czwartek, 1 sierpnia 2013

Pieguchowy sposób na tamborek :D

Czyli ten jedyny i prawidłowy, bo przecież na takim badziewiu nie da się haftować:P No dobra, niech każdy robi co chce z tamborkami:)


Od razu zaznaczam, że pewnie nie jest to wersja ostateczna mojej techniki oprawiania haftów w tamborki, ale taka jest na dzień dzisiejszy po 17 haftach oprawionych w ten sposób. Jeśli komuś się przyda to będzie mi miło, jeśli nie to przynajmniej będzie dla mnie, bo sklerozę już mam:P Sposobów na tamborki pewnie jest kilka, w gazetkach xxx znalazłam opcję z filcem i podwójnym materiałem, ale jakoś do mnie nie przemówiła. Sposób poniżej to efekt własnych przemyśleń, sugestii Matkasa i tamborka, który pokazywała u siebie Edyta.


Dobra, to zaczynamy!


Potrzebne materiały to oczywiście tamborki:)


DSC09592


Kartoniki po rajstopach – tu podziękowania dla sponsora – Matkasa:D


DSC09589


Hafcik, taśma dwustronna, nożyczki i karton. Aaaa! I oczywiście trzech kibiców, bez których nie dałabym rady – dwie Kachny i Elvis:P


DSC09594


Na kartonikach ołówkiem odrysowujemy wewnętrzny i zewnętrzny obwód środkowej części tamborka.  


DSC09630


Dodatkowo chętni mogą na grubym kartonie odrysować wewnętrzny obwód.


DSC09633


I wycinamy. Ja mam takie “małe” chirurgiczne nożyczki:P


DSC09637


DSC09597


Karton dosyć gruby mi się trafił w Tesco, tzw. z podwójnym fletem. Z wielkim poświęceniem nosiłam go przez całą Silesia City Center. Więc jak w maju widziałyście dziewczynę z kartonem pod pachą np. w empiku, to byłam ja:P


DSC09599


Teraz do dzieła rusza taśma dwustronna. Przynajmniej dwa małe kawałeczki przyklejamy do tamborka.


DSC09603


A na to kartonik z zewnętrznym kołem. Zwykle trzeba go jeszcze na wymiar dociąć.


DSC09605


Na to przykładam haft (nie przyklejam, choć pewnie można) i zamykam tamborek.


DSC09608


Jak widać oszczędna jestem w zapasie kanwy dookoła haftów:P Dlatego od spodu musiałam hafcik przykleić taśmą dwustronną do kartonika.


DSC09610


DSC09612


Ździebko jeszcze odstawał, więc dodałam nieco taśmy.


DSC09614


Lepiej, nie?


DSC09616


Na to wszystko idzie kartonik z wewnętrznym kołem.


DSC09618


Nie przyklejam go tylko wciskam na siłę!


DSC09620


I w takim stanie chciałam zostawić moje elfiki, ale Matkasowi się nie podobało:P W przypadku mniejszych kawałków kanwy wyglądało to nieco gorzej:( Matkas zaproponowała, żeby coś tu jeszcze dać, żeby przykryć brzydki spód. Pomyślałam o kartoniku. W tym momencie po tylko kilku elfikach oprawionych dostałyśmy z mamą wychodne i ruszyłyśmy do naszego SCC :P Jak tylko weszłyśmy, przy kasach w Tesco wypatrzyłam malutki i śliczniutki kartonik i już go z łapek nie wypuściłam:P Chyba przez następne 1,5-2h z nim chodziłam po Silesii;D


W domu wycięłam kółko o wewnętrznej średnicy tamborka i na górę brzydkiego spodu z nim! A już!


DSC09622


I co? Prawda, że lepiej? :) Matkas, dzięki za pomysł! Delikatnie go wcisnęłam, żeby tylko pokrył się z powierzchnią tamborka. Jakbym go wcisnęła bardziej to zostałaby dziura, a nie o to chodziło.


DSC09624


I widok na efekt końcowy.


DSC09626


DSC09628


I to by było oprawianie w drewniane tamborki małych skrawków kanwy.


W Stanach oprawiałam w gumowe tamborki dołączone do zestawów Bucilla kupionych w Michaelsie.


Nie wiem dlaczego, ale skubańce nawet sami nie oprawili swoich haftów i na zdjęciu na opakowaniu jest fotoszop:P


DSC01931


Tamborek gumowy jest nieco mniej przyjazny w obsłudze:( Ale i jego da się okiełznać!


Rajstop prawie nie noszę, ale od czego są kartoniki z zestawów do haftu? Zawsze je wyciągam, żeby odciążyć nieco bagaż do Polski:)


DSC01907


Za to taśmę dwustronną mam przyjemniejszą niż w Polsce:)


DSC01917


Tak samo wszystko wycinam i przyklejam jak w przypadku drewnianego tamborka.


Dopiero wciśnięcie obrazka w tamborek jest sztuką:( Zwłaszcza, że Bucilla w swoich małych zestawach daje sztywną jak po krochmalu i sztuczną (mało w niej bawełny) kanwę. Ale za 2-3 razem udaje się umiejscowić hafcik mniej więcej w środku:)


DSC01920


Jak widać tu zapasu kanwy mam więcej! Jedyna kanwa, której nie oszczędzam to biała:P Jakoś mi jej nie żal.


DSC01923


Ponieważ kanwa sztywna, to tylko ją zagięłam do środka, z taśmą dałam sobie spokój.


DSC01924


Na to drugi mniejszy kartonik i finito. Wygląda całkiem, całkiem, więc karton wg pomysłu Matkasa sobie darowałam.


DSC01927


Gumowy tamborek wszystko ładnie ściska, więc trzyma się bez taśmy ani kleju.


DSC01929


Tyle. Proste? Pewnie, że tak:)


 


Dziękuję za odwiedziny i komentarze! Mykam kończyć mój monochromatyczny hafcik, już tylko część ramki została:) Nie powiem co to, ale Osobisty Ojciec jak dziś go zobaczył to zrobił głupią minę i zaczął się śmiać:P I ten wzór tylko raz widziałam wyhaftowany na necie:D Ale mój będzie ładniejszy:P


 

2 komentarze:

  1. atojaxxl
    2013/08/01 07:35:39
    Dzięki, dzięki, dzięki !!! Zawsze mnie wprawiały w estetyczne męki te niezagospodarowane boki kanwy :) Nawet je "artystycznie" przycinałam, z mizernym skutkiem :) A teraz widzę, że nie ma się co przejmować. Pozdrawiam :)


    Gość: Matkas, *.welnowiec.net
    2013/08/01 07:38:32
    Nic dodac - fajna sprawa z tymi tamborkami...Pa - mama


    aeljot
    2013/08/01 07:57:27
    Pomysłowe.
    I brawa za estetyczne wykonanie. Zaciekawiłaś mnie tym haftem, który rozśmieszył Ojca...


    damar5
    2013/08/01 09:06:51
    Ale to skomplikowane i pracochlonne , podobaja mi sie hafty w tamborkach ale to oprawianie by mnie wykonczylo hihi Kiedys i tak skorzystam bo przeciez ptaszek czeka , wiec dziekuje za kurs :-)
    Juz nie moge sie doczekac na pokaz terenu zabudowanego , machaj szybciej ta igla hihihi
    Poz.Dana


    tychna
    2013/08/01 09:17:16
    świetny pomysł!


    Gość: edytag74, 83.238.78.*
    2013/08/01 10:35:46
    Bardzo się cieszę, że moje sugestie i doświadczenia z oprawą obrazków w tamborki Ci przypasowały i co najważniejsze, sprawdzają się! Ja też wykorzystuję do tych cełów kartoniki z opakowań po rasjtopach :) Moja córka lubi rajstopy. A prawie zawsze mam na sobie jakieś spodnie. Wyjątek stanowi lato, gdzie można paradować w spódniczce bez rajstop :)
    Świetne masz te małe drewniane tamborki! Idealne na ramki :)


    Gość: Katarzyna G, 78.19.246.*
    2013/08/01 11:07:16
    Kolejny kursik w Twoim wykonaniu, który zapisuję do ulubionych :) - pierwszy był na pinkeepa. Dziękuję :)


    artbona
    2013/08/01 12:46:19
    Bardzo ciekawy pomysł - lubię dobre pomysły pozdrawiam i zapraszam Maria


    Gość: Aisha, *.superkabel.de
    2013/08/01 14:30:37
    Dziękuję za kursik!
    Przyda się do oprawy haftów leżących luźno w szufladzie. Parę nieużywanych tamborków też gdzieś mam. :)


    OdpowiedzUsuń
  2. paga-tek
    2013/08/01 15:54:37
    Super, teraz wiem jak sie za to zabrac :). W sumie to nie zdawalam sobie z tego sprawy,
    ze to jest takie proste :)

    Pozdrawiam


    Gość: Dominika, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2013/08/01 19:37:31
    AAAAAAAAAAA to nie jest sprawiedliwe :(((((
    Oczywiście pięknie wypełniasz tamborki i świetnie się prezentują Twoje hafciki ale to nie jest sprawiedliwe :(
    U nas nie ma takich małych tamborków :((((
    No chyba, że są a ja nie umiem odszukać? Kurcze rękawki muszę haftować w garści bo najniejszy jaki mam to 11 cm.

    A i fajnie, że znów piszesz bom się nudziła okropnie :D
    Pozdrawiam


    cornelka2
    2013/08/02 16:53:59
    Ale jest pracy sporo przy tych tamborkach ale fajnie wiedzieć jak się to robi!!! pozdrowienia


    enia66
    2013/08/02 22:19:40
    Bardzo fajnie opracowany kurski za który bardzo dziękuję . Oprawianie małych hafcików pewnie teraz będzie łatwiejsze :) Pozdrawiam serdecznie :)


    titania_yng_nghymru
    2013/08/03 21:27:41
    ciekawe z tą tekturą w tamborkach. dzięki. moze spróbuję. własnie przymierzam sie do dwoch haftów własnie z oprawą tamborkową.


    zyrafowo
    2013/08/04 10:30:12
    Ja mam podobne wspomnienia z lotniska w Katowicach i bardzo go nie lubię, ale czasem po prostu muszę tam się udać ze względu na dogodne połączenia.
    Kurs bardzo przydatny. Skorzystam na pewno. Dzięki wielkie!


    1_iwonan
    2013/08/04 11:54:29
    Jeszcze nic w tamborek nie oprawiłam, ale teraz po Twoim kursie, chyba kiedyś zaszaleję!


    madziorek-myslipisane
    2013/08/06 10:23:27
    bardzo fajnie pomyślane, i ładnie wykonane.


    ann_margaret
    2013/08/07 20:49:37
    Ciekawe zastosowanie tamborka;)
    Naprawdę miałaś świetny pomysł na taką oprawę! Widać, że wszystko bardzo starannie wykonałaś.


    Gość: Wiktoria, *.tktelekom.pl
    2013/08/21 20:04:05
    Świetny pomysł z tymi tamborkami :) Hafty śliczne :) Pozwolę sobie zostać na Twoim blogu na dłużej.
    Pozdrawiam :)
    rrrobaczek.blogspot.com/


    Gość: ola, *.dsl.dynamic.t-mobile.pl
    2013/08/30 20:48:49
    Witaj,

    trafiłam na Twojego bloga. Jest naprawdę świetny!
    Ja szyję, ale zaczynam haftować. Zainteresowały mnie
    kalendarze Lizzie Kate. Szukałam Twojego maila, ale nie znalazłam.
    Chciałam zapytać czy mogłabyś się ze mną podzielić wzorami?

    pozdrawiam:)


    koraliki_agi
    2016/03/13 10:45:22
    dziękuję za tutorial. pamietałam, że znajdę go u Ciebie. Skorzystalam i niebawem pokażę efekty.


    Gość: Ola, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2016/12/11 16:55:40
    Kupiłam 2 ramkotamborki i zastanawiałam się jak ja wsadzę w nie moje xxx świeczki. W myślach kombinacji setki, a że to pierwszy raz, więc sięgnęłam w przepastny internet. A tu prezencik od Pieguchowa, super kursik. Dziękuję bardzo.

    OdpowiedzUsuń