środa, 29 listopada 2017

Borduurschaartjes :)

Były prośby o wpisy holenderskie, były o xxx, były o naparstki. Pewnie wiele z Was spodziewa się czegoś o sklepach robótkowych, ale dziś będzie nożyczkowo! Bo tak sobie wymyśliłam i w ostatnie dwie niedziele cykałam zdjęcia. Tak, ostatnio tylko w niedziele jestem w domu w świetle dnia:P Sporo się włóczę, do pracy i z pracy ruszam w ciemnościach, ale nie narzekam :) Sporo już widziałam, a jeszcze tyle przede mną!!!!! No a z moich wojaży samochodowych, pociągowych czy nożnych przywożę różne rzeczy – prezenty dla 3 xSz… i nie tylko, jakieś jedzonko do spróbowania, no i przydasie :D Wiadomo! Pasmanterii tu niewiele, ale jest sporo różniastych sklepów, gdzie można coś wypatrzeć i zbankrutować:P


A borduurschaartjes to właśnie nożyczki hafciarskie! 


Tyle się tego uzbierało od mojego przyjazdu :D


DSC04405


Lubie takie nożyczki, bo można je zabrać do pociągu, są lekkie i wygodne :) Czarne ze sklepu z chińszczyzną w Barneveld, a te z granatem z Action w Ede :)


DSC04408


Złote do papieru z Tigera z Ede.


DSC04410


A te też z Tigera, ale w Utrechcie. Patrzyłam na nie w Polsce, ale dopiero tu kupiłam. Były też różowe i niebieskie, ale musiałam kupić fioletowe!


DSC04412


Podobne, ale czarne matowe z odpowiednią pochewką z Blokkera z Rotterdamu! Nikt ich nie chciał i biedne leżały na przecenie! No dobra, mnie też się kiedyś takie nożyczki nie podobały, ale jak je w Blokkerze zobaczyłam i pomacałam, to już z łapek nie wypuściłam:P


DSC04414


Tylko pochewka coś się pruje, więc będę musiała chyba przefastrygować czy coś innego wymyślić, nie wiem…


DSC04416


A tu jedyny zakup z typowej pasmanterii! Znalezionej przypadkiem jak zabłądziłam w uliczkach Barneveld :)


DSC04417


Te w tym samym szale zakupowym kupione :P


DSC04419


Bardzo ciężko było wybrać tylko 3 pary, bo wisiało tego dużo więcej! A co najgorsze, Barneveld jest tylko 12km ode mnie! :P


No dobra, kłamałam przy pierwszym zdjęciu. Po tamtej niedzieli zakupiłam jeszcze te dwie sztuki:P


DSC04421


Pipos to tutejsza sieć sklepów robótkowych i to takich drogich przez duże D :( Ale nożyczki mi się akurat spodobały jak byłam w Eindhoven :) A turkusowe w kropeczki, w kształcie kokardki wypatrzyłam w Xenosie w ostatni piątek, też w Barneveld:P W czwartki lub piątki, zależnie od miasta sklepy są czynne do 21, także udaje mi się nie całować klamek:P


DSC04427


W Xenosie jeszcze we wrześniu kupiłam pierwszy tutejszy zestaw do xxxx, a ostatnio fajnie powiększyli ofertę do xxx, ale o tym nie dziś:P


DSC04423


DSC04425


Zdjęcia mocno przekłamane, ale takie światło trafia z mojego tarasu (!!!!) na stolik kawowy :) Mój własny, jak większość mebli :) Z Jyska:P Nie wiem co takiego sprawia, że meble z IKEA są takie popularne, Jysk ma lepsze produkty i ceny :) Dobra, ale koniec o zakupach!


Jutro jadę do Amsterdamu do planetarium! Holenderska organizacja opakowaniowa ma coroczne spotkanie dla członków, także jako jedyny inżynier opakowań w moim biurze w Utrechcie jadę! :D


 


Hmm, z ciekawości sprawdziłam, ze ostatni typowy nożyczkowy wpis w Pieguchowie był w grudniu 2014 roku!!!!!!!!! Wow, tyle „pościłam”:P Jedyna gazetka xxxx po holendersku też już wykryta i zakupiona:P Jak będziecie grzeczne to Was sobie przedstawię:P


Tyle na dziś, do sklikania w przyszłym tygodniu!


 


labores-art  – Śledzie ostatnio jadłam w Polsce a tu widziałam tylko jednego pana co wcinał śledzia, ale ich ulubione ryby smażone i sprzedawane z aut na sobotnich targach próbowałam :D Tutejsze pączki (oliebrodje) też i stropwafle na ciepło i frytki z prawdziwych ziemniaków! Niebo w gębie, ostatnie dwa przysmaki! Ogólnie dużo rzeczy próbuję. Sery tylko na degustacjach w sklepach, bo aż tak serowa nie jestem. Ale czego jem najwięcej to tutejszych zupek, bo mamy po dwie różne na stołówce i prawie wszyscy kupują:P Odkryłam już 5 czy 6 wersji zupy pieczarkowej, uwielbiam musztardową i ich zimową czyli groszkową i niestety nadal nie rozumiem za co kochają pomidorową z klopsikami:P Ale krokiety mają ciekawe, np. z nadzieniem z makaronu, ryżu, posypane zółtym serem:P Natomiast wszystkie słodycze korzenne…. OMG! Wymiatają! I tylko mnie dziwi, czemu tak tu wszyscy narzekają na holenderską kuchnię??? Taka zła jak amerykańska nie jest :) No i pierwszy raz jak jestem za granicą mam na splunięcie polskie sklepy! I to z bardzo dobrym pieczywem, co nawet w Polsce trudno trafić. Karp na święta też będzie! :)


 

1 komentarz:

  1. Gość: taminacodzien, *.vsg1.zeelandnet.nl
    2017/11/29 22:42:33
    Wiedziałam, że coś upolujesz wśród drożyzny w pipoos nożyczkowa kolekcja cuuudna, chociaż fioletowe są najładniejsze. Pokazuj kolejne łupy bo ja ostatnio jakoś nic fajnego nie znalazłam.
    Pozdrawiam i wyczekuję


    Gość: Matkas, *.ipv4.supernova.orange.pl
    2017/11/30 09:39:49
    Ale fajowe - wszystkie !!!! A nas zasypuje... Trzymaj się tam - mama


    cornelka2
    2017/11/30 19:09:31
    Jak nie przepadam za fioletem to te mi sie bardzo podobaja ale wszystkie ciekawe i kolwkcja sie powieksza z snieznych Murcek pozdrawiam


    Gość: labores-art, 94.204.163.*
    2017/11/30 19:10:21
    O rety, ile nożyczek - nożyczkowa królowa :D Ja też pamiętam stroopwafle, pycha, w środku z karmelem? Mniam! Ja też kocham zupy! Niestety u mnie nie ma wielkiego wyboru, zazwyczaj lentil mają, czasem jakiś niby rosół na warzywach. Więc jest Ci czego pozazdrościć! W ogóle w Holandii chyba sporo Polaków więc i jedzonko masz polskie jak poszukać. No ale w ogóle tam mix jedzeniowy, ja pamiętam do dziś z Amsterdamu Indonezyjskie smaki, mniam! Nazywało się takie dobre danie Rijstafel czy jakoś tak... Jak będziesz mieć możliwość to spróbuj, to taki mix przystawek.
    ps. Co do złota, to w Dubaju rządzi! Hindusi je uwielbiają! A z rady Greka możesz kiedyś skorzystać i na własne oczy przekonać się co ten Dubaj ma do zaoferowania :D


    Gość: Agata, *.play-internet.pl
    2017/11/30 20:04:04
    Jaka nożyczkowa kolekcja :) ja mam tylko jedne i muszą być zawsze pod ręką :) Pozdrawiam serdecznie


    Gość: edytag, *.static.ip.netia.com.pl
    2017/12/01 17:18:12
    Super, nożyczkowe zakupy! Takie z Tigera, z materiałem na rączkach mam, niebieskie. Córka mi kupiła w Katowicach.
    Komentuję, ale jakoś nie widzę moich komentarzy u Ciebie. Myślę, że coś w ustawieniach się poprzestawiało, byłam a może nadal wchodzę jako anonimowy.
    Nie wiem, bo nie zwróciłam uwagi.
    To ja, Edyta:)))


    damar5
    2017/12/03 15:52:27
    Naparstkami mnie "zarazilas" cale szczescie ,ze na nozyczki sie nie rzucilam :P
    Fajnie ,ze Twoja kolejna kolekcja sie powieksza :)
    Poz.Dana


    Gość: Nati B, *.play-internet.pl
    2017/12/05 07:30:35
    Piękna kolekcja! Czarne w prującej pochewce oraz urocze z kokardką to moje nożyczkowe nr 1:) Pozdrawiam.


    renataa25
    2017/12/07 18:38:48
    Fajne zakupy nożyczkowe, chyba też sobie jakies sprawię bo w sumie dawno nic nie kupowałam, Mikołaj w tym roku jakoś o mnie zapomniał, więc chyba sama będę musiała prezent sobie sprawić:)


    ella1101
    2017/12/08 14:22:28
    Niezle zakupy, wszystkie nozyczki sa super.

    OdpowiedzUsuń