piątek, 25 grudnia 2009

Świąteczne robόtki

W pierwszej notce ze zdjęciami chciałam pokazać świąteczne hafty i kolczyki, ktόre wykonałam w tym roku. Na początek dwie ozdoby choinkowe, ktόre wyhaftowałam w lipcu. Wrόciłam wtedy z wakacji w Grecji i miałam ochotę na zimowe motywy. Były to gotowe zestawy zakupione w Joann w zeszłym roku. Do bałwanka była dołączona ramka, natomiast łośka, haftowanego na plastikowej kanwie, podkleiłam czerwonym filcem. Mam jeszcze dużo takich małych zestawόw i marzy mi się choinka ozdobiona tylko hafcikami. Może to marzenie spełni się za kilka lat?


DSC01438


W lecie zrobiłam też biscornu z motywem śnieżynkowym. Wzory znalazłam w jednej ze starych angielskich gazetek. Haftowane rόżową metalizowaną nicią Kreinik (092) na granatowej 14 DMC.


DSC01444


DSC01443


Jeszcze przed Mikołajem wyhaftowałam kolejne biscornu z choinkami. Wzόr znalazłam tutaj:


http://sablaise.over-blog.com/


Trochę pobawiłam się rόżnymi rodzajami mulin. Z jednej stony choinki xxx muliną satynowa (DMC S5200) a gwiazdki w rogach DMC metallic thread (sprzedawaną w szpulkach).


DSC01439


DSC01442


Z drugiej strony choinki – mulina perłowa (DMC E5200), ktora daje wg mnie efekt lukrowania:) , a gwiazdki – nicią Kreinik (032).


DSC01440


DSC01441


Efekt końcowy bardzo mi się podoba i polubiłam muliny satynowe, ktόrymi haftuje się prawie tak samo jak normalnymi i można używać całkiem długich kawałkόw. Zresztą same nici Kreinik są o niebo lepsze od metalizowanych mulin DMC. Perłowa mulina DMC też mile mnie zaskoczyła. Choć jest mało elastyczna to i tak nie plącze się tak jak metalizowane DMC. A DMC metalic thread jestem zachwycona. Pomimo, że jest metalizowana to jest miękka i nie plącze sie za często, jeśli używa się krόtkich kawałkόw.


 


Poza xxx od czasu do czasu, jak mam natchnienie, tworzę biżuterię. Są to głόwnie kolczyki, ale też bransoletki i naszyjniki. Zaraz przed świętami zrobiłam kolczyli z bombkami, ktόre mogę dowolnie łączyć w pary.


DSC01435


Oraz całą masę metalowych kolczykόw rόwnież tworzących dowolne kombinacje.


DSC01436


DSC01437


 


Na koniec chciałam się pochwalić prezentem świątecznym jaki sobie sama sprawiłam. Jest to mόj pierwszy zestaw do haftowania na pomalowanej kanwie. Jak większość zestawόw, ktόre kupuję w Stanach, ten też poczeka na wyhaftowanie w Polsce, jak już wrόcę z dyplomem:) Jest to obraz Thomasa Kinkade’a „A Quiet Evening”. Patrzyłam na niego już od kilku miesięcy i nie umiałam się zdecydować na zakup, bo odstraszała mnie kolorowana kanwa. Co mnie skłoniło do zakupu to kupon z 50% zniżką (bo tutaj w USA prawie nic nie kupuje się bez kuponόw :P ) oraz film w telewizji o początkach kariery Thomasa Kinkade’a („Thomas Kinkade’s The Christmas Cottage”).


DSC01446


DSC01447


 


mamiczu – dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie, u mnie święta głόwnie na skypie :)

1 komentarz:

  1. chica111
    2009/12/26 09:47:48
    Witaj Aniu !
    Cieszę się, że założyłaś bloga. Na pewno będę zaglądać.
    T.Kinkade też mi się podoba ale ....
    wiesz że po moich ostatnich doświadczeniach z malowana kanwą na razie sobie odpuszczam - pewnie wrócę za jakiś czas.
    Pozdrawiam Iza N-P.
    www.golddust.pl


    kasiuk2
    2009/12/26 12:21:04
    Witam i pozdrawiam gorąco :-)


    reala1
    2009/12/26 18:23:42
    Hej :)
    Jak na "tylko" dwie notki to calkiem sporo czytania. Fajne prace, a zestawik mmmmm....sliczny :)))


    kamala86
    2009/12/26 20:22:38
    Jakie cudowne biscornuuu!! Strasznie mi sie podoba, pozdrawiam :)


    olenka_ja
    2009/12/26 20:51:12
    Już mi się u Ciebie podoba! Reniferek jest super i z niecierpliwością będę czekać (pewnie do przyszłego roku) aż pokażesz następne robótki na plastikowej, której też jestem wielką fanką. Pozdrawiam


    anek-73
    2009/12/28 08:02:43
    Malowana kanwa jest koszmarna do wyszywania :( Używałam takiej tylko "trzy razy" - pierwszy, jedyny i ostatni :P

    Zachwyciły mnie Twoje kolczyki - są bardzo pomysłowe!

    Ciekawe są te eksperymenty z różnymi nićmi - ja niestety nie mam takiej możliwości - mieszkam w małym mieście, gdzie dostępna jest jedynie polska Ariiadna oraz podstawowa oferta Anchora i DMC :(


    alkakz
    2009/12/29 11:36:19
    widzę, że nie tylko ja łączylam się światecznie na skypie. coż, różnie bywa w życiu.
    bardzo fajne, wesołe kolczyki.


    Gość: dotti, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2017/01/28 09:20:43
    Witam, czy mogłabym prosić o schemat tego łośka?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń