wtorek, 12 marca 2013

Nie wiem:(

No nie podoba mi się i już:( Wczoraj zrobiłam coś nowego i nie jestem zadowolona:(


A zaczęło się od mojej miłości do miniaturek. Cały czas poszukuję sposobów by zmniejszyć swoje prace. I tak w Joann wypatrzyłam pewien materiał, na którym pisało aida 28ct. Choć całkiem u góry stoi jak byk „linen” czyli len.


DSC08314


W zbliżeniu wygląda to tak. Ktoś wie co to jest? W miarę regularnie wygląda, więc kupiłam na próbę.


DSC08319


W zeszłym tygodniu wymyśliłam sobie kolejny kalendarz:P Wiem, oszalałam, ale kicham to:P Wpadły mi w oko elfiki z Cross Stitch Crazy. Wymyśliłam sobie, że chcę żeby były malutkie, żeby zmieściły się w jedną z poniższych ramek. Te kolorowe to są magnesiki.


DSC08303


I tak liczyłam i liczyłam, ile mi elfiki zajmą cm na jakim materiale i jakoś najbardziej mi pasowała ta kanwa 28ct. Znalazłam, że jak 28ct to znaczy, że 112 kratek na 10 cm. Pasowało do większości rameczek, więc wczoraj w czasie Walking Dead i Talking Dead wzięłam się za xxx. Oczywiście musiałam zabrać się za mój ulubiony miesiąc - pażdziernik:) Po 1,5h miałam gotowego elfika.


DSC08280


No i nie podoba mi się jak wyszedł:( Dennie strasznie:( Już jak haftowałam nie podobało mi się, a jak skończyłam też mi się nie podoba:( Wiem, że moje xxx mają daleko do ideału, ale przynajmniej kanwa sprawia, że są równe, a tu każdy jest inny i mnie to wkurza. Poza tym nie mogłam sobie policzyć przed haftowaniem i musiałam wyciąć większy kawałek materiału niż potrzebowałam, a ja nie lubię w ten sposób marnować materiałów do xxx. No i ostatni mankament. Z obliczeń nici, elfik wyszedł mniejszy niż miał być. To też mnie denerwuje. Przed rozpoczęciem każdego haftu liczę ile mi zajmie na danym materiale tak, żebym od razu mogła wymyślić, zanim jeszcze postawię pierwszy x jak go wykorzystam, w co oprawię. A tu suprajs:( Nie lubię tego materiału! Kicha mnie czy to kanwa czy len, nie podoba mi się:(


DSC08277


Jak widać nawet 3 cm nie mierzy, mikrusek jeden:P No dobra, podoba mi się, że jest maciupci. Ale już że taki koślawy to nie:( Haftowałam całość co jedną nitkę, jedną nitką muliny DMC, igłą 28 i wszystko było za duże:( Backstitche jakieś koślawe:( Uśmiech z twarzy elfika zniknął:( , a october jakiś rozmyty:( Same popatrzcie.


DSC08285


DSC08287


DSC08289


No nic, wywalać go nie będę, więc poprzymierzałam rameczko-magnesiki, ale nadal nie wiem, która pasuje najlepiej:( I nie wiem, czy resztę tak samo przemęczę, czy jednak na jakąś kanwę się zdecyduję. Nie wiem, koncepcja mi znikła:(


DSC08294


DSC08296


DSC08299


DSC08301


A może zwykła rameczka do ornamentów? Choć wydaje mi się nieco za duża. Dlatego liczyłam, że elfik wyjdzie w rozmierze 3,5 cm, tak jak mi wyszło z obliczeń:( A tu kicha:(


DSC08290


No nic, mój elfik w pełnej okazałości. Może jeszcze się polubimy:P Choć ten jego zez jest strasznie podejrzany:P


DSC08282


Po tych rozczarowaniach wróciłam do zwykłej, jakże ulubionej kanwy:) Co prawda w moim mało ulubionym białym kolorze, ale innego wyjścia nie ma! Mój nowy gorący hafcik:D


DSC08306


I mulinki do niego:) I cała reszta bajzlu kanapowego:P Matkas, podobają Ci się kolorki? :)


DSC08310


Oj, nie wiem jak Wam, ale mnie się hafty na zwykłej kanwie najbardziej podobają:) Jakieś lny i inne cuda to nie dla mnie. Ja tam lubię dziury w kanwie, jak Matkas dziury w żółtym serze:D I ten cały wybór kolorów i wzorów na kanwach! Kocham kolorowe kanwy!!!!!!!!!!


 


Aaaa! Dziękuję wszystkim, którzy trzymali za mnie kciuki:) Dostałam dziś oceniony egzamin i wcale źle nie było:P 110 punktów na 115 możliwych:) Dziękuję za wsparcie! Przy następnych dwóch egzaminach znowu się przypomnę:D


Dziś nadal było wiosennie:) 13C i choć lało pół dnia, to i tak było super:) Deszcz jest 100x lepszy niż paskudny śnieg:P


 


Dziękuję za wszystkie komentarze:)


 


pagatek – Za chwilę pewnie będziesz marudzić, że jest za ciepło:P Już ja Cię znam:P

3 komentarze:

  1. Gość: Matkas, *.welnowiec.net
    2013/03/12 07:15:30
    I nie marudzic mi tam z Elfikiem , jest super i juz jest w naszej rodzince - pracowac mi tam / naukowo ../ mama


    damar5
    2013/03/12 08:38:49
    Na moje oko :Anka,pierwsze koty za ploty :P no i nie wiem co Ci sie nie widzi ?Fajny elfik ,proste krzyzyki a co do kresek to faktycznie na lnie najtrudniej wykonac a Tobie wyszlo naprawde swietnie:-)
    I zeby bylo jasne nie podmilam sie ,zadna wazelina takie moje zdanie.Jesli Twoja wizja pracy odbiega od wykonania to trudno ale sama praca fantastyczna :-)
    Chetnie poczytam co powiedza doswiadczone lniano kolezanki,nabije Ci dzis statystyki hihi
    Poz.Dana


    bk110
    2013/03/12 08:46:11
    Piegcuha, ja pokochałam haftowanie na lnie i jakbym mogła wszystko na nim bym robiła :-)
    Ten co kupiłaś jest dosyć "rzadki". Zazwyczaj haftuje się co dwie nitki więc może dlatego wydaje Ci się, że wyszedł za mały bo z tego co widzę zrobiłaś co jedną. Jakbyś wzięła 32 było by lepiej. No i powiem Ci, że zbyt surowa jesteś dla siebie. Bo mi ten elfik baaardzo się podoba. I ślicznie się uśmiecha.


    edyta350
    2013/03/12 08:57:28
    Jeśli to len to przez 2 nitki się haftuje wtedy sie zgadza ta numeracja 28 cT. Wg mnie najlepiej wygląda w pomarańczowej. No i zamiast oprawiać w ramki zawsze możesz zrobić mini wafelka :) Pozdrawiam


    OdpowiedzUsuń
  2. Gość: Dominika, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2013/03/12 09:03:48
    Dla mnie to wygląda na surowe płótno lniane :) smakowity dla mnie kąsek :D Len taki ma to do siebie, że się rozłazi. Teraz to chyba byś musiała go zmoczyć, żeby się ciut zbiegł.
    Ramka wg mnie pomarańczowa,

    a u mnie pada śnieg... zima wróciła a już w zeszłym tygodniu była wiosna. Ale dla drzew owocowych to dobrze, że jeszcze zima.
    Pozdrawiam


    iwonan_1
    2013/03/12 09:08:36
    Elfik, elfik nie kochany przez twórcę... i cóż począć z tą sierotką? Moim skromnym zdaniem wsadzić do ramki nr 2 i spróbować chociaz polubić :)
    Widziałam w życiu o wiele gorsze rzeczy.. i to najczęściej w swoim wykonaniu! To mi się zdarza bardzo czesto, że jak sama coś zaplanuję i wyprodukuję to na końcu nie mogę uwierzyć, że mi wyszło takie badziewie.. :(
    Jeśi chodzi o dyskusje na temat wyższości kanwy nad lnem i odrowtnie, to chyba jest to problem nie do rozstrzygnięcia, więc niech każdy szaleje z igłą na tym na czym chce...
    Aha, polska zima (nieustępliwa) pozdraiwia amerykanska wiosenkę... ech...


    Gość: monalisa20014, *.40-79-r.retail.telecomitalia.it
    2013/03/12 09:46:56
    Wcale nie wyszlo zle! To tez czasami kwestia przyzwyczajenia, ze nowy material wydaje sie niedobry. Ja nie wiem co to jest za material ale dla mnie wydaje sie troche za rzadki... Moze wyszywajac dwiema nitkami co dwie nitki bedzie lepiej. A dla takich malych hafcikow lepiej uzywac materialu bardziej gestego...


    OdpowiedzUsuń
  3. tychna
    2013/03/12 11:00:58
    fakt, że wzorek trochę stracił na urodzie - chyba jest za mały - spróbuj kanwę 20ct też małe ale nie za małe :)
    len mnie korci, ale póki co nie odważyłam się na zakup - na dużych pracach to wygląda ładnie ale na małych to wychodzą jego mankamenty czyli nieregularność splotów.
    Czytałam kilka postów dziewczyn, które tworzą na lnie i twierdziły że len tak ma i nikt nie oczekuje, że krzyżyki będą idealne, ale ja tak lubię :)
    paradoksalnie, mnie najbardziej podoba się elfik w białej, okrągłej, za dużej rameczce :)


    paga-tek
    2013/03/12 12:49:33
    Oj dzieki za ta publikacje, bo juz dwa razy mialam w rekach ten len czy kanwe, sama nie wiem jak to nazwac :P. Wydaje mi sie ze len wyglada troche inaczej, a to jest jakas podroba. Kiedys porowanywalam w sklepie to cos i len ktory kosztuje prawie $30 :/. Len byl zupelnie inny... Haft nie wyglada tak zle, ale na kanwie mysle ze wygladalby o wiele lepiej i bardziej przejrzyscie :). Mnie najbardziej podoba sie pomaranczowa ramka :)

    Tak, wiem ze w lipcu bede marudzic ze jest za goraco, ale narazie jest idealnie i oby jak najdluzej tak bylo :)


    koraliki_agi
    2013/03/12 15:50:24
    Spodziewałam się innego kalendarza. A tu niespodzianka.
    Bardzo lubię len, właśnie za nieregularność. A ten jakiś dziwny, równiutki.
    zazwyczaj wyszywam co 2 nitki. Ostatnio miałam jeden z haftów zgodnie ze wzorem co 1 nitkę i byłam bardzo niezadowolona z efektów pracy. Na razie leży w szufladzie i czeka, aż do niego wrócę


    cornelka2
    2013/03/12 16:19:51
    Dla mnie len to też czarna magia nie będę robiła na nim . Ale Ciebie wyszło super nie co mnie więc rób pozdrawiam


    alkakz
    2013/03/12 16:41:58
    elfik najbardziej podoba mi się w tej białej, okrągłej ramce - jakoś tak wyostrza ten hafcik.


    Gość: edytag74, 83.238.78.*
    2013/03/12 17:43:03
    Marudzisz! Elfik wyszedł niczego sobie!
    A to jest faktycznie len. Tylko taki o rzadkim splocie. On ma numerację 28 czyli jakbyś haftowała co dwie nitki to otrzymałabyś krzyżyk odpowiadający wielkością krzyżykowi stawianemu na aidzie 14ct. Dlatego myślałaś, że wyjdzie Ci większy ten elfik.
    Ja haftuję na lnie Belfaście 32ct. Haftując na nim co dwie nitki mam krzyżyk odpowiadający wielkością xxx stawianym na aidzie 16ct.


    labores_pariunt_honores
    2013/03/12 19:40:50
    hehe, widzę że jesteś perfekcjonistką dążącą do ideału :D
    rameczka zielona bez wzorów (nr3) jak dla mnie najlepsza
    zostaw ten len i spróbuj needlepointa! :) to znak!!! :P


    iskierka_duszy
    2013/03/13 11:18:27
    Bardzo ciekawy splot ma ta Aida, sama też z chęcią, a raczej z ciekawości dokonałabym zakupu. A widać że efekty wyszywania na niej są piękne :)


    drugi.maurycjusz
    2013/03/14 11:07:30
    gratulacje!!!!:)))))


    iss-ola
    2013/03/15 10:18:02
    wiesz co, czytam Twoje posty i albo przegapiłam albo nie pisałaś nazwy tego elfickiego kalendarzyka,
    wiem, że jesteś zapracowana, ale proszę Cię daj cynk jak znależć ten kalendarz, albo gdzie

    moja córa jest na etapie nauki nazw miesięcy, rozglądam się za czymś fajnym dla dziewczynki, ale kubusie puchatki, świnki itp, nie kręcą nas
    za to elfiki są urocze i pasowały by nam do małej kolekcji aniołkowej

    no chyba , że naprawdę, miałabyś dzień dobroci dla nękających i podzieliłabyś się schematem :)

    OdpowiedzUsuń