poniedziałek, 20 lutego 2017

Bem vindo!

A co, nie będę odgapiać tytułu od damar5 :P Bem vindo to po portugalsku welcome i o takim hafciku dziś będzie :D


W listopadzie wzięłam się za kolejny uciułany w Hameryce Dimek. Kupiony sto lat temu w Joann za kilka dolców:) Rocznik 2000. Dlaczego teraz już takich cudnych hafcików nie projektują? Znudziły im się cudne wzory??????


Clipboard01


To był pierwszy Dimek, gdzie xxx i /// w jedną i tą samą stronę:) I tym razem byłam tak zadowolona z efektu, że wszystkie kolejne hafciki tak robię.


Kolorów od cholery, chyba 27 czy 28 pojedyńczych, kilka łączonych. Plus złota nitka. No i kicha, bo mi koni zabrakło!


DSC00137


Do łączonych kolorów musiałam się wspomagać kartonikiem.


DSC00313


Sprawdził się idealnie:) A przy okazji widzicie, że przy zaznaczaniu co już wyxxx na wzorze, jestem starej daty i używam ołówka:) Jak się pomylę, to wygumowuję, od nowa xxx i zaznaczam jeszcze raz. Przy mazakach chyba tak się nie da:P Polecam mój sposób!


DSC00316


Dimek niby z tych łatwiejszych, bo i xxx i /// tylko dwiema nitkami na kremowej kanwie 18ct, ale i tak dziubałam go z 1,5-2 tygodnie. Z przerwą na wycieczkę do Minas Gerais :P


DSC00312


Z backstitchami też było trochę zabawy, bo pierwszy raz spotkałam się z haftowaniem ich warstwowo. Tzn. najpierw jedną nitką w jednym kolorze, a później drugą w drugim. Dokładnie się nie pokrywały, więc ciekawy efekt wyszedł. Cały płot/brama jest w ten sposób zrobiony.


DSC01391


DSC01417


 


DSC01400


DSC01413


Najbardziej zachwycona jestem kokardą! Złota nitka zrobiła z niej małe cudo! Po prostu cud, miód i orzeszki! A dodatkowo bardzo fajnie się nią backstitchowało, nie plątała się, nie urywała, miodzio!


DSC01399


Ptaszków sporo, a wszystkie takie michigańskie, więc miło mi się kojarzą :) Szyszki jak żywe, przez łączone kolory. W samym wieńcu sporo backstitchów ciemnozieloną i czarną nitką. Jak je robiłam to nie wiedziałam po co, ale teraz już widzę, że bez nich ani rusz! No i sporo czerwonych frenchknotów, to takie małe wisienki na torcie, a właściwie owoce ostrokrzewu.


DSC01403


DSC01404


DSC01407


DSC01409


DSC01411


DSC01415


Porównanie mówi samo za siebie:) Mnie marzy się czerwona ramka i miejsce w moim niebieskim przedpokoju, ale zobaczymy co i jak będzie, jak już zacznę wieszać obrazki na ścianach, a do tego jeszcze ździebko czasu minie.


DSC01393


Moja wersja wygląda tak, a teraz czekam na Danę i Panią Nelę :D Ciekawe, która wylosuje/wybierze resztki nitek i wzór? :)


DSC01397


 


Teraz powoli dziubię kolejnego Dimka w tym samym rozmiarze, czyli 13 x 18cm, ale idzie zdecydowanie wolniej. Po pierwsze to taki typowy dimek, czyli np. /// 4 nitkami na 18ct. No i pogoda mi nie ułatwia, codziennie 30-34 st. C, brak wiatru i w mieszkaniu pomimo otwartych okien „pływam” we własnym sosie:P A od dziś mamy już czas zimowy w Brazylii, więc nie wiem co jest grane:P No nic, marudzić nie będę, bo pogoda akurat mi tu najbardziej odpowiada i wcale nie tęsknie do marznięcia w zimie, nawet tutejszej. Jeszcze tego doświadczę za kilka miesięcy, niestety.


 


Dziękuję za odwiedziny i komentarze oraz życzenia dla Matkasa:)

1 komentarz:

  1. Gość: Agnieszka, *.static.ip.netia.com.pl
    2017/02/20 06:54:34
    Ptaszki śliczne! :)


    damar5
    2017/02/20 07:54:02
    Przeuroczy :) Wszystkie detale dopracowane ,masz rację stare Dimki są zachwycające.
    Muszę zerknąć do wzoru jak te podwójne/nakładające się backstitche są oznaczone,bo chyba coś gdzieś tak miałam i zrobiłam po swojemu hihi
    Piękna całość ,można się zachwycać bez ustanku:)
    Poz.Dana


    vr1974vr
    2017/02/20 08:33:14
    Rzeczywiście śliczny wzorek i gotowy hafcik też :)


    1_iwonan
    2017/02/20 08:50:29
    Piękny ten wzorek, ptaszęta, wianek, no naprawdę fajny ! No i te dopracowane szczególiki, podwójne backstitcze itp. super !
    Ja kiedyś też korzystałam z ołówka zaznaczając wyhaftowane powierzchnie - jednak poszłam z postępem i przerzuciłam się na zakreślacze, a że się praktycznie nie mylę, to robota idzie nam gładko... :)
    Jak człowiekowi koni zabraknie, to i na tekturce do celu dotrze... :):):):)


    Gość: Matkas, *.ipv4.supernova.orange.pl
    2017/02/20 10:10:06
    Fantazja , wszystko perfekcyjne , nic dodać.. mama


    merignix
    2017/02/20 10:30:29
    Fajny dimek :) z ptaszkami a ja uwielbiam takie motywy :)


    Gość: Marta, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2017/02/20 12:04:20
    Bardzo uroczy hafcik, ale ta kokarda tak jak sama napisałaś "cud, miód i orzeszki". No boska jest, taka kropka nad i tego hafciku.


    cornelka2
    2017/02/20 12:27:54
    Cudenko !!!fantastyczny wzorek a zrobiony perfekcyjnie pozdrawiam


    Gość: anna-kalinska, *.dynamic-ww-09.vectranet.pl
    2017/02/21 06:53:35
    Świetny wzorek! Bogactwo kolorów, detali, a wykonanie jak zwykle mistrzowskie :)
    Pozdrawiam.


    Gość: Myśli pisane, *.pool92-177-189.dynamic.orange.es
    2017/02/22 17:00:11
    Sliczny.
    Ten plotek, ptaszki...
    Bardzo mi się podoba.


    drugi.maurycjusz
    2017/02/22 21:49:10
    Detale czynią ten haft poezją ;) pięknie wygląda!!! już ciekawa jestem kolejnego projektu ;) co do brazylijskiej zimy- nie jest az taka zla, spokojnie!


    Gość: edytag, *.static.ip.netia.com.pl
    2017/02/23 14:01:06
    Back stitche to robią dużą robotę:) To taka wisienka na torcie w obrazku.
    Ja też widzę obrazek w czerwonej ramce. Będzie pięknie!


    dendrobium
    2017/02/24 18:57:29
    Bardzo ładny haft. Szczebelki w furtce najładniejsze :-) Uff gorąco mi się zrobiło jak przeczytalam o temperaturze u Ciebie. Cieszę się, że u nas chłodniej;))
    Pozdrawiam


    emilya5
    2017/03/02 16:05:27
    Przepiękny jest ten haft! Zarówno wzór, jak i wykonanie!


    renataa25
    2017/03/03 17:51:36
    Cudo!!. Nie wiesz gdzie mogę kupić ten zestaw, albo wzorek, ale najlepiej w polskich sklepach albo na poslkich stronach???

    OdpowiedzUsuń