poniedziałek, 12 października 2015

Mulina Madeira :)

Czyli cos zupelnie nowego dla mnie, bo w Polsce przed wyjazdem haftowalam tylko Ariadna i Puppets, a w Stanach DMC i mulinami nieznanymi w Polsce (np. Prism, Artiste).


Przy drugiej przesylce do testowania z Pasmanterii Internetowej HaftiX poprosilam Pana Grzegorza o muline Madeire. Nigdy jeszcze nia nie haftowalam, a przegladajac oferte HaftiXu przekonalam sie, ze cenowo jest bardzo atrakcyjna. Opakowanie 10m kosztuje tylko 1,89 zl, co w porownianiu do 8m Anchora (2,28zl) czy DMC (2,50zl) jest konkurencyjne. Zreszta wszystkie muliny w HaftiXie maja ceny o wiele lepsze niz w pasmanteriach stacjonarnych. Poprosilam o zwykla bawelniana (czarna i biala) plus decore w odcieniach jesiennych (5m za 1,85zl). W paczce dostalam jeszcze silk (5m/3,46zl) i dwie metalizowane - nr 10 (20m/5,36zl) i nr 4 (20m/8,20zl).


DSC08921


Poza jakoscia samych mulin zawsze ciekawilo mi samo opakowanie, az tak rozne od wszystkich innych mulin dostepnych na rynku. Sama cala palete DMC przechowuje na szpatulkach w segregatorach, a wszystkie inne muliny po prostu w duzych workach strunowych.


DSC08922


Na pierwszy rzut wybralam moj ulubiony kolor, czyli czern :D A kanwa w kolorze musztardowym, jeszcze z Hameryki, czyli firmy Charles Craft (14ct).


DSC08924


Wzor wpadl mi w oko jak tylko go zobaczylam w tegorocznym specjalnym wydaniu Just Cross Stitch na halloween:) Czarownica ze zdjecia jest sporym guzikiem:P Lubie wzory, gdzie moge sie pobawic w dobieranie guzikow.


DSC09004


Jeszcze tylko rozpakowanie muliny. Sugerowane jest wyciecie trojkacika w dole saszetki, ale mnie sie nie podobalo, bo co mam pozniej zrobic z resztka muliny, ktora mi zostanie z haftowania? Zdecydowalam sie po prostu rozkleic dol.


DSC09007


Wyciaganie muliny proste, a i w recyclu resztki sie sprawdzilo:) Moze opatentowac moj sposob? :P


DSC09010


A jak szlo haftowanie? Jednak sposob pakowania ma wplyw na muline. Niestety zaraz po wyjeciu z opakowania i rozdzieleniu (haftowalam 3 nitkami, bo kanwa 14ct) mulina jest nieco "pokrzywiona". Choc pewnie podobnie jak w przypadku nawiniecia na bobinki, ktorych nie uzywam wlasnie z tego wzgledu.


DSC09016


Jednak juz po kilku xxx mulina sie prostowala i haftowanie bylo o wiele przyjemniejsze. W tym momencie juz nie czulam zadnej roznicy i jakbym nie wiedziala, ze to Madeira to myslalabym, ze haftuje DMC :D Dlatego haftowanie poszlo szybko i po 3 czy 4 dniach hafcik mialam gotowy:)


DSC09100


Jak widac zrezygnowalam z haftowania ramki, poniewaz caly hafcik wyszedl wiekszy niz sie spodziewalam i zawieszka jak w oryginale z niego nie powstanie. Pomysl wykonczenia powoli sie krystalizuje, a pomogla w nim wizyta w garazu i przeglad pudelka z guzikami halloweenowymi oraz pudelek z ramkami :) Ale o tym bedzie w innym wpisie:P Bo dzis bohaterka ma byc mulina Madeira :P


DSC09101


Poprzednie zdjecia przeklamaly kolor kanwy, ale te ponizej juz dobrze go pokazuja. Musztarda pelna geba :D


DSC09103


A tu wlasnie co zrobilam z kawalkiem muliny, ktory mi zostal z xxx.


DSC09107


Latwiutko wlazl do saszetki :)


DSC09105


Powoli mysle, jak inne muliny Madeira wyprobowac, ale pewnie jeszcze chwile mi to zajmie:P Najbardziej ciekawia mnie Silk i Decora, zwlaszcza ze w moim ulubionych jesiennych kolorach. Moze z Silk jakas dynke zrobie?


 


Podsumowujac testowanie bawelnianej muliny Madeira:


- opakowanie ma 10 m, a nie 8 m jak w przypadku Anchora, Ariadny i DMC, czyli 2 m zysku :)


- troche inne pakowanie niestety powoduje, ze mulina jest nieco "pogieta" po wyjeciu z opakowania, ale prostuje sie juz po kilku xxx


- jakosciowo moge porownac do DMC


- do nowej Ariadny ani do Anchora nie porownam, bo nie haftowalam jeszcze tymi mulinami, jak wylatywalam do Stanow to jeszcze tylko stara Ariadna byla w sklepach


- cena w HaftiXie bardzo atrakcyjna - 1,89 zl


 


Dziekuje Pasmanterii Internetowej HaftiX oraz Panowi Grzegorzowi za kolejne udane testowanie:) Sporo juz prac powstalo dzieki HaftiXowi, a kolejne widze juz w swojej glowie, a Wy zobaczycie niedlugo na blogu:D


 


A Wam juz tradycyjnie dziekuje za odwiedziny i komentarze:) Sorry z tym sniegiem za oknem, ale nie myslalam, ze moja kartka ma takie oddzialywanie:( Mam nadzieje, ze dzisiejszy wzorek przywroci prawdziwie jesienna pogode:) Zimie i bialemu badziewiu mowie zdecydowane NIE!!!!!


 


cinka26 - Oj, oj, odgapiasz ode mnie:P Ale sie bardzo ciesze i czekam na Twoje kolejne testy :D


Safrin - Nie umiem Cie znalezc na fb:(


 

1 komentarz:

  1. Gość: donka66, *.binet.pl
    2015/10/12 23:57:38
    Nie lubię metalizowanej Madeiry, koszmarnie mi się nią haftuje. Natomiast bawełniane są super, kupuję multikolory do haftowania zakładek :)


    Gość: Agnieszka, *.nfosigw.gov.pl
    2015/10/13 08:31:16
    Faktycznie ciekawe to opakowanie. Halloweenowo-świątecznie na blogach się robi. Super, że możemy to podglądać :) Buziaki!


    damar5
    2015/10/13 09:13:32
    Nie haftowalam Madeira ,wiec sie nie wypowiadam :)
    Powiem tylko tyle ,ze Madeira "wyczarowala" swietnego halloweenka :) ,jeszcze nie wykonczony ale juz wpada w oko :) Twojego guzika jestem bardzo ciekawa ,bardzo :D
    Poz.Dana


    iwonan_1
    2015/10/13 09:29:05
    Jeszcze tą muliną nie haftował, a jakaś w domu mam... po Twoim wpisie koniecznie muszę spróbować ! Haft na musztardzie super - też teraz robię coś na Halloween :)


    Gość: Marta, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2015/10/13 09:30:11
    Ja jeszcze tą muliną nie haftowałam jestem wierna DMC :P


    vr1974vr
    2015/10/13 10:41:16
    O kurczę, to mówisz, że te śniegowe opady zostały przez nas (testerki kartek zimowych) sprowokowane?!? ;)
    Czarna scenka fajna :)


    Gość: ela-haft, *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
    2015/10/13 11:29:09
    Super obrazek wyszedł, czekam na wykończenie. Bardzo przyjemnie czyta się Twoje recenzje :) przepraszam że tak mało komentuje, postanawiam poprawę, ale czytam każdy wpis :)


    Gość: Aszka, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2015/10/13 11:36:23
    Swój pierwszy obrazek wykonałam muliną firmy Madeire, bo była ona w zestawie. Wspominam ją dobrze.
    Szybko pokaż gotowy haft. Bardzo jestem ciekawa tego guzika:)


    Gość: edytag, *.static.ip.netia.com.pl
    2015/10/13 13:24:46
    Jak do tej pory to haftowałam tylko Madeirą metalizowaną i silk.
    Bardzo fajna mulina, choć u nas nie cieszy się wzięciem. Brak jest wzorów na tą mulinę. Trzeba by dobierać według zamienników. Nigdy tego nie sprawdzałam więc nie wiem jak się mają np. jako odpowiednik DMC. Z tego samego powodu nie mam jej u siebie w sklepie. Po prostu nikt o nią nie pyta:)
    Zaintrygowała mnie ta Decora. Fajny masz ten kolorek.


    Gość: Dominika, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2015/10/13 17:15:13
    Fajne te Twoje Krewniaczki :D
    Ja ostatnio widziałam fajne "stado" wiedźm na banerku jednej z zagranicznych grup krzyżykowych na facebook. Też haft mono i myślę, że istnieje szansa na to, że są w "Twoim stylu". Nazwa grupy "Embroidery, Cross-Stitch and Needlepoint"
    Pisze mi, ze nie mogę dodać komentarza więc jeśli się zdublowało to przepraszam.


    Gość: Myśli pisane, 92.59.43.*
    2015/10/14 01:42:57
    Haha jaki świetny hafcik.
    Fajny test.


    Gość: Matkas, *.internetia.net.pl
    2015/10/14 14:01:56
    Kapitalny haft!!! A co ? mama


    mpgoga1983
    2015/10/14 21:53:33
    Hafcik fajny :) Ciekawa jestem wykończenia!
    Mam 4 kolory Madeiry (z dodatków do gazetek) - jeszcze nie miałam okazji wypróbować. Opakowanie wydaje się mądre :)

    OdpowiedzUsuń