czwartek, 11 lutego 2010

Uwaga! Ciężko strawny pączek! :P

Postanowiłam nie męczyć Was już więcej i wygrzebałam coś z worka:) Jutro Tłusty Czwartek, więc dziś zaprezentuję biscornu, które trochę przypomina pączka, przynajmniej z koloru:P Powstało zaraz po „kobyle”, gdy miałam jeszcze nastrój jesienny. A było to chyba w grudniu! Udało mi się okazyjnie kupić na ebayu brązową kanwę, 18 Regency, więc zaraz wygrzebałam z teczki czekający dość  długo wzorek z żołędziami. Z obu stron ten sam wzór, ale haftowany różnymi nitkami. Z jednej strony mulina DMC color variations nr 4126, a z drugiej nitka firmy coats, uwieczniona na zdjęciu. Było to moje pierwsze biscornu z koralikami i jestem bardzo zadowolona z tego, jak wyszło. Tym razem trochę mniejsze mi wyszło – średnica 9cm, grubość 3 cm.


DSC01633


DSC01635


DSC01636


 


Z ciekawostek amerykańskich, w moim najbliższym sklepie spożywczym sprzedają „paczki”, ale informacja w ulotce mówi, że jest to tradycyjna polska potrawa na Tłusty Wtorek (Mardi Gras), który w tym roku przypada 16 lutego! A dalej jest jeszcze lepiej, najpopularniejsze nadzienia to te owocowe typu np. cytryna! Zaraz napisałam do nich maila ze sprostowaniem, dostałam nawet odpowiedz, że prześlą dalej do kierownictwa. Może w przyszłym roku, nie będzie już pomyłki? I tak nieźle się postarali, bo w innych sklepach sprzedają „paczkis”, co mnie osobiście kojarzy się tylko z „fishes”:P No nic, jakoś to przeżyję:) A jutro kupię sobie amerykańskie pączki z dziurką, bo nie będę przepłacać za „paczki”. Już kilka razy spragniona polskich produktów kupiłam kilka drogich frykasów i się przejechałam. Np. rok temu kupiłam powidła śliwkowe firmy Grosik, specjalnie do piernika świątecznego. I co się okazało? Nie przypominało to nawet dżemu śliwkowego, ale raczej galaretkę:( A drogie było, że hoho! Cóż, mój żołądek musi poczekać do czerwca – rodzinka ma już pełną listę produktów spożywczych, bez których niech mnie lepiej nie odbierają z lotniska w Atenach:P Na czele oczywiście powidła śliwkowe, kabanosy i oscypki! No i grecka tyropita!!!!!!!!  Mniam mniam, muszę skończyć, bo zaczyna mi w brzuchu burczeć a ślinianki pracują jak oszalałe! A najlepsze pączki są i tak w Piekarku w centrum Katowic:)


Po wiosennej pogodzie zima znowu atakuje:( Od wczoraj sypie prawie cały czas. Ale przynajmniej ekipa odśnieżająca nie śpi, obudzili mnie o 4 rano! Dziś wracałam z pracy po ciemku, znowu 12h na laserze:], więc musicie się zadowolić wczorajszymi zdjęciami.


DSC01625


DSC01626


Jedyne co mnie pociesza, to myśl, że za 127 dni wyjeżdżam na spotkanie z rodzinką w Grecji! A teraz biorę się za wykańczanie prezentu urodzinowego, bo musi być gotowy na piątek.


 


ewkaka19 – Dzięki. Właściwie to jeszcze nie wiem jak wykorzystam buteleczki, ale nie mogłam się powstrzymać przed zakupem:D


paga-tek – Dzięki:)

1 komentarz:

  1. fiolqak
    2010/02/11 06:17:57
    Twoje biscornu jest prześliczne, takie delikatne i precyzyjnie wykonane. Śliczny kolorek kanwy. Szczerze to jeszcze takiej brązowej nie widziałam, ale ja ciemna jestem , to moge się dziwować:-)Miłego tłustego czwartku z wieloma pączusiami z dziurką;-)U mnie dziś w domku sa pączusie z serkiem homogenizowanym, zdrowsze i pyszniutkie:-)


    anetakam0
    2010/02/11 08:24:11
    Był sobie pączek, co nie miał rączek
    i okrąglutki był jak miesiączek.
    Miał lukrowaną złocistą skórkę,
    a w środku dziurkę na konfiturę .
    Wszyscy go lubią - starsi i dzieci.
    Na jego widok, aż ślinka leci.
    Lecz co naprawdę pączki są warte,
    to przede wszystkim wie
    Tłusty Czwartek

    smacznych pączków i faworków
    od "czwartku tłustego",
    aż do "zapustnego wtorku".
    _(\ ____¤¤_____/)___/)__¤¤
    ¤¤(/\)¤¤


    damar5
    2010/02/11 14:48:07
    Anka,piekne te biscornu .Zmiana kolorow na korzysc(mam ten wzor w wersji czarno-bialej) ,guziczek zoledziowy ,wstazka wszystko pasuje ,pieknie.
    A butelki Daydreams rewelacyjne ,duzo juz sie naogladalam ale takiego cudu nie spotkalam.Chlip,chlip,wiem jakie bolesne jest buszowanie po e-Bayu ;-) Poz.Dana


    anek-73
    2010/02/11 15:27:17
    Ten jesienny wzór jest cudowny! A guziczek boski!


    paga-tek
    2010/02/12 03:02:10
    Guzik powalil mnie na lopatki, jest cudowny... Zreszta jak cala praca. Prezentuje sie naprawde swietnie...

    OdpowiedzUsuń