czwartek, 15 października 2015

Yamas, czyli fartuszek na butelkę :)

Yamas to po grecku "na zdrowie":) A najlepiej sobie zyczyc przy greckim winku nad brzegiem morza:)


Ale do rzeczy! Musze sie nieskromnie pochwalic, ze przyczynilam sie do rozszerzenia oferty Pasmanterii Internetowej HaftiX! Zasugerowalam Panu Grzegorzowi fartuszki na butelki:) Okazalo sie, ze i on myslal o nich od jakiegos czasu:) Fartuszki juz w ofercie, a moj juz na flaszce :P


Fartuszek dostalam poczta juz tydzien temu.


DSC09097


Matkas pierwsza zauwazyla, ze nie jest bialy, ale w kolorze ecru. Dla porownania biala kanwa. Mnie sie podoba, bo nie lubie bieli:P A kanwa na fartuszku jest w rozmiarze 14.


DSC09096


Szukac inspiracji tym razem nie musialam, bo juz od dawna podgladam i podziwiam fartuszki Zyrafy! Mistrzyni wykonala ich juz kilkadziesiat. Zawsze bardzo mi sie podobaly i uparlam sie na podobny wzor. W starym Cross Stitch Crazy natknelam sie na wzory, ktore wykorzystuje Zyrafa, wiec wiedzialam, ze wszystko ladnie wyjdzie, choc ona dowolnie miesza rozne elementy:) A ja wybralam najmniej skomplikowany wzor i nic w nim nie zmienialam. Szybko zabralam sie za obliczenia:P Wiekszosc haftow zaczynam od obliczen:P Ile xxx ma wzor z gazetki? 40 x 62.


DSC09174


Czy zmiesci sie na fartuszku, czyli ile kratek ma fartuszek?


DSC09177


Fartuszek ma maksymalnie 76 x 50 kratek:) Czyli po kilka kratek zapasu z kazdej strony w moim wymarzonym wzorze:) Idealnie! Tak, jak lubie:D


DSC09175


Jeszcze tylko mulinki powyciagac z segregatorow ...


DSC09179


... wg legendy:) Edytka! Jak widac wzory i na Madeire sa podawane:)


DSC09182


No i wczoraj zaczelam haftowac! Poszlo tak szybko, ze juz dzis skonczylam:P Jak zaczelam tak przestalam tylko na spanie :D


Kanwa 14ct, wiec tradycyjnie u mnie 3 nitki muliny. Musialam jednak wprowadzic zmiany, bo ta czerwien z folii byla zbyt odblaskowa i pomaranczowa:(


DSC09193


Male prucie, a juz tak blisko bylam konca, ale strasznie by mnie gryzl ten odblask:(


DSC09195


Po malych zmianach poszlo juz ekspresowo i wszystkie krzyzyki staly na bacznosc:D


DSC09197


Backstitche zaczelam robic szara mulina, ale zmienilam po chwili na czarna, bo za malo je bylo widac. Z czernia jest wyrazniej.


DSC09198


Myslalam jeszcze czy nie dohaftowac Yamas, ale w koncu zrezygnowalam, bo podoba mi sie jak jest:)


To jeszcze flaszka z barku do zdjecia. Z tym troche slabo w domu, bo wino mamy w kartonach po 5L, ale lekko zakurzone Ouzo sie znalazlo:P Dostalismy kiedys w prezencie od Grekow, ale ze nie lubimy to lezy i czeka na kogos chetnego:P


Po malym odkurzeniu sesja w kuchni :) Kieliszek rozowy Matkasowy, zeby pasowal do haftu:)


DSC09201


Jak widac fartuszek lezy idealnie:) A z tylu slodka kokardka :D


DSC09203


No to przenosimy sie na parapet i chwytamy ostatnie promyki slonca, bo takie cudo zasluguje na dobra sesje. 


DSC09207


DSC09208


Jakby kogos interesowalo co to za ouzo to prosze:P


DSC09212


A teraz wracamy do samego fartuszka! Cudnie wyszedl! :)


DSC09214


Wzor idealnie sie wkomponowal w powierzchnie do xxx.


DSC09215


DSC09217


DSC09219


DSC09220


Moze nadziewana oliwke?


DSC09221


A co do samego fartuszka, to jest on bardzo porzadnie uszyty. Z kazdej strony kanwa jest ladnie wypoziomowana, tzn. nie ma zadnych przesuniec i trzyma poziom, nie ma tez zadnych pofalowan. A juz kiedys mialam przypadek, ze oryginalna tasma do banera od Dimensions byla tak pofalowana po bokach, ze musialam ja pruc i recznie przyszywac na nowo. A szycie takiego fartuszka jest bardziej skomplikowane niz zwykla szeroka tasma na baner.


DSC09223


DSC09224


DSC09227


DSC09229


Fartuszek tak sie wszystkim w domu podoba, ze taki jeden maly sam w niego wskoczyl i nie chce zdjac:P


DSC09233


DSC09234


A Wam jak sie podoba? Bo ja jestem zachwycona!


 


Podsumowujac testowanie fartuszka z HaftiXu:


- kolor ecru


- kanwa 14ct


- maksymalne wymiary kratek do haftowania: 50 x 76


- bardzo porzadnie wykonany, nie jest ani pofalowany, ani poprzesuwany wzgledem kanwy


- idealny na rozne flaszki:)


- cena w HaftiXie - 10,67 zł


 


Pasmanterii Internetowej HaftiX dziekuje za mozliwosc przetestowania fartuszka na butelke. A Panu Grzegorzowi za bardzo udana wspolprace i zawsze mila wymiane maili :)


 


Wam natomiast dziekuje za odwiedziny i komentarze :D Na astry bym nie wpadla! A teraz juz wiem, co wyxxx :) Dzieki!


 


Pakma - A ja wtedy nie zakumalam co zrobilas i bylo mi przykro. Przepraszam! Wiesz, ze tydzien temu zabralam sie za ten sam wzorek? :)


iwonan_1 - Wiem, wiem, ale mnie tez kiedys czeka emerytura, wiec tak sobie pomyslalam o moich zapasach xxx:P


 

1 komentarz:

  1. Gość: Basia, *.centertel.pl
    2015/10/16 00:05:21
    Z tym fartuszkiem to bardzo fajny pomysł, widziałam już na innych blogach.
    Hafcik idealnie pasuje. Jednym słowem super :)


    Gość: donka66, *.binet.pl
    2015/10/16 00:19:23
    Te fartuszki to bardzo fajny pomysł, jak się chce komuś podarować flaszeczkę :) Lubię je bardzo, a cena w Haftixie bardzo przyjemna :)


    Gość: Agnieszka, *.nfosigw.gov.pl
    2015/10/16 06:57:33
    Rewelacja!!! Tylko martwiłabym się, że pobrudzi się czerwonym winem :(


    damar5
    2015/10/16 10:06:41
    No super ,bardzo elegancki ten Twoj fartuszek :),podoba mi sie bardzo.
    Na moim monitorze widze go jednak w bieli ,moze troszeczke mniej bielsza biel :D
    Poz.Dana


    Gość: Myśli pisane, 92.59.43.*
    2015/10/16 10:41:07
    Fantastyczny fartuszek.


    iwonan_1
    2015/10/16 11:08:03
    Fartuszek ekstra, prezentuje się rewelacyjnie ! Jak ja lubię podglądać te Twoje przygotowania do pracy... precyzyjne wyliczenia itp. I później efekt musi zachwycać! Ja nie znoszę tego etapu hafciarskiej roboty, liczenia i odmierzania (może dlatego, że nie znoszę matematyki), chce szybko zacząć haft i tyle. I jak się można domyślić, czasami rezultat nie jest taki jakiego się spodziewałam :(
    Teraz od kilku dni jednak jestem w lepszej sytuacji, bo na telefon ściągnęłam sobie aplikacje, która jest kalkulatorem dla hafciarek. Podaję rozmiar haftu w krzyżykach , wybieram rodzaj kanwy, dodaje ile chcę na brzegi, opcja "oblicz" i jest - 3 sekundy i gotowe ! Kocham to :)


    Gość: Matkas, *.internetia.net.pl
    2015/10/16 15:31:50
    A nasz zajączek jest fantastyczny / "Przecinek" /w nowym ubranku czyli fartuszku - no nie? mama


    Gość: edytag, *.static.ip.netia.com.pl
    2015/10/16 15:52:59
    Haft idealnie Ci się wpasował. Fajnie to wygląda.


    arabeska291
    2015/10/16 16:16:53
    haft bardzo mi się podoba.wspaniały pomysł na prezent taka butelka w fartuszku.


    cornelka2
    2015/10/16 18:54:16
    Super pomysł bardzo mi się podoba . Wpis jak zwykle cudny pozdrawiam


    lawendowakrainarobotek
    2015/10/16 21:40:46
    super :)


    zyrafowo
    2015/10/17 09:04:18
    "Mistrzyni" - ło, matko - omal nie padłam, przeczytawszy to w sobotni poranek :-)))) Dziękuję bardzo za słowa uznania, chociaż taka to ze mnie mistrzyni, że była to pełna improwizacja przy wyszywaniu fartuszków i rzadko kiedy porządne obliczanie, czy wzór w ogóle się zmieści ;-).
    Tobie wyszedł super. Mam jakieś takie wspomnienie, że i ja tę butelkę wyhaftowałam, muszę sprawdzić, bo fartuszków faktycznie już kilkadziesiąt... (nie wszystkie pokazane na blogu). I dobrze, że fartuszki będzie można kupić nie tylko w jednej pasmanterii internetowej, na pewno skorzystam... Cieszę się, że zainspirowałaś się moimi wyszywankami i polecam na przyszłość :-)


    mpgoga1983
    2015/10/17 09:22:56
    Idealnie odmierzony :) Ładny hafcik! Wygląda bardzo realistycznie :)


    aeljot
    2015/10/17 12:57:07
    Świetny pomysł z fartuszkiem :)


    Gość: Marta, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2015/10/18 09:42:07
    Superancki wzór :) ja swój mam już na butelce, miał być podarowany jakiś czas temu, ale życie troszkę nam pozmieniały plany, czeka mój fartuszek wraz z butelką na czas kiedy będzie podarowany i ja będę mogła pokazać wam go na blogu. Ale twój wzorek jest świetny!


    xgalaktyka
    2015/10/18 10:42:23
    Odwaliłaś,kawał dobrej roboty...jeśli chodzi o prezentację "haftixowych" fartuszków :)
    Rzetelnie ,profesjonalnie..podoba mi się.
    Natomiast sam haft , wyszedł Ci kapitalnie...i sama sobie chyba fundnę taką kieckę na butelkę ;)
    Uściski słoneczne :D


    drugi.maurycjusz
    2015/10/25 18:07:50
    ale dzieło! super rozplanowalas motyw i slicznie wyhefcilas- az zal otwierac takiej butelki , ja bym ciagle sie wpatrywala w ten fartuszek ;-) ;-) ;-)

    OdpowiedzUsuń