sobota, 11 kwietnia 2020

Wielkanocna paczka :)

Nie wyciągałam w tym roku ozdób wielkanocnych, nie mam chęci. W ciągu ostatnich 12 lat byłam poza domem już 8 razy w czasie Wielkanocy i odkąd przeprowadziłam się do Holandii nie planowałam już być sama na żadne święta. A tu już 9 wielkanoc na skypie.
Dziś rodzinka miała być ze mną już drugi tydzień i powoli mieliśmy odliczać czas do ich powrotu do domu, bo pod koniec maja mieliśmy się spotkać w Grecji... Dziwne te święta...
Od 5 stycznia odliczaliśmy dni do ich przyjazdu do Nl i u mnie to odliczanie się nie zatrzymało...
Z przestawieniem kalendarza poczekam na nich, tak go zostawili w dniu wyjazdu i niech oni go przestawią!


W lutym wzięłam się za wielkanocne hafty, bo już wtedy zaczęło się u mnie ostre haftowanie :P

Wzięłam się za zestawy z empika, które Matkas mi przywiozła w zeszłym roku na wielkanoc. Wtedy były dosyć popularne na blogach, ale z moją rułą musiały swoje odczekać :P


I co najfajniejsze, jak tylko pokazałam Danie co xxx to też ją na nie wzięło i jak widać dziś na jej blogu i ona cieszy się nimi na te święta :D

Moje zrobiłam prawie wg instrukcji, bo tęczowy wzór bardzo mi się spodobał :) Darowałam sobie tylko backstitche na dole i zamiast używać plastikowej igły z zestawu wzięłam zwykłą tępą.



Całość musiałam podkleić filcem, bo tyly nie mogły być brzydkie :P W domu mam trochę zapasów z Action :P


I po konsultacji z Matkasem wybrałam ciemniejszy filc.


Oraz zółtą wstążkę :)


Jeszcze przed długim weekendem zabrałam oba drewniaki na wycieczkę rowerową i załapały się na taką sesję :D



W styczniu przez Matkasa zabrałam się za inne wielkanocne hafciki. Kupione w czasie naszego wypadu do Zeewolde. W sympatycznej pasmanterii w grudniu kupiłam taki zestaw od Vervaco :)


No i na początku roku Matkas mi wręcz kazała się za niego zabrać, żeby na wielkanoc wszystko było gotowe. Sympatyczne kuraki xxx w odstępach między innymi haftami, ale udało się wszystkie skończyć jeszcze w marcu!





I do teraz nie wiem, który fajniejszy?

Dziś zabrałam się za zszywanie! I udało się wszystkie skończyć :) W końcu co innego mogę robić w długi weekend? Od piątku do poniedziałku mamy wolne w Nl :D

Oryginalnie kanwa (18ct) jest obrębiona tylko od dołu, a od góry czapeki czy ubranka na jajca powinny się strzępić, ale nie mogłam tego tak zostawić! O nie! Maszyny do szycia nie mam, więc jechałam ręcznie!


Tu oryginalne obrębienie.



Pozostałe 3 boki ręcznie obrębiłam.



U góry zagięłam i ładnie zszyłam.


A później boczki też zszyłam wg instrukcji.


I końcówki przyszyłam, żeby brzydko nie odstawały.


Ździebko się wygniotły w czasie przekładania na prawą stronę.


A po prasowaniu uzyskały kanciki:P


Zamiast muliny przewiązałam je wstążką z Action :D Dobrze mieć w domu zapasy :P


Moja niestrzępiona wersja bardziej mi się podoba:P


I nawet same stoją :D


Stojaczki do jajek mam w domu tylko 3, dwa kolorowe kupiłam na przecenie w Hemie. Kolekcja zeszłoroczna. A środkowy służy mi jako śmietniczek jak xxx. 


Cudniaste są!

No i taką wielkanocną pakę mam w tym roku. Zastępstwo 3xSz... zza filara. Jakoś przetrwamy te święta razem!


I jeszcze trochę wiosny z mojej wioski. 






Coraz bardziej boję sie wychodzić, jak widzę, że nikt nie przestrzega zaleceń premiera. Sąsiedzi normalnie gości przyjmują, dzieci bawią się razem na dworze, a dziś jedni sąsiedzi zaczęli remoncik a właściwie przebudowę składziku i było kilku chętnych do pomocy. Boję się co będzie po świętach, jak wszystkie liczby skoczą w górę.... Dlaczego tylu rodaków przyjechało do Pl na święta??????? Przecież nie na kwarantannę ;(

W czwartek ktoś zostawił dla mnie prezent, kartkę w dziurze na listy, a czekoladowe jajeczka zawieszone na klamce.


Miły gest, ale w obecnych czasach nie wiem czy się cieszyć, czy bać co też mogli mi przynieść do domu? Takie czasy, że kartka od razu poszła do śmieci, a jajeczka w kwarantannie czekają...

Nie będę Wam życzyć radosnych świąt, bo chyba dla nikogo takie nie będą.

Zdrowych Świąt! I żebyśmy się w tej samym składzie spotkali na Boże Narodzenie, żeby nikogo nie zabrakło!


16 komentarzy:

  1. Kurczaczki cudne, urocze 😀 A kwiatki rewelacyjne 😀

    OdpowiedzUsuń
  2. W te Święta Wielkanocne życzę wyjątkowego szczęścia i nadziei.
    Życzę aby święta Wielkanocne przyniosły pokój oraz wzajemną życzliwość.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne te kurczaczki terax jajka cieple beds drewienka tez sliczne juz zapomnialam ze takie robilam Wiosna piekna slicznie kwitna kwiaty Tobie zycze zdrowych Swiat

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdrowych i w miarę pogodnych w sercu świąt :)
    Zdjęcie kurczaka i hazyka w tych białych kwiatkach jest obłędne!!!!aż oczy się weselą :)
    Chyba tyły poprawię bo i Twoje i KasiS są perfekcyjne ,powinnam się wstydzić :D
    Ubranka na jajka śliczne ,trzeba Ci koniecznie dokupic i dohaftowac czwarty zestaw :)
    Pięknie wykończone ,starannie i czysto a to najbardzuej cenię w ręcznych pracach.
    Zdrowia Anka dla Ciebie i całej Rodzinki :)
    życzy Dana

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię zestawy okolicznościowe z Vervaco. Kurczątka pięknie udekorowały osłonki na świąteczne jajka. Drewienka też świetne. Kolorów nam trzeba, więc podziwiam kwiaty. Narcyzy kwitną mi takie same w ogródku i mam bukiet wielokwiatowych na stole :)
    Mimo wszystko radosnych Świąt, zdrowia i wiosennej pogody ducha.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Mala !!! Fajne hafty ale wiosenna flora jeszcze ladniejsza !!! Postaramy sie pchnac ten kalendarz do przodu ale to nie zalezy tylko od nas , wiec trzymaj sie zdrowo i do spotkania na skypie / nie jest az tak zle bo inni maja gorzej /. Pa - mama z chlopakami

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne kurczaki :) dobrze że udało Ci się je skończyć ;) a te drewienkowe zestawy też ładniutkie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczak i królik obłędne! Lubię je za milion możliwych wykonań :-)
    Osłonki na jajka cudowne!!! Perfekcyjnie zszyte! Kolorki fantastyczne :-)
    Zdrowych Świąt!!!
    serdeczności posyłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawieszki sa sliczne u Dany tez juz widzialam - super. A te kurczaki dobijaja mnie sa swietne to chyba te kropki tak na mnie dzialaja, mam slabosc do kropek.

    OdpowiedzUsuń
  10. a u nas za to kwitnie kreatywna księgowość zarazowa rządu... pozornie licznik spada ... ale dlatego, że zwyczajnie nie robi się testów.
    Nie ma testów to nie ma wyników a nie ma wyników to nie ma zarazy.
    Wybory muszą się odbyć za wszelką cenę
    Chory kraj z chorym rządem :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak. Caly czas sledze co szeregowy posel wyrabia z naszym krajem, ze tez sam nic nie zlapal? A jeszcze wczorajsza akcja z ustawa antyaborcyjna. No i "dziekuje" za odebranie mi prawa glosowania. To ich podcieranie sie konstytucja, ktora tyle razy zlamali, ze tez im nie wstyd!!!!!!!

      Usuń
  11. Piękne te hafciki! Nie daj się. Przestrzegaj zaleceń i może będzie dobrze. Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  12. dzięki za życzenia, również mam nadzieję że mimo lekkoducha sąsiadów to nic nie podłapiesz... wielkanocne hafciki urocze, a bratki przecudne!

    OdpowiedzUsuń
  13. To nie tylko sasiad, ale wydaje mi sie, ze cala Nl nie zdaje sobie sprawy co sie dzieje. Jak mowi moj tata, dopoki trup nie zacznie padac na ich oczach to nic sie nie zmieni :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Super wyszły. Mam gdzieś w zbiorach wzorek tych kurczaków. Ostatnio kupiłam śmieszne stojaczki z kurzymi nóżkami może sobie sprawię taki komplecik za rok. Twoje stojaczki kolorowe słodkie. W Holandii bardzo lubiłam szperać po małych sklepach gdzie można było kupić oryginalne ozdoby do domu. Nawiozłam ich trochę ale zostały w PL. Tu w Irlandii nie ma aż takich fajnych rzeczy.
    Co do kwarantanny u mnie wolno spacerować w obrębie 2km od miejsca zamieszkania. Tęsknię za szumem fal ale może mam niecałe 20km. od siebie. Tu też sąsiedzi nie przestrzegają kwarantanny, dzieci razem się bawią ,sąsiadki odwiedzają.

    OdpowiedzUsuń