piątek, 1 sierpnia 2014

Wakacyjne czytanie :)

Nie wiem jak Wy, ale dla mnie wakacje to czas kiedy czytam najwiecej i najchetniej. Nic innego mnie nie rozprasza, nie ma tv, kompa ani telefonu, pozostaje czas na ksiazki:) Kiedys stosiki zbieralam caly rok, teraz robi to za mnie Matkas:) Bardzo w tym pomaga coroczna promocja w empiku na miedzynarodowy dzien ksiazki (kup 2 ksiazki, trzecia dostan za 1 grosz:).


A oto i moj tegoroczny stosik. Zdjecia cykane juz w Katowicach, w Grecji jakos nie mialam na nie czasu:P Malo tego, ale tak wyszlo.


DSC00966


Jako wielka fanka Wiedzmina i Sapkowskiego musialam przeczytac nowa ksiazke o Geralcie:) Nie jest to saga, ale milo sie czyta. Anne Rice tez kocham miloscia wielka, przede wszystkim za Kroniki Wampirow, ale tez i za inne ksiazki. Juz prawie wszystko co wydane po polsku przeczytalam. A tu jedna z jej najnowszych pozycji. Hmmm, jakos mniej mi sie podobalo niz o wampirach i czarownicach z rodu Mayfair, ale moze w kolejnych czesciach o wilkolakach bedzie lepiej.


DSC00974


Dwie ostatnie ksiazki Chmielewskiej:( "Krwawa zemsta" taka "se", ale przy "Zbrodni w efekcie" niezle sie posmialam:) Hmmm, moze cos sie jeszcze czai w szufladach Chmielewskiej i kiedys wyjdzie w postaci ksiazki?


DSC00971


Kanada i Australia to moje dwa wielkie marzenia podroznicze:) Kanada zaliczona w zeszlym roku - kilka dni w Toronto i jednodniowa wycieczka nad Niagare (po amerykanskiej i kanadyjskiej stronie). Australia nadal pozostaje w strefie marzen. "Wakacje w Kanadzie" bardziej przypominaly typowy przewodnik, choc nie do konca. Natomiast do specyficznej narracji Beaty Pawlikowskiej na poczatku nie umialam sie przekonac, ale jak juz sie przyzwyczailam to calkiem przyjemnie sie czytalo:)


DSC00970


Do "Lata" Tove Jansson zabieralam sie juz kilka lat, w ciagu "roku szkolnego", ale jakos mnie ta ksiazka usypiala:( Zreszta jak wszystkie ksiazki w ciagu roku:( Ale tu sie udalo i choc nie jest to muminkowa seria to bardzo mi sie podobala. O biografii Tove Jansson dowiedzialam sie kiedys z blogu Carse i musialam ja miec. Muminki, Wloczykija i oczywiscie Mala Mi kocham w kazdej wersji, wiec chcialam sie dowiedziec czegos wiecej o ich "mamie". Troche sie balam, ze umre z nudow, zwlaszcza po przemeczeniu ktoregos lata bardzo monotonnej pieciotomowej autobiografii Chmielewskiej, ale ... prawie 500 stron polknelam w 5 dni i zalowalam, ze ksiazka tak krotka!


DSC00968


W ramach odstresowania po ostatnich 6 latach bycia grad student, siegnelam po dwa najnowsze zbiory komiksow Jorge Chama. Kupilam je w marcu, jak Jorge po raz 3 odwiedzil nasz uniwersytet. Oba z autografami autora:)


DSC00976


DSC00980


DSC00978


DSC00982


A tu ja razem z Jorge :)


DSC05020


Dla wszystkich milosnikow Grecji, mam kilka ksiazek, ktore polecaja Rodzicki:) Tata wszystkie dostal od mamy w prezecie i juz dawno przeczytal, natomiast Matkas czytala je w tym roku nad brzegiem morza:)


DSC01184


Nawet okladki sa cudne:) A w srodku sporo ciekawostek o Grecji. Matkas co ciekawsze czytala nam na glos, smiechu bylo sporo:D


DSC01185


DSC01187


I tu prosba do Was! Gdybyscie znaly jeszcze inne ksiazki z Grecja w tle to bardzo prosimy o polecenie! :)


 


To tyle na dzis. Mykam do dalszej pracy naukowej. Pa!


 


Dziekuje za odwiedziny i komentarze:)


 

1 komentarz:

  1. ella1101
    2014/08/02 02:15:34
    Fajny stosik, Anne Rice tez bardzo lubie.


    arabeska291
    2014/08/02 08:01:08
    nop piękny stosik :) chyba nawet mamy podbny gust bo prawie wszystkie z tych ksiażek przeczytałam no może z wyjątkiem tych komiksów i 3 pozycji w stylu greckim. książki pochłaniam tak,e jak mi coś padnie dobrego o w 2,3 dni się zaczytuje,a późnej potrafię nawet 2 mc nic nie czytać.tak mam jakoś..


    Gość: Matkas, *.internetia.net.pl
    2014/08/02 11:53:32
    Kupilam jeszcze 2-ie książki o Grecji oczywiście i jeszcze jedna mam na "oku" ale o tym sza , bo to prezenty dla M...Oj , lubimy czytac tylko szkoda , ze jest na to czas wyłącznie w wakacje...Takie zycie...mama


    Gość: marimala, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2014/08/02 21:45:46
    Polecam dwie dosyć stare pozycje Mary Stewart: "Prządki księżycowe"- akcja dzieje się na Krecie i "Ta przyziemna magia" - Korfu. Powieści sprzed lat, ale warte przypomnienia. Pozdrawiam serdecznie :)


    Gość: Aga Jarzębinowa, *.0.220.5.suedzucker.pl
    2014/08/04 11:56:53
    W sumie z całego spisu Twojego to tylko Chmielewską bym przyswoiła :) Reszta nie dla mnie :)
    Ja kryminały najczęściej a od urodzenia Synka to tylko w wersji audio w samochodzie, albo pod osłoną nocy przy haftowaniu :) Chociaż książki nadal kupuje, bo je kocham! :)


    ela-haft
    2014/08/05 08:09:50
    Widzę, że mamy kolejną wspólną pasję :) ja też lubię książki. Jeszcze chwila a na wakacje wybiorę sięi do Grecji :) z Twoich opisów już wiem, że jest pięknie :)


    damar5
    2014/08/21 12:21:30
    No to sie naczytalas :)Nie ma to jak odpowiedni relaks na wakacjach :)
    Poz.Dana
    P.S. Nazwisko pasuje do autora jak ulal :( reka w kieszeni przy kobiecie :/

    OdpowiedzUsuń