poniedziałek, 15 lutego 2010

Walentynkowy cd...

W tym roku postanowiłam zrobić samodzielnie prezenty dla rodziców na walentynki. Miałam mało czasu, więc wybrałam małe wzory. I tak powstały dwa breloczki w ciągu dwóch wieczorów. Wzór do kości z sercami znalazłam na Les chroniques de Frimousse i od razu wiedziałam, że muszę je wyhaftować! I nawet wiedziałam dla kogo – dla mamy:) Chciałam, żeby serca były jak najbardziej widoczne, dlatego zdecydowałam się na czarną kanwę 16 Charles Craft oraz satynową mulinę DMC (S666). Całość powstała z takich sześciu części.


DSC01659


A po zszyciu powstała kość o boku długości 2,5 cm.


DSC01666


DSC01667


Dla taty wykonałam breloczek z jego ulubionym motywem – greckim:) Wykonałam go haftem dwustronnym na błękitnej 14 DMC. Z prawej strony prezentuje się tak.


DSC01663


A z lewej tak.


DSC01664


Haftowanie dwustronne nie jest trudne, juz kilka zakładek wykonałam tą techniką. Jedyny feler to krzyżyki wykonywane w dwie różne strony, na zmianę raz w prawo, raz w lewo. Mnie to akurat nie przeszkadza:)


Chciałam Wam jeszcze pokazać, jak moje biurko na wydziale wyglądało przez cały tydzień. Bardzo lubię wszystkie misie:)


DSC01637


W niedziele mam zawsze trochę mniej czasu na krzyżyki, bo odsypiam cały tydzień ale przede wszystkim gotuję na kilka dni do przodu. Właśnie wyjęłam mój obiad na poniedziałek, środę i piątek z piekarnika:D Gotowanie dla jednej osoby bywa nudne, bo jedna potrawa starcza na kilka dni, ale przynajmniej wiem co jem i wychodzi taniej niż chodzenie po knajpach albo jedzenie prawdziwego amerykańskiego jedzenia czyli odgrzewania gotowców z lodówki lub zamrażarki:P Jak to zwykle robi moja grupa albo posila się tylko kanapkami. Kucharka ze mnie słaba, bo mało doświadczenia mam, ale głodna nie chodzę, a to najważniejsze! A oto i zapiekanka z jabłkami!


DSC01670


Przepis bardzo prosty. Potrzebne jest opakowanie makaronu, trochę jabłek oraz odrobina cukru. Mama zawsze robi zapiekankę w garnku, ale że moje jedyne dwa garnki są teflonowe z plastikowymi rączkami, więc używam szklanego naczynia. Czegokolwiek używamy, trzeba wysmarować ścianki tłuszczem i posypać bułką tartą – to najtrudniejsza część! Później na zmianę przekładać makaron ze startymi na tarce jabłkami. Jabłka trzeba posypać cukrem. U mnie wychodzą trzy warstwy makaronu plus dwie jabłek. Długość pieczenia zależy od tego jak twardy lubimy mieć makaron. Ja lubię mocno podpieczony, zresztą ogólnie lubię przypalone potrawy:P Nawet w Grecji znajomi wybierają dla mnie kawałki z "karbono" z grilla, czyli lekko zwęglone:P Dlatego moja zapiekanka siedzi 1h w temperaturze 250 st. C. Mama piecze duży garnek w 175 st. C przez 45 – 60 min. Jak kto lubi, trzeba tylko pamiętać o przykrywce. Po upieczeniu można jeszcze dodatkowo posypać cukrem. Ja omijam ten punkt, bo nie lubię za słodkich rzeczy, wolę kwaśne:) Mam nadzieję, że komuś się przyda ten prosty a smakowity przepis!


 


Na koniec muszę się pochwalić kolejnymi wyróżnieniami jakie otrzymałam. A jest ich sporo! Agata z blogu Magia tworzenia tak uzasadniła przyznanie mi wyróżnień:


„Annie z Pieguchowa za mistrzowskie hafty krzyżykowe”


Agata, bardzo mi miło, ale nie wiem czy zasłużyłam na te wszystkie wyróżnienia, bo na pewno nie na takie uzasadnienie. Jak Wam już pisałam, moje prace nie są idealne, dla mnie najważniejsza jest przyjemność xxx. Niemniej jednak, jestem bardzo szczęśliwa:) A oto i bukiet wyróżnień od Agaty.


artystycznokreatywne


kreatywnie


nagroda_alizee[1] odEnthia


selovaleapena_2_


tworzacezpasja


wyroznienie1


 


Przez najblizszy tydzień muszę odstawić xxx, a może i blog, bo w następny poniedziałek mam egzamin z elektrochemii:( A zaczęte prace za bardzo mnie kuszą. Tak więc, jeśli nie będę się tu pojawiać, znaczy, że staram się wcisnąć książkę i krasnoludka do głowy, żeby mi podpowiadał podczas egzaminu:P


 


Agata – Dziękuję bardzo za wszystkie wyróżnienia. Jutro w chwili wolnej poogladam Twój blog:)


paga-tek – Ojej, ale ze mnie psorka (cytując moją nauczycielkę z fizyki z LO:) Bardzo się cieszę, że mogę moją wiedzę i doświadczenie przekazać dalej. Sama też wiele odkrywam z internetu oraz z gazet.


aeljot – Dzięki. Wszystkie serduchowe prace są spoza worka:P Od lipca nic serduchowego nie stworzyłam, więc wspomagałam się „starociami”. Ale coś tam będę powoli wyciągać:)


damar5 – Tak, pamiętam Twojego kotka. Ja mam jeszcze jednego, haftowanego na zielonej kanwie – za mały kawałek kanwy obcięłam na kaczuchę i akurat kotek się zmieścił. U mnie prawie żaden skrawek kanwy się nie marnuje:P A dlaczego miałabym się wystraszyć Twojego zdjęcia? Jesteś ofiarą nieudanych operacji plastycznych czy co?:P

1 komentarz:

  1. paga-tek
    2010/02/15 03:36:13
    Prezenty ktore zrobilas sa sliczne. Do tej kosci tez sie przymierzam, ale z czasem u mnie kiepsko :/. A jedzenia amerykanskiego nienawidze i dlatego zawsze gotuje. Poprostu mam obrzydzenie np. do tych zup w puszkach, ktore wystarczy tylko wylac na talerz i podgrzac w mikrofali...


    fiolqak
    2010/02/15 06:14:26
    Kośc jest rewelacyjna, chyba kiedyś odgapię od Ciebie:-)Śliczne!!!zapiekanka może byż jeszcze posypana cynamonem- jak kto lubi, wtedy wydobywa się piękny zapach jabłkowo- cynamonowy:-)Pozdrawiam i zycze powodzonka w zakuwaniu:-)


    damar5
    2010/02/15 07:51:23
    Fajna kosc i breloczek tez :) Jeszcze nigdy nie probowalam wyszywac dwustronnie ,hmmm trzeba to nadrobic :) Poz.Dana


    aeljot
    2010/02/15 21:32:06
    Ciekawie wyglada ten haft dwustronny, pierwszy raz widzę coś takiego.


    pkela_1
    2010/02/18 15:34:51
    I tak to się człowiek uczy całe życie - właśnie się dowiedziałam od Ciebie, że istnieje coś takiego jak haft dwustronny.
    Bardzo cenna wiadomość - dziękuję i pozdrawiam.


    chica111
    2010/02/19 10:56:04
    Hej !
    Czytałam o hafcie dwustronnym ale książka która właśnie zawierała opis gdzieś się zawieruszyła i od września nie mogę jej znaleźć (w najgorszym przypadku wylądowała przypadkowo w śmietniku - oby ni i oby kiedyś jednak się znalazła).
    Ja tego typu zapiekankę z jabłkami znam ale w wersji z ryżem.
    Pozdrawiam Iza N-P.

    OdpowiedzUsuń