niedziela, 24 grudnia 2017

Sto lat, sto lat!

8 lat Pieguchowa! Dokładnie dziś, w wigilię 2009 roku w Michigan założyłam bloga :) Od tego czasu sporo się działo, wróciłam do Polski, przeniosłam się na dłuższą chwilę do Brazylii, a dziś siedzę w Holandii! O tak, bo tegoroczne święta spędzamy z 3x Sz… zza filara w mojej chacie na wiosce :D Rodzinka przyjechała do mnie 15 grudnia, a kiedy wyjedzie jeszcze nie wiadomo :D


Jeszcze trochę statystyk, przez 8 lat polałam wody w 528 wpisach, odwiedziłyście mnie ponad 351 tysięcy razy, a skomentowałyście ponad 12 tysiecy razy. W ostatnim roku mało pisałam, ale dalej się trzymam i nie zamierzam zamykać bloga! Także dziękuję, ze jesteście ze mną i liczę, że zostaniecie dalej!


Święta w tym roku po raz pierwszy w życiu u mnie i bardzo się cieszę, bo przede wszystkim jesteśmy razem, a po drugie widzę, że rodzinka rzeczywiście odpoczywa :) Jak w tym tygodniu wychodziłam do pracy o 6:30 to rodzinka wstawała koło 3h później:P


Razem kupiliśmy choinkę w zeszłym tygodniu i mama ją cudnie ubrała ozdóbkami, które kupowałam w ostatnich miesiącach :)


DSC04613


DSC04615


I nasze wspólne “dzieła” naścienne :P


DSC04616


DSC04617


Choinka sponsorowana przez właścicieli domu, w którym mieszkam, bo w momencie podpisywania umowy dostałam takie coś:)


Clipboard012


A w środku karta podarunkowa na 50 euro:) Jeszcze co nieco zostało po zakupie choinki, więc coś fajnego muszę dokupić, żeby kiedyś miło wspominać Anneke i Henka :)


DSC04652


Kwiatki jeszcze dokupiłam zanim rodzinka przyjechała, gwiazda betlejemska jakoś się trzyma, a na kaktusie świątecznym z każdym dniem przybywa kwiatków:)


DSC04619


A taką choinkę kupiliśmy wspólnie :)


DSC04622


DSC04624


Jak widać pogodę Sz… przywiozły fajną, zrobiło się ciepło i tylko czasem mży, więc jest super!


A jeszcze tydzień przed ich przyjazdem Holandia została sparaliżowana …. 15 cm śniegu :P


Strzała na stacji kolejowej.


WP_20171208_20_25_51_Pro


A tu dzieci pod moim domem. I tak, poważnie 15 cm śniegu i już alerty w całej Holandii, żeby się nie ruszać z domów, do pracy nie jechać, etc. Hmmm, w Michigan padliby ze śmiechu, mnie to trochę zdziwiło, ale do pracy i z pracy o dziwo punktualnie odjechałam. Tylko jak liście spadały na tory na koniec jesieni miałam spore opóźnienia pociągów. No ale ponoć nie rozumiem śniegu w Nl :P


WP_20171210_14_30_37_Pro


Wracając do spraw ważniejszych niż pogoda, spostrzegawcze oczy pewnie już wypatrzyły aniołki frywolitkowe na choince sklepowej. To część przesyłki od Pani Neli – cornelki2, która dotarła do mnie w tym tygodniu! Dziękuję bardzo!


DSC04650


A kilka dni wcześniej dotarła paka od Dany – damar5, z bliższych już Niemcowic:P Dana, dzięki! Mamy sporo radochy ze wspólnego picia herbatek z Matkasem!


WP_20171215_19_07_03_Pro


WP_20171215_19_09_24_Pro


Do sąsiadów w Katowicach dostarczona została natomiast przesyłka od Ivony z Kanady (ella1101) i jak w styczniu Rodzicki wrócą z Nl, to się przekonamy co dostaliśmy :) Ivona, dzięki wielkie za pamięć!


A ja dostałam ostatnio kilka kartek od sąsiadów, wszystkie znalezione w dziurze na listy w drzwiach wejściowych:D


DSC04626


Liski od właścicieli, mikołaj w fiolecie od sąsiadów z dołu – Jana i Bep, a różowe Hello od sąsiadów z boku, co niedawno kupili dom i od czwartku go remontują:P


DSC04628


A takie kartki znalazłam na stołówce w pracy! Zawsze są jakieś sezonowe i darmowe:)


DSC04630


Zresztą firma o nas dba, jak każda w Nl i już na mikołaja, czyli 5 grudnia kiedy prezenty w Nl przynosi Sinterklaas dostaliśmy czekoladowe litery. Wszyscy S jak Sinterklaas choć powinno się dostać całe imię lub przynajmniej pierwszą literę swojego imienia :P


Clipboard01


A na święta każdy wychodził ze swoją paką!


WP_20171215_15_08_19_Pro


Akurat w piątek jak moje Sz… przyjechały to je dostaliśmy, więc wspólnie w domu rozpakowaliśmy :)


WP_20171215_19_03_41_Pro


Muszę powiedzieć, że nie spodziewałam się tak ekskluzywnej zawartości! Myślałam, że w środku będą po prostu jakieś słodycze na święta, a tu full wypas :) Winko afrykańskie już skonsumowane, a reszta czeka na kolejne dni świąt!


WP_20171215_19_03_54_Pro


Niektórzy sami od siebie coś organizowali i dzięki temu na jednym ze spotkań mogłam spróbować tutejszej odmiany naszej karpatki :)


WP_20171219_14_27_54_Pro


Ostatni tydzień przed przyjazdem rodzinki sprzątałam chałupę, bo jednak 110m2 samo się nie posprząta, więc wpisu w zeszłym tygodniu nie udało mi się napisać i pewnie tak będzie do końca pobytu moich Sz… u mnie :D No, ale tego się spodziewałam, że będziemy ze sobą spędzać sporo czasu :) Do pracy idę dopiero 2 stycznia, więc nacieszymy się sobą na kolejne miesiące rozłąki.


A zanim jeszcze do mnie przyjechali to udało mi się iść do kina na Listy do M3 :)


WP_20171203_18_59_38_Pro


Dopiero niedawno odkryłam, że wiele polskich filmów mogę zobaczyć w tutejszych kinach i czasem jest to naprawdę blisko, jak w Utrechcie gdzie pracuję :) A na sali byli też zagraniczni, bo słyszałam rozmowy po angielsku i niemiecku. Film był puszczany w oryginale z napisami po ang.


 


Tyle na teraz! Takiej okazji jak 8 lat Pieguchowa nie mogłam przepuścić!


Wesołych Świąt i do sklikania jak mnie rodzinka dopuści do lapka!


 

1 komentarz:

  1. ella1101
    2017/12/25 03:14:48
    Wesolych Swiat dla calej rodzinki, super ze macie mozliwosc spedzic swieta razem.


    damar5
    2017/12/25 11:58:32
    100lat!!!!
    Zacny Jubileusz:) i zyczymy sobie tylko tak dalej :) bo jest ciekawie i roznorodnie :)
    Wszystkie ozdobki i choinka swietne ,bawcie sie dobrze i swietujcie dalej
    Poz.Dana


    cornelka2
    2017/12/25 16:46:57
    Szybko mija czas zycze 100lat Twojemu blogu zawsze czytam super ciekawostki i twoje xxx Ja tez ciesze sie bardzo bo dzieci mam przy sobie i moge poswietowac z nimi pozdraeiam wszystkich serdecznie


    Gość: anna-kalinska, *.jmdi.pl
    2017/12/25 16:50:09
    Gratuluję rocznicy blogowania!
    Pięknych chwil z Twoimi bliskimi. Wesołych Świąt.


    Gość: Agata, *.toya.net.pl
    2017/12/25 18:41:03
    Zdrowych, radosnych i rodzinnych Świąt :)


    Gość: Susan, *.dynamic.chello.pl
    2017/12/26 00:49:28
    Zdrowych i spokojnych Świąt!


    Gość: edytag, *.ip.rudna-net.pl
    2017/12/26 11:53:38
    Cudownie, że cała rodzinka w komplecie na Święta!
    Gratuluję rocznicy! 100 lat!!!

    Gość: Agnieszka, *.dynamic.chello.pl
    2017/12/29 22:42:59
    Wzruszył mnie jakoś tak Twój wpis, że Rodzinka u Ciebie i choinka i wszystko... Najważniejsze! :)
    Gratuluję serdecznie jubileuszu i życzę kolejnych udanych blogowych latek!


    Gość: Kinga, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2017/12/31 13:26:22
    Gratuluje 8 lat <3 Jesteś dla mnie inspiracją od samego początku mojej przygody z krzyżykami ;) Dziękuje że jesteś i tworzysz. Życzę Ci kolejnych lat blogowania,radości z tworzenia i spokojnego zdrowego życia ;)
    Pozdrawiam Kinga


    renataa25
    2017/12/31 15:43:26
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku i abyś ciągle pisała, bo lubię do Ciebie zaglądać!!


    Gość: labores-art, 94.204.132.*
    2018/01/01 17:48:50
    wszystkiego najlepszego na 8lecie!
    ale masz duże to mieszkanie, 100m to mega przestrzeń! i weź to sprzątaj :P
    właśnie czytałam o zamarzającej Niagarze, od razu pomyślałam jak to lubisz takie mroźne klimaty ;)


    Gość: Margonitka, *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
    2018/01/06 20:31:15
    Bardzo się cieszę, że w końcu po tylu latach udało się Wam spędzić święta całą rodziną 3xSz.. zza filara :)) Bo nie ma to, jak rodzina. Mam nadzieję, że jeszcze u Ciebie siedzą i nadal świętujecie. A Twojemu blogowi to życzę dwieście lat!!! Fajne miejsce, inne niż inne :) Pozdrawiam serdecznie Małgosia
    margoinitka.pl


    Gość: Carse, *.farm.amwaw.edu.pl
    2018/01/10 14:52:33
    Wszystkiego najlepszego z okazji takiej ładnej, okrągłej rocznicy! :) Z okazji Świąt chyba nie wypada już życzyć, ale mam nadzieję, że minęły w fantastycznej atmosferze.
    Zaintrygowała mnie jedna rzecz w Twoim wpisie - te kartki od sąsiadów... czy Wy się znacie, czy po prostu Holendrzy są tacy mili i towarzyscy i dbają o tych, którzy mieszkają obok? ;)


    Gość: labores-art, 94.204.132.*
    2018/01/18 20:39:24
    hej, jak orkan Frederike? przeżyłaś bez żadnych przygód? podobno Holandię nieźle rąbnęło...


    chwilo_trwaj
    2018/02/04 17:33:49
    Anno! Jesteś tam po drugiej stronie Europy? Porzuciłaś blogowanie?

    OdpowiedzUsuń