poniedziałek, 22 czerwca 2020

Domki

Kolejny UFOk! Jeden z mniejszych, ale nie liczy się wielkość tylko że czekał na dokończenie dłuższy czas.

Zestaw RTO z ramką kupiłam na jednych z targów robótkowych, chyba tych w Belgii, czyli pod koniec 2018 roku.


Domki cudne! No i byłam ciekawa tych ramek. Był czas kiedy na wielu blogach królowały te zestawy. I jakoś z ciekawości kupiłam i ja!


Nawet zaczęłam haftować, ale szybko mi przeszło jak stwierdziłam, że nie, nie przekonam się do tej ramki! Jednak jak dla mnie zbyt badziewna :( W tym momencie, nie wiedząć w co oprawię hafcik, nie widziałam sensu w dalszym haftowaniu. 
Kanwa 18ct, dwie nitki muliny i taki grubasek czekał na ramkę i dokończenie.


Zeszłej jesieni w przerwie delegacji byłam w domu i udało mi się przygotować kilka przydasi do przywiezienia do Nl, w tym sporo różnych magnesików. W grudniu rodzinka przywiozła i w tym roku w maju udało mi się dobrać jeden z nich! Wg mnie pasuje idealnie! No i on też się naczekał na wykorzystanie, bo był prezentem od Dany! W 2011 spotkałyśmy się pierwszy raz na żywca (relacja tu). I takie dwa magnesiki dostałam.

DSC06491

Magnesik jest dosyć luźny, bo składa się z metalowej ramki i magnesu, więc zbyt wiele do środka nie można wcisnąć. 


Także zaczęłam xxx od początku, tym razem jedną nitką i szybiutko skończyłam :)


Grubasek dwunitkowy na pewno sprawiałby problemy z ramką, także dobrze, że go nie dokończyłam!


O wiele delikatniej wyszło :) I to naprawdę jest maluszek! 2,5 x 3,6 cm :)


A jak idealnie pasuje do ramki!!!!!!!


Z ciekawości przymierzyłam też oryginalną ramkę i same widzicie, blee :(


Dana, dzięki za rameczkę! Zmiana zdecydowanie na lepsze :D


Magnesik już dawno trafił na zamrażarkę, tym razem na bok, bo przód już Wam pokazywałam - pełny innych haftów :)



A te domki z haftu przypominają mi moją okolicę. To właśnie moja ulica, w ostatnim domu mieszkam. Może kolory nie te same, ale hafcik jest bardzo podobny :)


Także kolejny hafcik z UFOkowej listy znikł! Zauważył go ktoś na grudniowym zdjęciu? Ten najbardziej z przodu :P Widać, że RTO nie żałuje kanwy w swoich zestawach :P


A jak już jesteśmy przy temacie domu... W sobotę dotarł mój pakiet wyborczy, dziś byłam na poczcie i wysłałam. Z wielką nadzieją, że coś się zmieni! Bo w końcu Polska to nasz dom i musimy o niego walczyć. Zagłosujcie i Wy! Coś się musi w końcu zmienić! Chcę znowu z dumą mówić, że jestem z Polski!

13 komentarzy:

  1. Bardzo ładny obrazek. Ramkę dobrałaś idealną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny ten malutki ufok w tej niebieskiej rameczce , te niderlandzkie domki sa jeszcze ladniejsze w realu !!!A glosowac trzeba a nie marudzic i nic nie robic....Tak trzymac bo wymaga to troche od nas trudu czy w kraju czy gdy jestesmy poza nasza ojczyzna na stale czy na troche. Trzymaj sie Mala - mama

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie wymyslilas ta jedna nitka a i rameczka ladna super maluszek pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym mieć taką kolekcję magnesow, ale to pewnie wymaga lat robienia i zbierania. Zastanawiam sie czy tylko robić je na plastikowej kanwie, zrobiłam kilka na łbie ale nie bardzo wiem jak zabezpieczyć je przed wybrudzeniem. Mam co prawda specjalny środek niby chroniący przez zabrudzeniami ale nie jestem pewna czy spełni swoją role..
    Co do haftu z domkami to też mi sie podoba, ale w przeciwienstwie do Ciebie podoba mi sie ta biała rameczka, ale to kwestia gustu. Być może faktycznie ta biała ramka na żywo jest bardziej kiczowata niż widać. Za to same domeczki są urocze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jestem zdecydowanie z tych, co wolą mniej niż więcej, więc nowa oprawa bardzo mi się podoba. Hafcik uroczy, ale Twoja okolica jaka cudna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zalety mieszkania na malej wiosce :D Ptaszki caly dzien cwierkaja jakbym w lesie mieszkala :D

      Usuń
  6. Rewelacyjne domki :) i faktycznie podobne do tych w realu :)Cieszę się ,że magnes się przydał ,domki w tej oprawie zdecydowanie zyskały na atrakcyjności :)
    Kolejny uroczo zarżnięty ufok :P
    :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uroczy drobiazg :-) Dobrze, że wyhaftowałaś go jedną nitką, bo jakiś taki grubawy był... a teraz zachwyca delikatnością :-) Zmiana na plus :-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Twoja ramka o wiele lepsza.

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo lubię te domki, w Brukseli mieszkałam w jednym takim przez 5 tygodni, oczywiście bez windy :D a ja a wybory też się wybieram, u nas nie ma korespondencyjnych, tylko osobiste; naprzód zmiany! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Winda? Tu sa tylko 3 poziomy, wiec bez przesady :P Sasiedzi na dole, a ja mam 110m2 na dwoch wyzszych pietrach :D
      U mnie tylko korespondencyjnie. Licze na mobilizacje spoleczenstwa!

      Usuń
  10. Krásne, malé domčeky a magnetky na chladničke sú perfektné!!!
    A.

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz rację ta rameczka magnesik pasuje idealnie do domków.

    OdpowiedzUsuń