poniedziałek, 18 lipca 2016

Poducha z Kokardki :)

O haftowanej poduszce marzylam od lat, ale jakos nie umialam sie sama za nia zabrac. Dzieki sklepowi Kokardka.pl od kilku dni mam juz swoja pierwsza:) Pod koniec maja dostalam przesylke (wpis tu) z zestawem do wyxxx poduszki i gotowymi pleckami z zamkiem do przyszycia.


DSC07924


DSC07928


DSC07931


Wyjazdy i inne sprawy nie daly mi zabrac sie za nia od razu, ale jak juz zaczelam to szybko poszlo :) Z rozpedu zaraz po odpakowaniu zabralam sie za xxx i nie mam nawet zdjecia poduszki zupelnie bez xxx :P Pierwszy rzadek juz prawie w calosci :)


DSC08875


W zestawie drukowana kanwa gobelinowa, welna, wzor i wielgachna igla.


DSC08871


Na wzor spojrzalam tylko raz. Nadruk byl tak dobry, ze nie musialam sie niczym juz posilkowac. Srodek x pokazywal kolor i ani razu nie mialam watpliwosci, jakim kolorem xxx.


DSC08877


Kolory tylko 4, wiec wbrew instrukcji nie zdecydowalam sie na ich posegregowanie. Nie widzialam takiej potrzeby.


DSC08880


Takze w przypadku kolejnosci "kolorowania" wzoru postapilam odwrotnie niz bylo napisane. A sugerowano, zeby zaczac od najciemniejszego koloru a skonczyc na bieli. Zaczelam od bieli, a dlaczego? Sama kiedys zauwazylam, ze konczac haftowanie jasnymi kolorami brudza sie one od tych obok, np. przeciagajac biala mulina obok czerwonych nitek/krzyzykow, otrzymujemy rozowe odcienie. Pozniej przeczytalam w jednej z angielskich gazetek, ze wlasnie powinno sie zaczynac od jasnych kolorow, bo wtedy sie one nie wybrudza. I tak juz zawsze robie :) Bo czy zauwazylyscie, zeby przeciagajac czarna muline obok bialej czarna zamieniala sie ona w szara? Ja nie :D A odwrotnie prawie na pewno :(


DSC08886


DSC08888


Na poczatku kanwa byla bardzo sztywna i nie bardzo wiedzialam jak ja trzymac, ale z czasem zastosowalam swoj stary sposob na wieksze kawalki kanwy - zwijanie w rulonik :) Od razu bylo lepiej:)


DSC09091


DSC09092


Jak widac na biezaco uzupelnialam ciemniejsze kolory dookola bieli, zeby posuwajac sie w dol miec juz wykonczone pasy z wzorami.


DSC08895


DSC08897


Co mnie zdziwilo w hafcie na kanwie gobelinowej? Uzupelnianie brakujacych xxx w wiekszych wyhaftowanych juz kawalkach wzoru. Jest to o wiele latwiejsze niz na zwyklej kanwie. A wlasciwie o wiele prostsze niz stawianie xxx na niezahaftowanym kawalku:) Czyli dokladnie odwrotnie niz na aidzie :D


Poducha tak mnie wciagnela, ze po 8 dniach mialam juz wszystko wyxxx! Az sie sama zdziwilam wlasnym tempem. Wlasciwie to w kazdym wolnym momencie w domu ja xxx, dobry nadruk i mala gama kolorow bardzo ulatwialy prace :)


DSC08995


Aaaa! Jeszcze jedno zmienilam. Znowu w instrukcji bylo napisane, zeby nie robic supelkow, ale przymusilam sie i zaczynajac oraz konczac robilam supelki. Czemu? Poniewaz moja poducha bedzie nie tylko do ogladania, ale i do lezenia na niej, wiec nie moge sobie pozwolic, zeby w pewnym momencie zaczely z niej wystawac konce welny. Zwlaszcza ze mam nieco kolczykow w uszach i o zahaczenie nie bedzie trudno:(


Na tym zakonczylam w Ketrzynie. Po przyjezdzie do Katowic, znowu pewne sprawy mnie odciagnely na chwile od poduchy, ale jak juz sie wzielam za zszywanie to machnelam za jednym zamachem :)


Plecki do poduszki zdziwily mnie okrutnie. Bardzo porzadnie wykonane, z elegancko wszytym zamkiem, wszystko obrebione na koncach. Super :) Sama tak bym nie zszyla, zwlaszcza ze ostatnia maszyna ktorej uzywalam byla na korbke:P


DSC09085


DSC09087


DSC09095


DSC09097


W instrukcji wyczytalam, zeby wszystko zszyc recznie z trzech stron na lewej stronie, a pozniej juz na prawej zszyc czwarty bok. Podejrzewam, ze maszyna moglaby nie przyzyc zblizenia z kanwa gobelinowa.


A co ja zrobilam? Znowu po swojemu :)


Najpierw wszystko ladnie dopasowalam, przymocowalam szpilkami i wzielam sie za zszywanie reczne.


DSC09139


DSC09141


Po trzech bokach stwierdzilam, ze koncze czwarty tez na lewej. Po pierwsze nigdy tak ladnie sie nie zszyje na prawej stronie, a po drugiej zamek duzy, a kanwa gobelinowa juz tak elastyczna, ze mialam pewnosc, ze uda sie wszystko bez problemu odwrocic na prawa strone.


DSC09142


Obcielam jeszcze nadmiar kanwy z dwoch stron.


DSC09143


No i nie pomylilam sie :) Bez problemu wszystko dalo sie przewrocic na prawa strone! Jupi!


W srodek wlozylam jeszcze jasiek i juz mozna sie przytulac i lezec na nowej poduszce :)


DSC09188


Tyl przeprasowalam przed przyszyciem. Przodu nie prasowalam.


DSC09190


Welna tak przykryla nadruk, ze nie ma sladu po nadruku:)


DSC09147


A krzyzyki sa rowne i "miesiste" :)


DSC09148


DSC09149


DSC09150


DSC09151


Zszywanie tez calkiem niezle wyszlo :)


DSC09180


Welna, jak to welna, nieco sie mechaci, ale mnie to nie przeszkadza.


DSC09181


Wszystkim w domu poducha sie podoba. A jak tata ja zobaczyl, to stwierdzil, ze przypomina poduszki jego matki. Tak, babcia Jadzia robila podobne, nawet wzory wymyslala na wzor norweski :) Tylko nieco bardziej lubila kolory odblaskowe, a bylo to w latach 90, wiec mocno wyprzedzila mode :D


DSC09176


DSC09179


Jakies minusy?


Jedynie welna mi sie nieco "rozwijala" i w czasie xxx musialam ja nieco skrecac. No i mechacila sie na koncach i strzepila. Ale to chyba normalne w przypadku welny? Zreszta kazda mulina zachowuje sie podobnie.


DSC08993


Pomimo tego, na koniec lekki zapas mi zostal, a strasznie oszczedna w xxx nie bylam.


DSC08997


 


Podsumowujac testowanie zestawu do haftowania poduszki i pleckow z zamkiem ze sklepu Kokardka.pl:


- sztywna kanwa gobelinowa z nadrukiem, ktora w trakcie pracy robi sie coraz elastyczniejsza


- nadruk bardzo dokladny, wzor robi sie zbedny w przypadku wzoru z niewielka gama kolorow


- igla doskonale dobrana do wielkosci oczek w kanwie i grubosci welny


- jedynie jedna pomylka we wzorze - jeden x zamiast bieli jest pokazany jako czerwony, latwo wylapac, jak ktos lubi symetrie :)


- plecki z zamkiem bardzo porzadnie uszyte, wszystko elegancko obrebione


- zszywanie poduchy z pleckami banalnie proste, choc reczne


- efekt koncowy? WOW :D


- zestaw do poduszki z wzorem norweskim w cenie 57.90 zl - nie wiem czy cena rozsadna, poniewaz nie znam cen kanwy gobelinowej ani welny, ale jak dla mnie ok, bo nic nie musialam kombinowac, nie znajac materialow, a wszystko idealnie dobrane


- plecki do poduszki z suwakiem - 16.90 zl, do wyboru w trzech kolorach - czarnym, granatowym i bezowym


 


Strasznie jestem zadowolona z testu, bo pomimo obaw zwiazanych z nowymi materialami (kanwa gobelinowa i welna) oraz nadrukowanym wzorem, efekt przeszedl moje najsmielsze oczekiwania. Moglabym siedziec z ta poduszka w objeciach non stop:) I to nie tylko ja:) Bedzie mi zal sie z nia rozstawac, ale do walizki juz mi sie nie zmiesci:(


Sklepowi Kokardka.pl chcialam bardzo podziekowac za testowanie poduszki. Byl to niezmiernie relaksujacy i malo absorbujacy test:)


 


A Wam dziekuje za odwiedziny i komentarze:)


8 lat temu, dokladnie 17 lipca 2008 roku lecialam pierwszy raz do US, a teraz dzien pozniej, czyli 18 lipca wylatuje do Brazylii :) Do sklikania z nowego kontynentu :D


 

1 komentarz:

  1. mmzd
    2016/07/18 00:41:00
    Powodzenia !! :)


    Gość: Agnieszka, *.static.ip.netia.com.pl
    2016/07/18 07:18:12
    Poduszka fantastyczna, nie pasowałaby mi stylem i kolorem, ale wzór piękny i efekt końcowy naprawdę świetny!
    Miłej, bezpiecznej podróży i pięknych wrażeń na miejscu! Trzymam kciuki, na pewno wymieciesz! :)


    chwilo_trwaj
    2016/07/18 08:17:36
    Świetnie wyszło.
    Chyba sie skusze na same plecki i spróbuje dopasowac do moich gotowych haftów.

    Szczęśliwej podróży!


    Gość: Aszka, *.internetdsl.tpnet.pl
    2016/07/18 08:39:40
    Piękna poduszka :) Chyba skuszę się na coś podobnego. Widziałam na Kokardce dużo ładnych wzorów. Pozdrawiam


    Gość: Matkas, *.internetia.net.pl
    2016/07/18 11:01:24
    Fantazja!!!! mama


    Gość: Madzia, *.comarch.com
    2016/07/18 11:32:48
    świetna recenzja, super poducha! pozdrawiam!


    ella1101
    2016/07/18 12:14:56
    Poducha wyszla sliczna, zycze miekkiego londowania.


    cinka26
    2016/07/18 16:27:14
    Rewelacyjnie wyszła Ci ta poducha!!!


    Gość: Marta, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
    2016/07/18 16:57:43
    Poducha świetna! A i widzę, że u ciebie kibicowanie nawet na poduszkach jest :P
    Pozdrawiam


    Gość: rentaa25, *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
    2016/07/18 19:24:33
    Mam nadzieję, że w innej "rzeczywistości" będziesz miała czas na krzyżyki:) i może znajdziesz fajne sklepy gdzie będziesz nas kusiła fajnymi zdobyczami:) Trzymam kciuki i obyś dobrze się czuła w nowym miejscu!


    Gość: Katarzyna G, *.bas512.cwt.btireland.net
    2016/07/18 22:50:12
    Poducha wyszła rewelacyjnie. Kiedyś i ja się skusze. Spokojnej podróży. Daj znać jak juz się ogarniesz.


    damar5
    2016/07/19 09:14:32
    Udane testowanie :) Swietne zdjecia i teksty,potrafisz zachecic kazdego :)
    Do uslyszenia....Dana


    Gość: labores-art, 94.207.155.*
    2016/07/19 10:39:46
    Aniu, czekam na posta z filmami jakie polecisz (pewnie kilka zaliczyłaś podczas długiej podróży!). Napisz w ogóle jak się leciało? Pewnie kilka przesiadek? Jak pasażerowie - pewnie głównie turyści? Ciekawa jestem...
    Co do poduchy to kojarzy mi się z norweskim rustykalnym stylem, bardzo energetyczna i ślicznie ją wykończyłaś!


    Gość: Myśli pisane, *.pool92-177-166.dynamic.orange.es
    2016/07/19 17:57:05
    Szczęśliwej podróży. Ale Ty to już pewnie na miejscu. Napisz jak Ci tam jest.


    mpgoga1983
    2016/07/19 22:10:09
    Gdzie Cię tam niesie :) Ale jestem ciekawa! Mam nadzieję, że dodasz mnóstwo fotek z nowego miejsca ;) Bezpiecznej podróży!
    Poducha bardzo mi się podoba. Krzyżyki równiusie!! Pikne oj pikne :D
    Cena nawet nawet. Nie ma co narzekać.


    Gość: Aga Jarzębinowa, *.dynamic.chello.pl
    2016/07/20 12:49:23
    Fajna poducha, jak znalazł do Rio :)
    Ja bym tylko jakoś inaczej kolorystycznie dopasowała plecki do przodu :) Ale wszystko kwestia gustu:)


    Gość: KasiaS, *.dynamic.chello.pl
    2016/07/31 15:22:41
    Poduszka pierwsza klasa!


    vr1974vr
    2016/08/05 10:40:38
    Rewelacyjnie Ci wyszła ta poduszka!
    ps. myślałam, że zlikwidowałaś bloga, dopiero dziś (po naprawdę wielu próbach) otworzył mi się Twój blog. idę czytać zaległe posty.

    OdpowiedzUsuń