środa, 24 lutego 2010

Na wysoki połysk!

Mowa o mojej zakładce. Mojej, bo nie tylko wyhaftowanej przeze mnie, ale też jedynej, której właścicielką pozostałam. Inne trafiły w łapki rodzicków, ale o nich kiedy indziej. Moją zakładkę wykonałam haftem dwustronnym, po raz pierwszy używając muliny metalizowanej DMC. Zakładkę dłubałam w help roomie, kiedy akurat studenci nie zawracali mi głowy i kiedy nie spałam na ławce:) Na zdjęcie załapał się też mój pierwszy Newtonek. Od tego wzoru zaczęła się moja miłość do tego misiaczka i jakoś do dziś mi nie przeszło. Fance też się Newtonek spodobał, więc dostała go w prezencie. Przy misiu, pierwszy raz haftowałam półkrzyżykiem i przy tym bardziej się namęczyłam niż przy mulinie metalizowanej:( Przy każdym kolejnym Newtonie najbardziej nitki mi się plączą właśnie przy półkrzyżykach. Ale efekt jest super, więc jakoś daję radę. Oba hafty powstały na jesieni 2008 roku, więc są już w drobnych łapkach mojej mamy:)


DSC00931


 


Z komentarzy zauważyłam, że dla niektórych haft dwustronny jest czymś nowym. Moja instrukcja jest w Katowicach, ale jeśli będą chętni to postaram się zamieścić krótki kurs na blogu.


Dziś nawet trochę pohaftowałam, w pralni:) Akurat tym razem niczego nie zapomniałam, bo zwykle idę bez igły, schematu albo bez kanwy:P Więcej dziś nie pohaftuję, bo za chwilę zaczyna się nowy Lost, a to jedyny serial, który trzeba oglądać a nie tylko słuchać:P


 


kinia_1979 – U mnie już od powrotu z wakacji tata planuje kolejne wakacje. I tak jest co roku i co roku Grecja:] W Turcji jeszcze nas nie było, ale po kilku urlopach spędzonych m. in. we Włoszech, Francji czy Chorwacji, stwierdzamy, że nie ma lepszego miejsca do spędzania wakacji niż Grecja! I chodzi tu nie tylko o klimat i widoki, ale też o ludzi:)


magda.madziula – Każdego dnia myślę o wakacjach, zwłaszcza odkąd na pulpicie mam takie zdjęcia jak z poprzedniej notki. A nasza plaża, nasza oliwka i przede wszystkim nasi znajomi Grecy już na nas czekają:)


pkela_1 – Ja lubię tylko ciepłe morze:) Nad Bałtykiem byłam tylko raz, na zielonej szkole i jakoś nie ciągnie mnie znowu. Natomiast Wenecję będę w tym roku „zwiedzać” w lipcu i postaram się zrobić trochę więcej zdjęć. W zeszłym roku byłam „modelką” taty, więc zdjęcia nie są za ciekawe:P Ale to chyba z powodu długiej rozłąki tatę tak naszło:)


paga-tek – Ja też już chcę być w Grecji i wygrzewać się na słońcu, bo tutejsze zimy nieźle dają mi w kość. A pytałaś się w sklepie o drożdże? Ja też długo nie umiałam ich znaleźć, bo w sklepie mają zwykle tylko kilka paczuszek i szybko schodzą, ale przynajmniej obsługa pokazała mi pustą półkę i przy następnej wizycie w sklepie mogłam zbierać szczękę z podłogi, jak zobaczyłam cenę:P No to już wiem, że w weekend sobie trochę pochodzę po Michaelsie i poszukam tych magnesów:) I wszystko przez Ciebie!:P


Motylek73 – Tak marnować mleko?:P Mnie by było żal galona mleka!:) Ale ja jestem walnięta na jego punkcie i mogłabym je pić litrami dziennie. A sera do sernika nie ucieram specjalnie, po prostu miksuję z innymi składnikami. I co mi się tu wtrącasz, jak przepis był dla paga-tka! hihi:P Mnie philadelpia tak bardzo smakuje, że rąbię ją też na śniadanie. Jakoś te wszystkie specjalne serki do kanapek są za delikatne na moje podniebienie. Ja tam muszę czuć co jem!

1 komentarz:

  1. aeljot
    2010/02/24 06:58:03
    Ja też bardzo lubię Lostów :)))


    damar5
    2010/02/24 09:58:21
    Aaaaa zazdroszcze nowych odcinkow ,czekam niecierpliwie na kolejne ,uwielbiam ten serial.
    Ja jestem chetna na kurs haftu dwustronnego,chetnie sprobuje ,lubie nowosci :)

    Poz.Dana


    Gość: Motylek73, *.hsd1.wa.comcast.net
    2010/02/24 18:51:09
    Jedyna forma mleka jaką jestem w stanie przełknąć to biały ser...
    A mleko i tak kupuję galonami, bo moje dziecko mogłoby żyć na mleku wyłącznie.


    paga-tek
    2010/02/24 19:18:27
    Newtonek sliczny zakladka zreszta tez :). Ja poprosze o krotki opis wykonania haftu dwustronnego... A czy w duzych marketach spotkalas te drozdze? Bo ja tylko do takich jezdze, male sklepy w mojej okolicy nie istnieja :P.


    fiolqak
    2010/02/25 09:35:06
    a i ja tez skorzystam z takowej instrukcji:-)ciekawam bardzo jak tak się haftuje, u mnie zawsze ta lewa strona taka nijaka wychodzi;-)

    OdpowiedzUsuń