piątek, 18 marca 2011

Patrykowe:]

Powoli wywożę rzeczy do Polski i niestety czasem zdarza się tak, że mi czegoś brakuje. Tak było z kolczykami koniczynkowymi. W poprzednich latach kupiłam sobie takie dwie pary.


DSC03555


Inspirację tą parą zobaczycie poniżej:)


DSC03562


I po cichu liczyłam, że w tym roku jakąś jedną fajną parę sobie dokupię. Ale się przeliczyłam:( Jedynie w Meijerze było kilka par z koniczynkami, ale tak badziewnych, że wstyd byłoby mi je założyć. No i co miałam zrobić? Musiałam sobie jakieś wyhaftować. Wzorek znalazłam na necie. Ostatnio trochę wzorków i inspiracji znajduję po prostu googlując dane hasło:)


A później zaczęłam myśleć nad wykonaniem. Wiedziałam, że będzie mulina metalizowana i tyle. Matkas podpowiedziała granatową kanwę (wybrałam 14ct DMC). Nie chciałam robić kolejnych sześcianów, bo wyszłyby za duże (wzór ma 10 x 10 kratek). Postanowiłam po prostu zszyć dwie części razem i lekko je wypchać, czyli prawie tak samo jak moje pierwsze xxx kolczyki:) Miałam też małą inspirację w postaci pierwszych haftowanych kolczyków Miękkich Kapci:) Nigdy nie dodawałam koralików do moich kolczyków, ale tym razem pomysł mi się spodobał i postanowiłam w moich też je dać:) Po ciężkim zszyciu (mulina metalizowana DMC nr E699 zachowuje się niczym drut:P ) przyszedł czas na wybór elementów do kolczyków. Myślałam nad kolorowymi – granatowymi lub zielonymi, ale przy przepychaniu przez kolczyk farba na pewno by zlazła, więc wybrałam stalowe:) Dodałam jeszcze małe koraliki na biglach, na wzór tych w kupnych kolczykach i gotowe! Dziś już w nich dumnie łaziłam! Poduszeczki mają 19 x 19 mm.


DSC05353


DSC05356


DSC05357


DSC05358


DSC05359


DSC05360


DSC05361


DSC05362


Z rozpędu zrobiłam wczoraj jeszcze takie kolczyki:) Już mniej patrykowe, bo mają czterolistną koniczynkę, ale ujdą w tłumie:P Zdjęcia robiłam rano i nie wiem dlaczego, ale zielone koniczynki wyglądają na czarne:D Koraliki też od siebie dodałam:D


DSC05363


 


Dużo szczęścia z okazji Dnia Świętego Patryka!


 


Mam jeszcze 3h na świętowanie! Ale najpierw mykam wyprasować dwie najnowsze prace, bo trzeba je wreszcie wykończyć!


 


fejferek - Dzięki zabawie i tym nowym zestawom Dimensions widzę, że dużo mamy ze sobą wspólnego:]


edytag74 – A ja zawsze miałam jeden problem z oprawianiem – kasę:( Albo ramka albo nowa praca. I wybór zwykle padał na nowy haft, więc mam jeszcze kilka prac nieoprawionych. A teraz to nie opłaca mi się oprawiać w Stanach, choć często żałuję, bo takie tu ładne ramki mają. A poza tym mają pełno kwadratowych ramek, których w Polsce jak na lekarstwo, a ja ma kilka kwadratowych prac:(


cornelka2 – To już czekam na zdjęcia Pani prac, bo bardzo jestem ciekawa co też one przedstawiają! Mama i ja bardzo lubimy do Pani zaglądać:)

1 komentarz:

  1. edyta350
    2011/03/18 07:52:06
    Bardzo podoba mi się aktywny wypoczynek ale w mojej naturze leży raczej wypoczynek bierny :P
    Mimo to ze starszym synem po raz pierwszy byliśmy w górach jak miał 9 miesięcy. I nawet Morskie Oko widział :) Jeśli chodzi o wyjazd małym autem nad morze to nawet byłabym skłonna. Jedyne co działa na niekorzyść to małe auto = mały bagażnik.
    Fajne te hafciki w poprzednim poście. Od jakiegoś czasu chodzi za mną taki haft. Problem w tym, że w ten sposób ostatni raz haftowałam na ZPTach w podstawówce i trochę się cykam.


    anek-73
    2011/03/18 08:21:20
    Cudne koniczynki :)


    damar5
    2011/03/18 08:33:54
    Bardzo pomyslowe i slicznie wykonane ,zreszta jak zawsze :) Dobor koralikow bardzo mi sie podoba dodaja uroku calosci :)
    Poz.Dana


    morsia
    2011/03/18 10:42:24
    Ja naprawdę też kiedyś sobie zrobię haftowane kolczyki, a nie tylko się będę zachwycać Twoimi. :) A tak serio to ja nie lubię mieć kilku zaczętych rzeczy naraz, więc próbuję kończyć jeden duży obraz, drugi mniejszy i wciąż sobie obiecuję, że jak je skończę, to zabiorę się za maluszki, między innymi kolczyki. Ale jak pokażesz jeszcze ileś par, to może nie wytrzymam. :P
    A koniczynki są genialne. Ja mam sentyment do irlandzkich rzeczy, bo się w dzień św. Patryka urodziłam. :)


    paga-tek
    2011/03/18 12:40:49
    Super kolczyki... Widze ze Ty ciagle w biegu ;)


    ann_margaret
    2011/03/18 14:41:33
    Super są te kolczyki, wyglądają naprawdę profesjonalnie! Nie myślałaś o robieniu na sprzedaż?:) Chociaż ja bym chyba nie mogła się rozstać z takimi ślicznotami:))
    No i już czekam na te następne prace, ciekawe co pokażesz następnego!


    isana_haft
    2011/03/18 22:46:15
    Podoba mi się takie podejście- jesli czegoś nie mam, a jestem w stanie zrobić, to robię :) Akurat może to dotyczyć robienia kolczyków. Twoje koniczynki sa śliczne :)


    blasiuk
    2011/03/19 17:51:08
    Śliczne kolczyki!!!
    Troszkę mnie zasmuciłaś komentarzem u mnie na blogu,
    bo od kogo będę odgapiać ? :)


    miekkie.kapcie
    2011/03/20 00:47:12
    Ooo, jak mi miło, że zainspirowałaś się moimi kolczykami hihi ;D Super te koniczynki Ci wyszły! A wiesz, że ja ostatnio rozwaliłam wszystkie swoje stare nienoszone koralikowe kolczyki na części i postanowiłam, że zrobię sobie nowe.. hafcikowe oczywiście? :) Jestem tym ambitnym planem szalenie podekscytowana, hihi :P I tylko wzorków odpowiednio małych szukam.. ale słabo to szukanie mi wychodzi.. może Ty masz jakieś? Bo jak masz to ja chętnie przygarnę hihi :P (na backieez@o2.pl)
    A co do pozostałych zdjęć z mojego wczorajszego wypadu na wystawe.. nie robiłam Aniu zdjęć sklepiku ponieważ sklepik skladał się zaledwie z lady wypełnionej koszykami, w których zestawy się znajdowały. Ciągle kręciło się tam mnóstwo ludzi którzy tylko grzebali i grzebali i grzebali w tych koszach.. nie było szans żeby zatrzymać się tam na dłużej. Panie za ladą miały też jakieś zestawy pod ladą (chyba te takie "z wyższej półki" ale pokazywały je tylko na wyraźne życzenie osób zainteresowanych. Na ścianie za ladą wisiało dosłownie kilka sztuk zestawów a poza tym to były tam gażdety typu właśnie bobinki, organizery i te inne.. w ogóle sklepik średnio mi się podobał :P Za mało było wszystko wyeksponowane i przez to właśnie odniosłam wrażenie, że bida ogólnie, bida :P Może w innych miastach będzie lepiej..


    alex_sue
    2011/03/20 17:28:02
    wszystkie kolczyki świetne :) i dziękuję za wzorki kalendarzy :)


    alexls
    2011/03/22 00:58:27
    Stworzylas bardzo ladne kolczyki z koniczynkami. Jak zawsze podziwiam Twoje maciupkie dziela!
    Aniu! Dziekuje za mily komentarz - tak myslalam ze kto jak kto, ale Ty bedziesz rozumiec ogrom szczescia jaki przysporzyla mi paczka od Dany:)
    Obawiam sie ze to co dla niej przygotowalam wypada blado... oj blado... I do tego caly czas sie martwie czy dotrze...
    Pozdrawiam!


    Gość: Magiczna Fabryka, *.128.35.242.static.crowley.pl
    2011/03/22 12:00:28
    Boskie!!!

    OdpowiedzUsuń