piątek, 19 lutego 2016

Reszel

Niewielkie miasto na Warmii, ktore odwiedzilam pierwszy raz w zeszly piatek po pracy:) Od tego czasu bylam jeszcze dwa razy, raz przejazdem a drugi raz w wielka ulewe wczoraj:P 20,5 km od Ketrzyna, wiec akurat trasa na popoludnie. Przynajmniej dla mnie! Niecale 4 km2, i prawie 5 tysiecy mieszkankow. Ale przede wszystkim zamek biskupow warminskich!


Zdjecia cykalam tylko tydzien temu, ale na pewno tu wroce, tylko poczekam na lepsza pogode na zwiedzanie i cykanie fotek. Tu fotka na caly Reszel, z wikipedii.


1200px-Reszel_widok_Starego_Miasta_i_Zamku_05


A teraz moje zdjecia:) Zaparkowalam pod samym zamkiem, wiec obeszlam go dookola. Sam zamek jest przeksztalcony w hotel, wiec jak komus kasy nie brakuje to moze chwile pomieszkac:) Zamek zbudowano w latach 1350-1401.


DSC02585


DSC02597


DSC02599


DSC02601


DSC02605


DSC02607


Wieza tez do zwiedzania, ale za oplata. Tak samo jak lochy, ale one zamkniete poza sezonem. Dlatego wroce w sezonie i zalicze jedno i drugie za jednym zamachem :)


DSC02611DSC02613


DSC02615


DSC02617


Z murow widac lesny amfiteatr, na ktorym odbywaja sie imprezy na Dni Reszla w lecie. Jeszcze nie odkrylam jak tam dojsc, a poza tym sporo blocka, wiec to tez sobie zostawiam na lepsza pogode!


DSC02619


Niedaleko zamku jest kosciol farny pw. sw. Piotra i Pawla, ktorego budowe rozpoczeto w 1348. Bylam tez wewnatrz i rownie ciekawy jest co z zewnatrz.


DSC02589


A przed kosciolem kamien Swietego Jakuba.


DSC02625


Na rynku mamy ratusz, w ktorym miesci sie informacja turystyczna. Niestety bez info kiedy bywa otwarta? :(


DSC02595


Oraz zabytkowa studnia.


DSC02587


Z planu miasta widac, ze za wielkie nie jest.


DSC02591


Ale zauwazylam jeszcze dwa gotyckie mosty do obejrzenia - niski i wysoki. Wysokim jechalismy ze Smerfikiem, niskim jeszcze nie. Trzeba bedzie tez sfotografowac przy kolejnej wizycie:)


DSC02593


Zamkow w okolicy calkiem sporo.


DSC02621


Kilka juz widzialam, inne mam na liscie :)


DSC02622


Aaa, z pamiatek nie widzialam naparstkow. Nawet pytalam sie w recepcji hotelu/zamku, ale pani nic nie wiedziala. Natomiast w kilku miejscach zlokalizowane sa automaty ze "zlotymi monetami". Mozna uzbierac spora kolekcje!


DSC02609


I tyle na pierwszy raz. Myslalam, ze wczoraj pocykam i pozwiedzam, ale lalo strasznie. Az sie zastanawialam czy na moje sily ta trasa, ale dojechalismy ze Smerfikiem, na parkingu wcielam kanapke i wrocilismy do domu :D


A dzis bylam w Rynie i ogladalam kolejny zamek :D


 


Udanego weekendu! Jutro ide na Skrzynke, bo teatr do nas przyjezdza :)


 


Dziekuje za odwiedziny i komentarze:)


 


alkakz - To sie nazywa rula, a nie cierpliwosc :P


emilya5 - W takim razie do zobaczenia na Mazurach :D


raeszka - Tylu rzeczy juz sie balam w zyciu - egzaminow do liceum, matury, sesji, obrony doktoratu, etc , ze na jazde samochodem tylko czekalam :D


Terenia - A ja jestem wrogiem prania haftow, ale co kto lubi, nie ? :)


 

1 komentarz:

  1. damar5
    2016/02/20 10:42:08
    Ale fajne zwiedzanie ,lubie zamki i koscioly ,za to moje chlopy przeciwnie i sa zgrzyty :/
    Z pewnoscia przy pieknej i slonecznej pogodzie droga do i w samym amfiteatrze bedzie piekna,czekamy wiec na Twoje letnie relacje :)
    Udanej sztuki
    poz.Dana


    Gość: Matkas, *.internetia.net.pl
    2016/02/20 12:44:07
    Ale tam ładnie!!!! Pa - mama


    cornelka2
    2016/02/20 20:34:34
    Dzieki za relacje i fotki troche poogladalam fajny zamek i studnie i piekny kosciol czekam na nastepne miasto pozdrawiam


    Gość: anna-kalinska, *.dynamic-ww-2.vectranet.pl
    2016/02/20 22:45:07
    Urokliwe miejsce! Studnia przypomina tę z Kazimierza nad Wisłą :))


    1_iwonan
    2016/02/21 11:35:06
    Byłam tam i zwiedzałam, było lato i było cudnie... w Rynie też jest pięknie ! Miłego zwiedzania :)


    Gość: Agnieszka, *.dynamic.chello.pl
    2016/02/21 15:16:02
    Przepięknie tam! :)


    mpgoga1983
    2016/02/24 09:21:00
    Zamczysko robi wrażenie ;) Miłego odkrywania nowych miejsc życzę, no i niech wreszcie słońce zaświeci - będzie przyjemniej!


    raeszka
    2016/02/24 14:25:18
    Super wycieczkę sobie zrobiłaś :).

    Miasteczko rzeczywiście małe ale za, to bardzo przyjemne no i ten zamek. Cudny :).


    Gość: Ignezja, *.jaroslaw.zicom.pl
    2016/02/25 11:35:42
    jak sobie czytam o Twoich wycieczkach warmińsko-mazurskich, to przypomina mi się moje pilotowanie wycieczek, za studenckich czasów, właśnie po Warmii i Mazurach, kiedy studiowałam, to tak sobie na wakacjach dorabiałam, ale też i zdrowie było... teraz niestety zdrowie nie pozwoliłoby mi na pilotowanie, ale bardzo miło wspominam ten czas. człowiek zwiedzał różne miejsca i jeszcze mu za to płacili, owszem pracowało się 24 h na 24 h podczas wycieczki, ale fajnie było :) zamek w Reszlu odwiedziłam kilkanaście razy. :) ach, wspomnienia :)


    Gość: eda-1, *.dynamic.mm.pl
    2016/02/28 09:39:16
    Kocham Warmię i Mazury. Zjeździłam je wzdłuż i wszerz. W Reszlu byłam wiele razy. Szczególnie lubię spacerować wzdłuż Sajny. A zamek oczywiście robi wrażenie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń