czwartek, 31 marca 2011

Wbrew postanowieniu!

A co? Czasem mogę się zbuntować przeciwko sobie:P


Znacie już moje zdanie na temat brytyjskich gazetek krzyżykowych. Bida straszna ze wzorami:( A ja dla jednego fajnego wzorku na całą gazetkę nie będę płacić 6-10$. Co to to nie! Amerykańskie gazetki też nie należą do najlepszych, a że włoskich tu nie sprzedają, to łatwo było mi się trzymać własnego postanowienia o niekupowaniu żadnych gazetek! No może oprócz wydań halloweenowych:P Ale tym razem się skusiłam. Przejrzałam sobie cały nowy numer Cross Stitch & Needlework i stwierdziłam, że są w nim bardzo ciekawe wzory i pomysły na robótki. A poza tym numer już majowy, a wiadomo, że maj to najlepszy miesiąc pod słońcem!


DSC05422


A co mnie najbardziej podkusiło? Pasek do zegarka! Co prawda zamierzam nieco go przerobić, przede wszystkim zmienić kolor kanwy, ale pomysł i wzór są boskie!


DSC05433


Bardzo spodobały mi się też kwiatki, gdzie proponują wykorzystanie kilku technik i materiałów. A mianowicie w każdym obrazku płatki powstają techniką punchneedle, łodygi ściegiem sznureczkowym, napisy ściegiem maszynowym. Jest też kilka french knotów (w napisach), oraz koralików do przyszycia w „centrum” kwiatków. Filc załapuje się jako łączka i pasiaki. No i na koniec trzeba dodać esy floresy z muliny z pamięcią (memory thread). I jak nie pokochać takich wzorów?


DSC05436


DSC05437


Jest też reklama różnych rodzajów nici: satynowych, metalizowanych, perłowych, color variations oraz memory thread. Na przykładzie sowy można zobaczyć jak upiększają haft:) Szkoda, że nie ma wzoru do sowy:(


DSC05423  


W numerze podobają mi się też pracowite pszczółki:)


DSC05439


I przywieszka:) Oczywiście nie w tych kolorach:P No i bez tych cholernych zwisających koralików:P


DSC05425


Fajny jest też igielnik w kwiatki. Choć te kolory też bym chętnie zmieniła!


DSC05441


Oraz wiosenna przywieszka:)


DSC05431


Nawet zajączki biegają wesoło na tablicy korkowej! Wg mnie całkiem fajny pomysł z tą tablicą:)


DSC05432


Bez wzorów, ale jako inspiracje podobają mi się: hafcik na krateczce,


DSC05427


książeczka halloweenowa:P,


DSC05428


pinkeep z wielką kokardą!


DSC05429


oraz pinkeep ze wstążeczkami wkomponowanymi w haft. No guziczki też niezłe, ale ja już mam kalendarz pinkeepowy z guziczkami, więc żadna to dla mnie nowość:D


DSC05446


Zachwalają też haftowanie półkrzyżykami jako skrócenie czasu haftowania o połowę. Ja się z tym nie zgadzam! Cholernie się męczę przy półkrzyżykach, mulina ciągle mi się plącze i trwa wszystko dłużej niż przy całych krzyżykach:( Ale efekt „półkrzyżykowy” wcale nie jest taki zły.


DSC05438


Oprócz oprawiania obrazków w ramkę proponują też taką “zabójczą” torbę. Szkoda tylko, że ten misio taki niewydarzony:(


DSC05440


A także ozdabianie kurtki haftem.


DSC05426


Pozostałe wzory już mnie wcale nie zachwycają a nawet nie inspirują, ale cóż? Musieli czymś zapchać resztę stron:P


Sampler na dzień matki. W tym roku obchodzony 8 maja.


DSC05424


Sampler ślubny.


DSC05445


Poduchy, w których podobają mi się geometryczne elementy, więc może do czegoś je wykorzystam:) Już pojawił mi się w głowie pierwszy pomysł.


DSC05443


Boże Narodzenie już całkiem blisko, więc czas najwyższy brać się za świąteczny obrus:P Ostatnio zauważyłam w JoAnn, że znowu pojawiły się zimowo-świąteczne tkaniny, więc coś w tym jest!


DSC05444


I jeszcze drugi pszczółkowy sampler.


DSC05442


Sporo ciekawych rzeczy w tym numerze, nie? Choć ciekawe kiedy znowu kupię jakąś gazetkę:P Chyba dopiero we Włoszech:)


 


Jutro dzień zapowiada się interesująco, bo moi studenci będą pisać egzamin, a póżniej ja go będę oceniać. Hura:( A studenci nadal nie rozumieją, że ocenianie to najgorsza kara dla mnie. No nic, ciekawa jestem tylko ile z nich słuchało mnie w czasie zajęć, a ile miało mnie w nosie i popełni błędy przed którymi ostrzegałam?


Dalej idę jak burza! A co, trzeba się wyszaleć:D Sierpień już prawie na ukończeniu! Jutro postaram się pokazać:)


 


damar5 – Guziki z filiżanką i imbrykiem były tylko biało-niebieskie albo różowe, więc wybór był oczywisty:P Jak nie umiesz się zdecydować co do prezentu, to podaj listę i coś wybiorę:P I już przestań mnie obgadywać z mamą, bo umrę na czkawkę:D


fejferek – Nie wiem jak dla Ciebie, ale dla mnie jakiekolwiek xxx to wielki relaks:) Na rowerze codziennie jeźdzę, bo śniegu już nie ma. A nad książkami zasypiam, bo niestety tak jestem ostatnio zmęczona:( Nic, wyżyję się czytelniczo w Grecji:) Wrakiem to chyba pozostanę do wakacji:( Ale przeżyję! Za pocieszajkę dziękuję, ale ostatnio już zaczęłam myśleć o pakowaniu walizek i Dana też dostała zakaz:P


cyberjulka – Wzory Barbary Any i właściwie większość wzorów mam z hi-joy. Niestety dostęp do wzorów Barbary Any i innych „luksusowaych” wzorów jest od kilku dni zastrzeżony dla większości członków forum:( Ja już jestem seniorem, ale muszę awansować do gold membera, żeby je znowu oglądać:( I znowu pełno komentarzy będę musiała zostawiać:( Ale jakbyś coś chciała to pytaj, bo może mam:)


agnecha – Nie, niestety pierwszy raz na oczy widzę „Twój” wzór.


ella1101 – Wzorku muszę poszukać, bo ja zwykle od razu drukuję ciekawe wzory i póżniej nie pamiętam, gdzie je mam na kompie. Ale obiecuję nie zapomnieć o Tobie:)

1 komentarz:

  1. anek-73
    2011/03/31 06:53:12
    A mnie w tej gazetce żaden wzór nie zauroczył... wszystkie jakieś takie nijakie...
    Zato półkrzyżyki uwielbiam! Faktycznie skracają czas hagtowania! Myśle, że nawet więcej niż o połowę - idą mi bowiem błyskiem :) Żałuję tylko, że tak mało rzeczy wyszywam półkrzyżykami :P


    myszszeczkunia
    2011/03/31 08:08:49
    Cena niejednego (w tym i mnie) odrzuca skutecznie. Może gdyby tych ciekawych wzorków było w gazetce więcej to czemu nie. Ale ta Twoja gazetka muszę przyznać jest naprawdę wypasiona:) Dużo różnorodnych wzorów. Zegarek zrobisz napewno. Zmodyfikujesz wzorek do swoich potrzeb i będziesz nosiła. Sówka też ciekawa. Myślę że można w internecie poszukać konturków i przenieść za pomocą kalki na materiał, a potem uzupełnić wg własnego upodobania. Koraliki rzeczywiście badziewne i zupełnie nie pasują. Wiosenna zawieszka podoba mi się najbardziej:) Wiosenna, kolorowa, szybka do wykonania. I w twoim stylu. No i miś to niemiś tylko jakaś mysz:)
    A maj lubię i ja:)


    Gość: fejferek, 193.59.173.*
    2011/03/31 09:34:37
    maj mój ukochnay miesiąc ;) ale gazetka taka średnia, te wzorki to niby ładne, ale chyba żadnego nie chciałabym wyszyć. ale pokazowa sówka mi się podoba ze względu na te różne rodzaje nici. mulinę z pamięcią to sobie mozna było obejrzec na wystawie(tfu!) kraftu dmc, ale żeby kupić to to już w polsce się nie da, mozna co najwyżej w anglii zamówić... i weź tu człowieku rozwijaj zainteresowania...
    i co to za jakieś wykręcanie się, co? zostaniesz obdarowana pocieszajką i już! adres matkasa jak nie od ciebie to od kogoś wydobędę, wyślę jeszcze w kwietniu i zabronię otwierać aż do twojego powrotu! o, taka będę niedobra! :P


    Gość: prawdziwadoris, *.internetdsl.tpnet.pl
    2011/03/31 10:32:36
    Gazetka super ale co fakt to fakt są drogie. wzór do sówki jeśli mnie wzrok nie myli to najprawdopodobniej jest na stronach DMC w darmowych wzorkach.
    Pozdrawiam słonecznie


    damar5
    2011/03/31 12:05:08
    Ale my tak dziennie o Tobie :) :)
    Pinkeep z wielka kokarda by jeszcze mogl byc :) Pszczolki hmmmm nie przepadam za tymi owadami szczegolnie na tarasie :) :)Zegarek nosze od swieta ,wiec czekam na Twoje "poprawione" wersje bo cos czuje ,ze beda o wiele ladniejsze :)
    Poz.Dana


    morsia
    2011/03/31 14:11:17
    Ja właśnie wczoraj w empiku oglądałam sobie brytyjskie, amerykańskie i inne gazetki i jakoś w żadnej nie było tylu ładnych wzorków, żebym sobie kupiła. No ale wiadomo - co się komu podoba. :)
    W Twojej gazetce najlepszy jest ten pasek do zegarka! Szkoda tylko, że ja zegarek mam w komórce. Dawno temu nosiłam, ale jakoś naturalnie został wyparty przez nowocześniejsze urządzenie. :P


    ann_margaret
    2011/03/31 20:32:31
    Dla takiej gazetki to warto złamać postanowienie:))) Sówka faktycznie bardzo ciekawa szczególnie ze względu na różne rodzaje nici.


    cyberjulka
    2011/03/31 21:51:07
    Faktycznie świetne wzorki, ale sowa the best!:) A co do tablicy korkowej to myślałam, że mój pomysł jest autorski:) W pokoiku Alanka zawiśnie tablica korkowa z jego wyhaftowanym imieniem. Tam też będę przyszpilać kolejne hafciki i inne gadżety:) Ale najpierw muszę kupić większą tablicę, co by się wszystko pomieściło:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń