piątek, 23 sierpnia 2013

Wielka niespodzianka i trochę kultury :)

W sobotę miną 3 miesiące od moich urodzin. Na okrągłe świętowanie rodzinka zgotowała mi wielką niespodziankę! Totalnie mnie zaskoczyli jak rano dostałam 4 bilety do Teatru Rozrywki w Chorzowie! Kiedyś często chodziliśmy do teatru, ale odkąd wyjechałam już nie. A tu fajny młodzieżowy musical dokładnie w moje urodzinki! 24 maja! Poszliśmy i bawiliśmy się świetnie! Uwielbiamy Teatr Rozrywki:) Mamy tak blisko, że jak tata raz zaniemógł, to w trójkę wsiedliśmy w tramwaj i też dojechaliśmy:)


A moje urodzinki świętowaliśmy na „Our House”!


DSC09788


I cała moja kulturalna wystawka:P Od lat takie sobie robię a wokoło moje ukochane łośki i renifery:) Aniołki i misie też kocham:P O filmach już dawno pisałam, nie?


Clipboard01


I jeszcze piosenka przewodnia, bo musical z piosenkami zespołu Madness! Rodzicki, Maciek dziękuję za takie huczne świętowanie moich urodzin! :D Michałki też były dobre:P







I tak wiadomo, że najlepszy jest NASZ DOM, w Katowicach na ulicy S... :P Bo moje 3 kochane Sz... tam na mnie czekają:D


I coś o musicalu. Sporo aktorów na scenie, balet liczny, piosenki porywające z pozycji siedzącej. Ogólnie bardzo pozytywne przeżycia:) Polecam, jeśli ktoś będzie miał okazję się wybrać!


<param name="movie" value="//www.youtube.com/v/Ex3Q800RR9w?version=3&hl=pl_PL" />


 


Kulturalnie było też po moim powrocie na uniwersytet. Załapałam się na 5 z 6 przedstawień Summer Circle Theatre, czyli teatru na trawie nad rzeką przepływającą przez cały kampus. Co roku w czerwcu przez 3 tygodnie można za darmo oglądać grę aktorską studentów naszego uniwerku.


W tym roku tematem przewodnim była rodzina, a właściwie jak to sami określili „family dynamics”.


Sam teatr fajnie się prezentuje:) Scena, pod nią krzesła i inne siedzenia, które widzowie przytargają ze sobą, a następnie ławki, na których siedzą tacy jak ja, co krzeseł nie posiadają:P Budka z tyłu sprzedaje żarełko.


DSC01086


Dobre miejsca zajmowane są już kilka godzin wcześniej. Sporo osób przynosi ze sobą wałówkę. Ja miałam drożdżówkę i pestki z dyni, plus wodę:)


DSC01089


TOITOI tylko dla robotników. Kibelek dla widzów na wydziale za teatrem. W lecie cały kampus rozkopany:(


DSC01090


Pierwszy spektakl dnia zaczyna się o 20. W niektóre dni są dwa spektakle, więc ten drugi zwykle koło 22-22:30 startuje.


Pierwsze przedstawienie, na które się załapałam to „Turn of the screw”, do którego nawiązywała scena:) Jak widać było kostiumowe, a opowiadało o guwernantce, która jedzie do posiadłości poza miastem, aby zająć się dwójką dzieci. Jak się później okazuje dom jest nawiedzony przez parę kochanków, którzy zginęli w tragicznych okolicznościach. Właściwie tylko guwernantka grała siebie. A drugi aktor na scenie grał kilka osób – ojca dzieci, gospodynię domu oraz syna. Córka była postacią niewidzialną, nikt jej nie grał, aktorka po prostu się do niej zwracała i tyle. Całkiem ciekawe to było:)


DSC01092


DSC01095


Zostałam do końca, jak już idę to na dwa spektakle:P


Drugie przedstawienie też było kostiumowe – „Little brother: little sister”. A było o nastolatkach zamkniętych od lat w kuchni z kucharką, która lubiła spać na bujaku i wymachiwać tasakiem:P Cały czas zastanawiali się co jest za drzwiami kuchni, aż na koniec udało im się uciec, niestety musieli wcześniej zabić kucharkę, bo chciała dziewczynę skrócić o głowę:P To już mi się ździebko mniej podobało.


DSC01097


DSC01100


Następnego dnia rano udało mi się sfotografować rzekę. W czerwcu sporo padało i rzeka wylewała:( Wiem, zasyfiona jest:P Czasem wylewa aż na trawę pod sceną, bo i takie ulewy tu miewamy.


DSC01106


DSC01108


Następny tydzień to następne spektakle!


Nowa scena, a także daszek nad orkiestrą. Zapowiadali możliwe opady deszczu, to musieli się przygotować. W poprzednim tygodniu grali przedstawienia pomimo deszczu! Ponoć co błyskawica/grzmot to publiczność siedziała bardziej skulona:P


DSC01180


Orkiestra oczywiście studencka, pewnie z wydziału muzyki:) Fajnie grali! A potrzebni byli, bo tego dnia wystawiali musical – „Baby”.


DSC01183


Musical był o oczekiwaniu na dzieci. Trzy pary w różnym wieku – studenci, młode małżeństwo oraz rodzice 3 dorosłych dzieci, dowiedziały się o ciąży. Uwielbiam musicale! A jeszcze w wydaniu młodych aktorów. Normalnie czuć ich młodość, ich zapał, tą radość z występu! :)


DSC01185


DSC01192


DSC01194


Druga część wieczoru zapowiadała się dziwnie i niestety mocno się rozczarowałam, bo było to po prostu czytanie z segregatorów:( Coś tam się też poruszali, ale głównie czytali. A było to „Comfort Food”, czyli o jedzeniu, a właściwie jak zmieniało się do niego podejście i ono samo na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci. Żarełko to ciekawy temat w Stanach. Sama też mam co nieco do powiedzenia na ten temat:( Niestety i po mnie widać, że długo już tu jestem. Człowiek po pewnym czasie „puchnie”, delikatnie to określając:P


DSC01199


Jak wracałam do domu na niebie królował księżyc:)


DSC01203


Ostatnie przedstawienie przeznaczone było dla dzieci, ale ja w końcu baby w mojej rodzinie (tak mi powiedziała nasza sekretarka jak się dowiedziała, że jestem najmłodsza w rodzinie:P). Jedyne co było męczące to upał! Żar się z nieba lał, ale dałam radę wysiedzieć do końca:)


„Stop copying me!” zaczęło się o 18. 8-letnia Lucy wyprowadzała się z mamą do Michigan i bała się tych zmian. Michigan takie straszne nie jest:P Po prostu nie chciała zostawiać swoich przyjaciół i tego co zna.


Sporo osób kryło się w cieniu przed rozpoczęciem:P


DSC01205


Bajzel na kółkach jak w każdym dziecięcym pokoju:P


DSC01210


Pojawił się też Banan i razem ruszyli do starożytnego Egiptu! Oczywiście na wielbłądzie:D


DSC01216


Niestety dla Banana skończyło się to źle, bo został zmumufikowany. Bebechy mu wyciągnęli i owinęli go papierem toaletowym:P


DSC01219


Oj, świetnie się bawiłam pomimo patelni na moich schodach/ławkach:P


 


To tyle! Fajnie było i jak zawsze szkoda, że tak krótko trwa letni teatr, ale i tak cieszę się, że w tym roku się załapałam, bo w zeszłych latach często bywałam w tym czasie na wakacjach.


 


 


Dziękuję za odwiedziny i komentarze:) Dziś mam kilka godzin wolnego to się relaksuję:) W końcu nie wiadomo, kiedy znowu się uda wygospodarować tyle wolnego czasu! Także możliwe, że z powodu zmęczenia coś poplątałam z tym segregowaniem mulin:( No nic, tak mi się wydawało, że widziałam muliny/bobinki ułożone kolorystycznie w „moich” pudełkach na guziki. A jeśli nie, to mam bujną wyobraźnię:P


 


emilya5 – Aaaa, jedna z podglądaczy:P Mój kolega to właśnie Chińczyk, więc nie wiem co bardziej by mu się spodobało?:P


Dominika – DMC jest made in France:P A Anchor made in Hungary, nawet w zeszłym roku mijaliśmy fabrykę Coats w Budapeszcie!


Wiktoria – Dziękuję za pierwsze odwiedziny, zostawaj na dłużej:)


Katarzyna G – Segregatory wietrzą się często, no moze poza czwartym, czyli tym ze specjalnymi mulinami. Strasznie lubię ten sposób przechowywania mulin, a już wyciąganie i wkładanie mulin do koszulek! Oj, sama przyjemność:) Chyba ze 2 lata zajęło mi wypełnienie 4 segregatorów, a teraz mogę podziwać swoje „dzieło”:P


 


 

1 komentarz:

  1. damar5
    2013/08/23 06:57:20
    O fajne takie spektakle, wlasnie sobie uswiadomilam jak juz dawno nie bylam na zadnym :-(:-( Dobrze ,ze mam Ciebie i tak fajnie i ciekawie wszystko opisujesz , ze sie czuje atmosfere tych wystepow. No i faktycznie w tym roku zalapalas sie na cale mnostwo, super :-)
    Poz.Dana


    Gość: Matkas, *.welnowiec.net
    2013/08/23 08:19:05
    Oj , jak my lubimy teatr - a szczególnie muzyczny...Anku - brawo....mama


    Gość: Matkas, *.welnowiec.net
    2013/08/23 08:27:14
    A bohater w musicalu miał przecież TEZ urodziny, no nie ? mama


    Gość: Katarzyna G, 78.19.197.*
    2013/08/23 09:06:03
    No to kulturalna baba z ciebie jest:)


    paga-tek
    2013/08/23 13:54:48
    Ale fajnie, widac ze dbaja tam o was, umilaja czas jak moga :)


    cornelka2
    2013/08/23 15:54:11
    A Ja do teatru często chodziłam do naszego w Katowicach siostrzenica miała tam chody . Całą zimę i wiosnę oglądałyśmy spektakle przecudniste były a raz to i na operze byliśmy . w lecie jest nieczynne bo aktorzy mają urlopy .Teraz już będzie krucho bo dzidziuś jest i czasu braknie ale mam nadzieję ,że jakąś premierę zobaczę . A Ty jak masz okazję to oglądaj pozdrawiam


    labores_pariunt_honores
    2013/08/23 20:12:13
    fantastyczny post! sama chętnie poszłabym na któreś przedstawienie, chyba te "turn of the screw" bo mam do niego sentyment (pierwsza moja powieść przeczytana w oryginale na zajęcia z języka angielskiego)... nieźle wam tam czasem leje, jak tak mocno występuje z brzegów ta rzeka.. ale i u nas ostatnio jak popada to zalewa ulice że ledwo można przejechać
    pozdrawiam!


    Gość: Dominika, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2013/08/23 20:33:52
    Aniu, to, ze coś ma napisane, że jest made in w unii europejskiej nie oznacza, że ono tam jest wyprodukowane ;).
    Ostatnio jest mocna afera, bo UE chce wprowadzić prawo, aby na produktach pokazywać kraj producenta a nie dystrybutora. Niemcy mają stracha bo u nich mnóstwo rzeczy produkowanych jest w Chinach ale etykieta pokazuje tylko Niemcy jako sprzedawcę ;)
    Wiele mulin i włóczek produkowanych jest właśnie w Chinach bo tak jest taniej :P


    enia66
    2013/08/24 01:18:33
    Lubię teatr :) Miło wspominam teatr dziecięcy Ateneum w Katowicach. Często tam chodziłam ze szkołą ,później z kuzynką :) Gdy podnoszono kurtynę roztaczał się przed nami zaczarowany świat :) W dorosłym życiu chyba raz czy dwa byłam w teatrze ( mnóstwo czasu temu ) ale lubiłam i do teraz lubię TEATRY TELEWIZJI :) Pozdrawiam z Katowic :) i życzę jeszcze wielu ciekawych spektakli :)


    ann_margaret
    2013/08/24 14:17:44
    Ale tam macie fajnie na uczelni z tymi występami:) Korzystaj, ile wlezie!

    OdpowiedzUsuń