze sie na ta nowa mode:D


DSC02989


A dalej tez cos ciekawego i bardzo kuszacego. Haft w 3D z wykorzystaniem muliny z pamiecia! Poczytalam co i jak, i trudne to sie nie wydaje. Czesc wzoru haftuje sie osobno, “obrebia” mulina z pamiecia, wycina, zabezpiecza brzegi klejem i przy pomocy muliny z pamiecia przymocowuje sie do reszty haftu. Fajna sprawa, trzeba wyprowac :) Wiecie jak lubie takie nowinki :D


DSC02991


A wzor na kwiatek kilka stron dalej.


DSC02993


Ostatnia czesc kalendarza. Musze pomyslec co z nim zrobic, bo wiekszosc miesiecy bardzo mi sie podoba, wiec z niewielkimi przerobkami moglabym go dolaczyc do mojej kalendarzowej grupki:)


DSC02995


Tu wzor na needlework przy pomocy nici perlowych od DMC.


DSC02997


Te liscie bardzo mi sie podobaja! Choc najpierw myslalam, ze to recznik, ale jednak sa to czapka i szalik. Hmm, czy ktos w czasie jesieni chodzi w czapce? Niektorzy ryzykanci nawet w zimie unikaja czapek:P Wzor z czapki wydaje sie idealny na zakladke, ale i po jednym lisciu mozna cos malego zrobic:D


DSC02999


Ten sampler jako calosc mi sie nie podoba, ale osobno jakies mniejsze elementy … czemu nie? :)


DSC03001


Typowo hamerykanski wzorek:P Jakos za indykami nie przepadam, ale liscie calkiem, calkiem. Najbardziej to mi sie tu podoba oprawa – 2 x filc plus sznurek dookola haftu. Trzeba bedzie odgapic:P


DSC03003


Tu ciekawy artykul o Szwedce, ktora projektuje wzory skandynawskie. Najciekawsze, o czym nie wiedzialam to, ze w szwedzkich domach dominujacym kolorem jest czern! A zawsze myslalam, ze jakis blekit czy czerwien.


DSC03005


Paryz to nie moj temat, jakos pewne wakacje nad Lazurowym Wybrzezem nie sprawily, zebym zapalala sympatia do tego kraju i ich mieszkancow:(


DSC03007


To chyba jedyny wzorek z calej gazetki, ktory mi sie nie podoba, nic a nic. Koszmarny jest:(


DSC03009


Malutkie wzorki jak zwykle nie rozczarowuja, a tu nawet oczarowuja:) Dla tych co jeszcze nie wiedza, na stronie gazetki te wzory sa do sciagniecia za free! Zajrzyjcie tu.


DSC03011


Fartuch z haftem. Chyba nie dla mnie, bo jak spojrze na plamy na moim domowym, to zal by mi bylo haftowac i pozniej brudzic:P Ale i tu mozna co nieco zaczerpnac ze wzoru i wykorzystac do czegos innego, zwlaszcza, ze ja kocham wszelkie symetryczne wzory. Aaaa! Ten tez dostepny online za darmo i do tego sa jeszcze 3 inne propozycje kolorystyczne.


DSC03013


I na koniec kolejna czesc tegorocznych ornamentow swiatecznych. Wykonczenie to samo co w poprzednim numerze, czyli inspirujace przynajmniej dla mnie, a z samych wzorkow to najbardziej podobaja mi sie sniezynki:)


DSC03015


A na tylniej okladce reklama nowych zestawow do xxx. Odblaski na swieta:P


DSC03138


No i co? Chyba calkiem fajny numer:) Kosztuje 6.99$ i wg mnie jest warty swojej ceny.


Druga gazetka to nowy numer Just Cross Stitch. Kupilam jakis tydzien temu przy okazji zakupow mlekowych:P Dostepna takze w moim markecie, meijerze. Ta tez kosztuje 6.99$. A czy warta ceny? Mnie sie wydaje, ze tak, ale ocencie same.


Okladkowy wieniec fajowy:) Szkoda tylko, ze taki duzy.


DSC03017


We wszystkich ostatnich gazetkach wydawanych w Hameryce mocno promuja nowe 16 odcieni mulin DMC. Nie wiem czemu teraz tak je promuja, bo wypuscili je przeciez z rok temu:P Sprzedawane sa w osobnym opakowaniu, wiec czaje sie na coroczny kupon na 60% w Joann (zawsze w listopadzie), bo czemu mam placic 12$ jak moge mniej:)


DSC03019


Spora dynia z serii konturowo-krzyzykowej co skrada ostatnio serce wielu hafciarek:) Efekt szybki, wiec moze sie skusze i zrobie jakas poduszke? Ale na pewno nie na bialej kanwie:P


DSC03021


Wiele haftow w Hameryce tak jest wykanczanych, na filcu plus kokardka. Widuje takie w tutejszych gazetkach, ale i na imprezach craftowych oraz blogach Amerykanek. Kiedys cos takiego mi sie nie podobalo, ale powoli sie przekonuje i na pewno sama sprobuje. Biale dynie tez niczego sobie:)


DSC03022


Badziew, nic dodac, nic ujac:P


DSC03025


Zapowiedz swiatecznego wydawnictwa, w ktorym spodobala mi sie…


DSC03027


… taka fajna bombka! Sama czegos takiego nigdy nie zrobie, ale moze ktos sie zainspiruje? :)


DSC03029


Kolejny badziew:P


DSC03031


Motywy fajne, haftowane na papierze perforowanym, wiec jednak balabym sie ich uzyc do swiecznikow. No i chyba za krotkie im wyszly, bo nie okalaja do konca szkla. A moze taki byl zamiar? Nie wiem, ale mnie sie to wydaje wybrakowane:(


DSC03033


Oslepiajacy badziew:(


DSC03035


I kolejna zapowiedz.


DSC03037


Tu wpadly mi w oko “choinki”. Proste, wiec na sile mozna by cos sobie samemu wyhaftowac na podstawie tego zdjecia:) W mojej wersji na pewno mniejsze:P


DSC03039


A tu wywiad z pania, ktora zajmuje sie haftem ukrainskim. Nawet nie wiedzialam, ze jest cos takiego. Chyba ze po naszemu to sie inaczej tlumaczy. Dosyc ciekawy, ale ja nie trawie takiej ilosci bieli:P


DSC03041


A tu jeden wzorek w dwoch opcjach kolorystycznych od tejze pani. Hmmm, uzylybyscie takiego haftu do spinaczy? Mnie sie caly ten ksztalt zupelnie nie podoba:( Wlasciwie ani to pojemnik ani koperta ani podkladka ani w ogole nie wiadomo co.


DSC03043


A tu glowny punkt programu i powod, dla ktorego wrocilam z gazetka do domu! Halloweenki!!!!!!!!!! Wszystkie mi sie podobaja, no poza ta zielona duza glowa w srodku:P Najbardziej chyba stitching witch:D Ale i kolko i krzyzyk halloweenkowe calkiem fajne. No dobra, z kazdym wzorem moglabym cos zrobic:P


DSC03045


Tu tylko RIP mi sie podoba:P Ale wreszcie zajrzalam na wujka google i doczytalam co to te hornbook. Zawsze mi to wygladalo na wybrakowane lusterko, ewentualnie szczotke do wlosow a okazalo sie, ze tak kiedys wygladaly ksiazki do nauki czytania. Tylko czemu to takie popularne do haftow? Nie wiem.


DSC03047


Igielnik zdziebko nie w moim stylu, tzn. hafty, ale sam pomysl calkiem niezly!


DSC03049


Czapeczka sciagana na powitanie:D


DSC03053


Recznik z dynkami i zoledziami:) Recznika chyba nigdy w zyciu nie zrobie, ale sam wzor nie jest zly. No moze te dynie maja za duzo zielonego u gory, przypomina to bardziej marchewkowe czuprynki:P


DSC03051


A w nastpnym numerze bedzie swiateczny recznik. Chyba ladniejszy, nie? W Hameryce reczniki popularne. Odkad tu jestem w kazdym sklepie jakies wisza, z miejscem na haft. A ostatnio i jutowe sie pokazaly. Jak twierdzi Edyta do pillingu:)


DSC03055


To tyle z tych dwoch gazetek. Niby dwa rozne wydawnictwa, a oferta w srodku podobna. Cena tez ta sama:P Mnie sie oba numery podobaja i co roku je kupuje w tym okresie i nigdy nie zaluje:) Obie przeczytalam od deski do deski w srode jak czekalam az otworza bank zywnosci:) Sloneczko pieknie swiecilo, wiec sie tez nieco opalilam:)


DSC02967


A tu najstarsza gazetka, kupiona na przelomie lipca i sierpnia. Specjalne wydanie halloweenowe Just Cross Stitch. Na zdjeciu tez i wrzesniowy numer CS&N, bo w czasie sesji zdjeciowej nie pamietalam czy juz o nim pisalam:P Ale pisalam, tu. Skleroza nie boli:P


DSC03056


Tu same wzory halloweenkowe, ale ze ja wybredna jestem to nie wszystko mi sie podoba:P Choc co roku nie umiem sie powstrzymac i zawsze kupuje to wydanie specjalne:P


Duzy wzor, ale jedyne co bym wyxxx to czarownica na miotle i drzewo:) Reszta badziewna.


DSC03059


Poza sowa, badziew:(


DSC03061


Brak slow:( I jeszcze te kolory! Masakra!


DSC03063


A tu calkiem udana stronka. Zwlaszcza pomaranczowa sowa!


DSC03065


Po co, na co i dlaczego??????????


DSC03067


To jest fajne nawet w calosci, chociaz i sama czarownica prezentowalaby sie niezle. I chyba zdziebko podobne do styczniowego haftu damar5 :P


DSC03069


Hmmm ??????? Nie:(


DSC03071


Patchworkowe dynie tak, ale nie w tych kolorach. Najbardziej jednak podoba mi sie wieszak! Na takie choruje od dawna, ale “chodza” od 20$ na ebayu.


DSC03073


Jako calosc na pewno nie, alfabet i napisy do wyrzucenia, ale wszystkie inne elementy jak najbardziej tak! Zwlaszcza te domki!


DSC03075


Chyba tylko pajaczek, bo reszta badziewna:(


DSC03077


Moja ulubiona strona z calej gazetki! Tu wszystko mi sie podoba i nic bym nie zmieniala! Duszki przytulajace sie do siebie sa slodkie! A czarwonica na miotle wymiata! Cmentarz fajowy, czarownica na dole bardzo sympatyczna, a mumia tez niezla:)


DSC03079


Wzor i pomysl wiecej niz ok, ale te falbanki…. wrrrrrr, w zyciu!


DSC03081


Candy corn to chyba jedyny motyw halloweenowy, ktorego nie trawie:( Dynia wyglada jak tort galaretkowy na swieto dziekczynienia:P Ale motywy na cukierach oki. Choc chyba bez tych cukierow:P


DSC03083


Zawsze taki sampler wrzucaja do tego wydania i zawsze mysle tak samo – pojedyncze motywy moze, w calosci nie.


DSC03085


Kto sie da zaprosic na herbatke wsrod kolezanek? :D


DSC03087


Tak! Ale znowu bardziej jako pojedyncze elementy:P


DSC03089


Pajaczki i domek fajne! Ale bez candy corn. Reszta nie bardzo.


DSC03091


Calosc nie, kapelusz ewentualnie.


DSC03094


Ramka nadaje sie na zakladke, reszta motywow osobno, ale na pewno nie jako calosc i nie z tymi napisami. Hmm, chyba juz sie kapnelyscie, ze jakos napisow nie lubie:P


DSC03096


Ten motyw strasznego dworu!!!!!!! CUDNY!!!!!!!!!!! Tylko bez tych badziewnych falbanek:P


DSC03098


Calkiem fajny z niego igielnik:) A ja nie mam jeszcze swojego igielnika w takim stylu. Jeden raz zrobilam, ale dla Matkasa. Taki brudny roz – tu.


DSC03100


Tu tylko dynki, bo calosc zbyt zywa i cukierkowa jak dla mnie.


DSC03102


Z mulina swiecaca w ciemnosci juz sie kiedys polubilam. Moj duszek tu byl pokazany.


DSC03104


NIE i juz:(


DSC03106


Nie, bo nie.


DSC03108


OMG :(


DSC03110


Typowo hamerykanski wzor:P Fajny pomysl z guziczkami. I ta prostota mi sie podoba:)


DSC03112


Tylko wykonczenie/oprawa jest fajna. Zreszta po co haftowali tlo? Nie latwiej byloby wyhaftowac od razu na pomaranczowej kanwie?


DSC03114


Male motywy na bizuterie:D


DSC03116


Ta gazetka kosztuje 9.99$.


No, no, dzis sie rozpisalam, ale mozecie podziekowac mojemu instrumentowi, ktory juz 4 godzine przywracam do stanu uzywalnosci. A mialam dzis tylko przez 2h mierzyc:(


 


To teraz wiecie jak krytycznie patrze na gazetki, jak czytam je od deski do deski i jak widze poszczegolne wzory. Pewnie nieco inaczej niz wiele z Was:P


 


Dziekuje za odwiedziny i komentarze:)


 


chwilo_trwaj – Byly w roznych kolorach, niebieskie, zielone, rozowe, ale mnie sie biskupie najbardziej podobaly:)


Aga Jarzebinowa – Fujjjj… komentarz :P


Katarzyna G - Dzieki, z Matkasem juz lepiej:)

1 komentarz:

  1. Gość: myszkowato, *.dynamic.chello.pl
    2014/09/27 03:00:11
    Czarownice przy herbatce:) to czuję się zaproszona:) Fantastyczna relacja z gazetek!
    Pozdrowionka:)


    Gość: Matkas, *.internetia.net.pl
    2014/09/27 08:52:57
    Ale tego wszystkiego dużo, fajne-mama


    Gość: edytag, *.static.ip.netia.com.pl
    2014/09/27 12:49:00
    Dzięki za fotorelację gazetkową!
    Wzorów całe mnóstwo i każdy by coś dla siebie zalazł:)


    Gość: Nitka, *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
    2014/09/27 17:09:21
    Świetne te gazety! Też uwielbiam halloweenowe motywy, a także podobają mi się wzorki w jesiennej kolorystyce ;)


    Gość: kasiaparkview, *.play-internet.pl
    2014/09/27 19:55:25
    Gazetki ciekawe. Mi najbardziej podoba się ta pierwsza i ostatnia.
    Ja już wzdycham do jednego wzorku...


    Gość: Kamala, *.bb.sky.com
    2014/09/27 20:49:46
    Racja, Gazetka świetna, duży wybór cudowności. Gazetki tutaj w Uk są takie sobie. Wzorów fajniejszych trzy na krzyż a reszta takie byle co :(


    Gość: KasiaS, *.dynamic.chello.pl
    2014/09/27 21:36:38
    Gazety podobają mi się, bo są inne od tego co można spotkać w Empiku. Pewnie, że nie wszystkie wzory mnie zachwycają ale jest to przyjemna odmiana :-)
    Fajnie, że chciało Ci się porobić zdjęcia, dzięki.


    Gość: Katarzyna G, 78.16.32.*
    2014/09/27 22:34:16
    Oj to teraz będziesz szaleć... Tyle cudnych wzorów i większość w "Twoim" stylu ;) Czekam więc na kolejne wiedzmowo-cmentarno-duszkowe hafty.


    damar5
    2014/09/28 09:26:40
    Lubisz szalec nawet przy relacjach gazetkowych:-D
    Ale fajnie zawsze te bidoki co na zakup gazetek nie maja szans moga cos podejrzec a nawet odgapic.I sama powiem , ze kilka strasznidel wpadlo mi w oko:-D
    I jeszcze dodam , ze bardzo dobrze sie bawilam czytajac Twoje komentarze do kazdego wzorku:-D, paryzol bylby potrzebny ;-)
    Poz.Dana


    iwonan_1
    2014/09/28 19:47:03
    Bardzo mi się ten dłuuuugi post gazetkowy podobał! Dziękuję ! Chetnie nabyłabym te wszystkie gazety i sporo z nich wyhaftowała..., ten fuj wzór FUNY CATS też :)
    Bo mi się podoba i już !


    Gość: Aga jarzębinowa, *.dynamic.chello.pl
    2014/09/28 21:49:52
    Zajefajne te halołinowe obrazki z wiedźmami :D


    pkela_1
    2014/09/29 01:28:34
    Badziew, badziewny, badziew.... - chyba jeszcze nie użyłaś tego słowa tyle razy w jednym poście. Tylko, że to co Tobie się nie podoba nie zawsze jest badziewiem. Oceniasz przez pryzmat swoich upodobań i przekreślasz od razu wszystko, co się w nich nie mieści. Gusta są różne i wiele osób może Twoje robótki i ulubione wzory też tak ochrzcić.
    Nie bronię akurat tych wzorów, które tak nisko oceniasz, bo i mnie się za bardzo nie podobają.
    Na pewno ciekawy jest taki przegląd prasowy, ale oglądając te gazetki nie widzę w nich nic ciekawego dla siebie, chociaż nie nazywam ich badziewiem.


    mpgoga1983
    2014/09/29 19:47:58
    W końcu spokojnie udało mi się obejrzeć wszystkie fotki i doczytać całość :D
    Się rozkręciłaś, nie ma to tamto ;) Spodobało mi się kilka wzorków. Szkoda, że ja się za Halloween nie mogę brać bo zawsze w tym okresie jesiennym "dłubię" inne święto ;)
    Najbardziej podobają mi się wzory z dyniami, chociaż nie wszystkie z tych gazetek, które pokazałaś. Może kiedyś wyszyję coś w tym klimacie, może czarnego kocurrra bo uwielbiam koty ;)
    Teraz będę czekać aż się pochwalisz jakimś cudeńkiem halloweenowym!
    Pozdrawiam


    drugi.maurycjusz
    2014/09/29 21:30:53
    masz racje,poprawiły sie amerykanskie gazetki patrzac na ich zawartosc ! co do Halloweenowej- faktycznie -wiekszosc nieciekawa, poprzednie lepsze zdecydowanie, chyba nie bede prosila Lubego o jej zakup. Dziękuję za ten post, duzo mi pomógł! ;-)


    Gość: Jaglana, 193.239.124.*
    2014/10/02 16:57:50
    Lotosowe boksy super.

    OdpowiedzUsuń